ďťż
 
[Akcja] Tramwaj w Gliwicach



kaspric - Wto Mar 24, 2009 6:00 pm
Stowarzyszenie Moje Miasto wysłało obszerne pismo do prezydenta miasta w sprawie tramwajów. Całość dostępna na http://postergliwice.blogspot.com/

Proponuję w tym wątku pisać o wszystkim oficjalnym związanym z tym tematem (czyli np publikacje prasowe).

Na początek ITV Gliwice:

http://itv.gliwice.pl/artykul.php?id=1427

oraz dzisiejszy tekst z rynkowego.pl

http://rynkowy.com.pl/archiwum/wydania/409/07.pdf



Nie powiem, nie napracowała się pani Nina . Ale widać, że chyba ją trochę zainspirowaliśmy przykładami.
Swoją drogą jak widzę wyniki sondy patrzę na sprawę z większym optymizmem




mark40 - Wto Mar 24, 2009 6:41 pm
Nic nie szkodzi. Chodzi przede wszystkim o zaprezentowanie tramwaju z lepszej strony i jak widać w tym artykule się to udało.



kaspric - Wto Mar 24, 2009 7:08 pm
Muszę zaznaczyć, że opis przy tych zdjęciach jest IMO bardzo udany . Aha, żeby nie było, Rynkowy też (w ramach obiektywności) zamieszcza negatywne komentarze http://rynkowy.com.pl/archiwum/wydania/409/06.pdf , w których jednak każdy argument można obalić.



kaspric - Śro Mar 25, 2009 9:23 am
Gazeta Gliwicka:

Równia pochyła

Miasteczko akademickie skomunikowane siecią tramwajową i ścieżkami rowerowymi, tramwaj na zamkniętej dla ruchu kołowego ul. Zwycięstwa, czy wreszcie - tramwaj łączący Łabędy - Kopernika - Dworzec - Zwycięstwa - Politechnikę i Podium - to tylko niektóre koncepcje rozwoju sieci tramwajowej w Gliwicach. Oczywiście - nie są to pomysły Miasta, a stowarzyszeń, które sympatyzują z tramwajami. Natomiast nad rozwiązaniami proponowanymi przez gliwickie władze podyskutować będzie można 2 kwietnia w sali sesyjnej UM o godz. 15.

Politechnika na linii

„Gliwice chcą zlikwidować tramwaje” - takie lub podobne nagłówki pojawiły się w wielu gazetach i na wielu portalach tematycznych w całej Polsce. Wraz z nimi do redakcji napływać zaczęły opracowania propozycji rozwoju sieci tramwajowej w naszym mieście. Nadesłane materiały zawierają bardzo ciekawe koncepcje licujące z rozwiązaniami funkcjonującymi w największych miastach Europy.

„Proszę zauważyć, że jeden z największych generatorów ruchu pasażerskiego w Gliwicach, czyli Politechnika Śląska, nie jest aktualnie zbyt dobrze skomunikowany z resztą miasta - czytamy w liście do Prezydenta Zygmunta Frankiewicza nadesłanym do naszej wiadomości przez Stowarzyszenie Moje Miasto - (...) gdyby istniały strzeżone parkingi rowerowe, linia tramwajowa przebiegająca ulicą Akademicką skoordynowana z liniami autobusowymi oraz wyznaczone miejsca parkingowe wraz z infrastrukturą uniemożliwiającą parkowanie nielegalne, to udałoby się uporządkować sytuację komunikacyjną w tym rejonie” - uważa Piotr Kasprzyk, którego nazwisko widnieje pod listem.

Porto, Brno, Orleans, Chorzów, Gliwice

Deptaki na centralnej, handlowej ulicy miasta, przecięte liniami tramwajowymi spotkać można w wielu europejskich miastach, w tym częściowo w Zabrzu i w Chorzowie. Podobne rozwiązanie dla ulicy Zwycięstwa proponuje właśnie Stowarzyszenie Moje Miasto.

- Koncepcja firmy Ernst & Young, na którą powołuje się Stowarzyszenie jest mi oczywiście znana - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik Prezydenta Miasta Gliwice - Musimy jednak mierzyć siły na zamiary. Zaproponowany rozwój sieci tramwajowej jest ładny wizualnie, ale nierealny do zrealizowania. Na przykład - pojawia się pomysł poprowadzenia linii tramwajowej ulicą Opolską. Czy potrafią to sobie Państwo wyobrazić? Ulica ma szerokość podobną do ulicy Zwycięstwa. Tu wprawdzie jeździ tramwaj, ale jest to rozwiązanie historyczne, podobnie trafione jak niegdyś Huta 1 Maja w centrum miasta.

Marek Jarzębowski dodaje jednak, że proponowanym rozwiązaniom przyjrzy się bliżej - Każdą wizję trzeba szanować, bo cenne jest to, że ludzie chcą coś zaproponować - mówi.

Kupa kasy

Możliwości rozwoju sieci tramwajowej w naszym mieście rozbijają się przede wszystkim o „świnkę skarbonkę”. „Doby zarządca” - jak nazywa swojego szefa Marek Jarzębowski, musi bowiem odpowiedzieć na pytanie, czy warto za KAŻDĄ cenę zatrzymać w mieście tramwaje. Rzecznik wyjaśnia, że kwota remontu istniejących 9 km. torów tramwajowych to wydatek rzędu nawet 140 mln złotych (modernizacja 1,6 km torów tramwajowych według szacunków Tramwajów Śląskich miałaby kosztować 24 mln złotych). Na łamach MSI prezydent obliczał również deficytowość obsługi linii tramwajowych, wyjaśniając, że „do czwórki w tym roku trzeba będzie dołożyć ponad 900 tys. złotych, a do jedynki ponad 2,3 mln zł.” Czy warto?

Odpowiedzi na te pytanie szukaliśmy na internetowych forach wierząc, że tam właśnie znajdziemy gliwiczan szczególnie zainteresowanych tematem. Obok opinii wyrażających akceptację dla takiego wydatkowania naszych pieniędzy, pojawiły się również i te, które rozwiązanie takie uznają za nieracjonalne. I chociaż znalezione w sieci sondy pokazują druzgocącą przewagę zwolenników pozostawienia tramwajów, to wyrażane w dyskusjach opinie nie są już tak jednoznaczne.

Marek Jarzębowski wyjaśnia, że sprawa tramwajów nie jest jeszcze przesądzona. Niezależnie od tego, czy jesteśmy za czy przeciw likwidacji istniejących linii, warto zabrać głos w dyskusji. Przypominamy, że będzie na to szansa 2 kwietnia w sali sesyjnej Urzędu Miasta.

Z koncepcją Stowarzyszenia Moje Miasto zapoznać się można na stronie www.gliwicka.pl pod tym artykułem.

Adriana Urgacz




kaspric - Pią Mar 27, 2009 9:21 pm
http://www.tvs.pl/informacje/9816/

To tylko o części akcji co prawda, ale ważne, że się mówi



kaspric - Wto Mar 31, 2009 9:50 pm

Batalia o tramwaje ma się odbyć na argumenty
Jacek Madeja

Zanim władze Gliwic zabiorą się za likwidację tramwajów, chcą o zdanie zapytać mieszkańców. Nic dziwnego, że udział w debacie zapowiadają wszyscy, którzy nie wyobrażają sobie miasta bez tramwajów.
Bomba wybuchła na początku tego roku. Prezydent Gliwic oświadczył wtedy, że pora poważnie zastanowić się nad przyszłością tramwajów w mieście. I przedstawił analizy sporządzone przez urzędników. A według nich do jedynej linii tramwajowej, po której kursują 1 i 4, trzeba będzie w tym roku dołożyć 3 mln zł.

- To tylko wierzchołek góry lodowej. Wagony i torowisko są w fatalnym stanie, a na generalny remont całej infrastruktury potrzeba setek milionów złotych. Poza tym główne przepływy pasażerów nie biegną już wzdłuż wytyczonej przed stu laty linii. Dalsze utrzymywanie tramwajów po prostu nie ma większego sensu. Równie dobrze mogą zastąpić je autobusy - argumentuje Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.

Władze miasta obiecały jednak, że przed podjęciem decyzji o zdanie zapytają mieszkańców. Otwarta debata o przyszłości komunikacji odbędzie się w magistracie w czwartek o godz. 15. - Nie interesują nas sentymenty i emocje, kiedy chodzi o tak duże pieniądze. Liczymy, że mieszkańcy przedstawią rzeczowe argumenty. Takich na pewno wysłuchamy - zastrzega Jarzębowski.

Batalię o utrzymanie tramwajowych połączeń w mieście zapowiedziało m.in. Stowarzyszenie Moje Miasto, Wojewódzki Portal Komunikacyjny i zawiązany niedawno Obywatelski Komitet Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach. - Władze miasta biorą pod uwagę tylko dwie możliwości: albo likwidację linii tramwajowej, albo jej kosztowną modernizację. My przygotowaliśmy koncepcję rozwoju sieci tramwajowej, tak żeby docierała również do miasteczka akademickiego i hali Podium oraz osiedla Gwardii Ludowej. Wtedy na pewno nie będzie można narzekać na brak pasażerów - przekonuje Piotr Kasprzyk ze Stowarzyszenia Moje Miasto.

Koncepcję opracowaną przez SMM popiera prof. Kazimierz Kłosek z Politechniki Śląskiej. - Jest spójna i przemyślana. A takiego podejścia brakuje właśnie władzom miasta. Bo jak można myśleć o likwidacji tramwaju, gdy nie jest przygotowana całościowa koncepcja rozwoju komunikacji w mieście - podkreśla Kłosek. - Żadne miasto przy zdrowych zmysłach nie rezygnuje w dzisiejszych czasach z tramwajów. Nowoczesny transport miejski dzisiaj opiera się na "koncepcji śledzia", gdzie główny kręgosłup to połączenia szynowe, a dopiero odchodzące od niego ości to autobusy - dodaje profesor.

Do rozbudowania sieci tramwajowej, a nie jej likwidacji, będą namawiać również mieszkańcy, którzy założyli obywatelski komitet. - Likwidacja tramwaju to odcięcie miasta od komunikacji szynowej, która rozciąga się na całą aglomerację. - mówi Andrzej Pieczyrak z komitetu.



d-8 - Pon Cze 01, 2009 8:29 am
brawo Kaspric !



nrm3 - Pon Cze 01, 2009 9:08 am
brawo, że co?



SPUTNIK - Pon Cze 01, 2009 12:55 pm

Koncepcję opracowaną przez SMM popiera prof. Kazimierz Kłosek z Politechniki Śląskiej. - Jest spójna i przemyślana. A takiego podejścia brakuje właśnie władzom miasta. Bo jak można myśleć o likwidacji tramwaju, gdy nie jest przygotowana całościowa koncepcja rozwoju komunikacji w mieście - podkreśla Kłosek. - Żadne miasto przy zdrowych zmysłach nie rezygnuje w dzisiejszych czasach z tramwajów. Nowoczesny transport miejski dzisiaj opiera się na "koncepcji śledzia", gdzie główny kręgosłup to połączenia szynowe, a dopiero odchodzące od niego ości to autobusy - dodaje profesor.


brawo że to ^^



nrm3 - Pon Cze 01, 2009 1:12 pm
aha, fakt, no to brawo.

sorry, spojrzałem na daty postów (miesiąc wstecz) i myślę o co komon po takim czasie



absinth - Pon Cze 01, 2009 2:51 pm
Kaspric




kaspric - Pon Cze 01, 2009 5:13 pm
Tak swoją drogą akcja trochę zmienia się w akcję dot. ogólnie przyszłości transportu publicznego w Gliwicach. Odbyły się rozmowy z prezydentem i będą kontynuowane za jakiś miesiąc



d-8 - Pon Cze 01, 2009 6:00 pm

Tak swoją drogą akcja trochę zmienia się w akcję dot. ogólnie przyszłości transportu publicznego w Gliwicach. Odbyły się rozmowy z prezydentem i będą kontynuowane za jakiś miesiąc

i prawidłowo ! tak dalej trzymać kierunek.



kaspric - Pon Cze 01, 2009 6:57 pm
^^ oczywiście nie oznacza to, że kwestia tramwaju nie bedzie poruszana, ale wiadomo, jak się sprawy mają i generalnie rozmawia się o tym, o czym można i gdzie da się cokolwiek zrobić



caterina - Pon Cze 01, 2009 7:20 pm
trzymam kciuki ! brawo !!! brawo !!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tohuwabohu.xlx.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • resekcja.pev.pl
  •