[Katowice] Komunikacja publiczna - koncepcje i projekty



MarcoPolo - Nie Sie 27, 2006 3:51 pm
Szybkie studium bedace punktem wyjsciowym do ozywionej dyskusji. Taka tam wariacja.

Czerwona- tramwaje
Zolta-nowe i pozadane drogi i drozki
Zielono- niewykorzystane, niezagospodarowane tereny, nieuzytki i pastwiska
Niebiesko- wazniejsze obiekty publiczne ktore warto dobrze skomunikowac



Uwagi:
1.Zobaczcie ile niewykorzystanej przestrzeni w zach czesci srodmiescia!
2.Petla tramwajowa i tory przesuniete z Pl Miarki i Kochanowskiego na Pl Andrzeja-blizej dworca.
3.Petla tramwajowa dla Debu, Scc, Sciegiennego i terenow Baildony. Czeste tramwaje miedzy ta petla a petla na Andrzeja.
4.Tramwaj Mickiewicza(ograniczony ruch kolowy, autobusy) i dalej Dabrowki-obsluga City i Soho(Sobieskiego ) + funkcja duzej petli w tej czesci srodmiescia.
5.Linia od SCC/ Centrum Baildon(dalej wierze w cos takiego) na Paderewe albo nawet do Zawodzia. Tory-Strzelecka, Poniatowskiego i Powstancow(Powstancow-koncepcja Salutuja i Absintha). Czyli os transportowa przez poludniowe srodmiescie, troche obiektow publicznych do obsluzenia tam jest.
6. Linia wzdluz Rozdzienskiego- obsluguje Gwiazdy, Bogucice, US, AE, Muzeum Slaskie, Centrum Kongresowe, tzw. Nowe Miasto, dostep do centrum handlowego na Dabrowce.
7. Tramwaj na Dworzec

Czesc druga - tez wazna

Zeby miasto zylo potrzebi sa ludzie. Ludzie musza byc jakos dowiezieni do miejsc ktore chcemy ozywic. [b]Gdzie umiejscowic wezly docelowe i przesiadkowe aby optymalnie zapewnic "ukrwienie" Srodmiescia?
Moim zdaniem : krzyzak Sokolska-Chorzowska, Rondo, okolice Uni -werka i Uni-centrum, miejsce w ktorym Kosciuszki wpada na tory kolejowe, Rynek sila rzeczy :/, Pl Andrzeja, Nowy Dworzec, skrzyzowanie Gliwickiej z Grundmanna, gdzies blisko Pl Sejmu Slaskiego lub Pl Rady Europy. [/b]




MarcoPolo - Nie Sie 27, 2006 10:53 pm
Podyskutuje ktos? zarzuci jakis nonsens, poprawi, pochwali?



jacek_t83 - Pon Sie 28, 2006 6:49 am
A to jakis plan na lata 2025 - 2125??



MarcoPolo - Pon Sie 28, 2006 7:30 am
Przy dobrej pogodzie.




jacek_t83 - Pon Sie 28, 2006 7:43 am
Aha
Wydaje mi sie niepotrzebna ta oto "petelka":


tam nie ma jakichs wielkich odleglosci, ktorych nie daloby sie pokonac per pedes



salutuj - Pon Sie 28, 2006 8:28 am
www.pajacyk.pl - Wejd¼ i nakarm g³odne dziecko



absinth - Pon Sie 28, 2006 9:10 am
imo ta petla ktora zaznaczyl Jacek i ta wokol SCC jest niepotrzebna

co do tej lini biegnacej dworcowa nastepnie przez dworzec PKP i dalej sadowa i odbijajaca do Gliwickiej to sie oczywiscie zgadzam bo sam kiedys takie cos proponowalem

Ta wizja puszczenia tramwaju Powstancow do Paderewyjest bardzo sensowna z tym ze trzeba sobiwe zdac sprawe jak waskim gardlem jest poczatek ulicy Powstancow przy Kosciuszki

Tramwaj po Rozdzienskiego to tez jest bardzo dobry pomysl

tylko ze ja bym chcial uslyszsec od kogos z wladz miasta ze oni maja jakies plany co do rozbudowy lini tramwajowej bo poki co to cisza...
skoro juz w perspektywie jest przejecie tramwaji slaskich przez miasta to juz teraz powinna byc opracowywana strategia rozwoju...



MarcoPolo - Pon Sie 28, 2006 1:19 pm
Przeniesienie petli ma sens. Wywalamy tory z czesci placu Miarki i z Kochanowskiego. Komplementarnie robimy podkop pod Pl Miarki ktorym laczymy Kopernika z Jagielonska, co pozwala na wyeliminowanie ruchu kolowego z pln i pld pierzeji placu. Ruch na Kosciuszki i Kochanowskiego w miare mozliwosci ograniczony.Finalnie wywalamy wiekszosc drzew oraz targowisko z Miarki i powstaje niezwykle nastrojowy ryneczek umiejscowiony w otoczeniu sieci ciekawych ulic i miejsc.
Os drogowa zach-wsch srodmiescia: Kozielska-Kopernika-Jagiellonska pelni obok osi przy torach kolejowych funkcje sciagnia ruchu kolowego z srodmiescia w tych kierunkach.Nawet bez zachowania petli w tym rejonie , wytyczylbym tramwajom( i autobusom na Paderewe) trase przez Andrzeja i Kopernika. Pl Andrzeja moze byc dobrym wezlem komunikacyjnym, lezac tuz przy wejsciu na dworzec oraz pomiedzy Kosciuszki i Mikolowsk±, dodatkowo obslugiwalby dzielnice modernistyczna. Juz teraz jest w poblizu duzo przystankow, duzy przystanek na pl Rostka, oraz na samym placu Andrzeja na ktorym staja autobusy w strone np. Swierklanca, Michalkowic, Siemianowic, Wojkowic, Muchowca i Kostuchny.

Wycofuje sie z petli wokol SCC.
Tyle.
Ps. Jaca, on foot z Pl Miarki na dworzec okolo 3-4 min. To ma znaczenie przy przesiadkach. Pamietajmy ze docelowo polaczenia powinny byc zsynchronizowane a informacja o przesiadkach zintegrowana tak to ujmijmy.



salutuj - Pon Sie 28, 2006 2:28 pm
www.pajacyk.pl - Wejd¼ i nakarm g³odne dziecko



MarcoPolo - Czw Wrz 21, 2006 9:16 pm
Przypomiinam o tych koncepcjach w kotekscie dyskusji o dworcu.
Moze cos sie zacznie klarowac?



jacek_t83 - Czw Wrz 21, 2006 9:24 pm
Koncepcja Pawla mi sie podoba. Ino trzymcie sie z daleka od Kozielskiej 16



MarcoPolo - Czw Wrz 21, 2006 9:52 pm
Nie podoba mi sie petla na Pl Miarki.



jacek_t83 - Czw Wrz 21, 2006 9:59 pm

Nie podoba mi sie petla na Pl Miarki.
a z jakiego to powodu?:)



salutuj - Czw Wrz 21, 2006 10:17 pm
www.pajacyk.pl - Wejd¼ i nakarm g³odne dziecko



absinth - Czw Wrz 21, 2006 10:42 pm
no musze przyznac ze mimo ze skala przedsiewziecia nieco mnie onismiela to wydaje sie ze trzyma sie to kupy

to co jest fajne to pomysl na rozbudowe srodmiescia na zachod
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tohuwabohu.xlx.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • resekcja.pev.pl
  •