ďťż
 
[Katowice] Przebudowa 73 Pułku Piechoty(Pszczyńska-Kościuszk





SToRM - Śro Cze 15, 2005 11:50 pm
Witam! Pisze u Was po raz pierwszy - swietny portalik

Przechodzac do rzeczy:
- jak wiadomo na ul. Gen. Jankiego w Ochojcu powstaje kolejny supermarket, tym razem E.Leclerc. Od znajomego dowiedzialem sie (jego ojciec jest radnym w Katowicach), ze w zwiazku z planowanym zwiekszeniu ruchu na trojkacie ulic Kosciuszki/Kolejowej/Gen. Jankiego zostana zmodyfikowane drogi w tamtym rejonie.

Z tego co widac na dzien dzisiejszy to poszerzenia na Jankiego, swiatla kolo Toyoty na Kolejowej i wybudowanie przedluzenia Rzepakowej. Jednakze wspomnial mi takze, jakoby mieli by w jakis sposob polaczyc i umozliwic swobodny zjazd z Kosciuszki na Jankiego i spowrotem. Niby teren pomiedzy Jankiego a Kosciuszki jest juz przygotowany, jacys robitnicy sie nawet tam kreca , a dzis wylali/postawili na Kosciuszki dosyc duza ilosc filarow co sugerowalo by mozliwosc budowy jakiegos zjazdu typu "slimak" lub nawet budowe estkady Zastanawiam sie jednak na ile to mozliwe, czy to nie kolejna urban legends

Tak wiec jesli ktos ma wieksze info n/t tej inwestycji drogowej, ktora zwiazana jest z budowa tego marketu niech napisze




salutuj - Czw Cze 16, 2005 9:18 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



born_ejty_siks - Czw Cze 16, 2005 4:52 pm
niestety nie znam zadnych konkretow ale jestem szczerze poruszony

Jednakze wspomnial mi takze, jakoby mieli by w jakis sposob polaczyc i umozliwic swobodny zjazd z Kosciuszki na Jankiego i spowrotem. Niby teren pomiedzy Jankiego a Kosciuszki jest juz przygotowany, jacys robitnicy sie nawet tam kreca , a dzis wylali/postawili na Kosciuszki dosyc duza ilosc filarow co sugerowalo by mozliwosc budowy jakiegos zjazdu typu "slimak" lub nawet budowe estkady



Tequila - Pon Sie 01, 2005 8:47 pm
Cos więcej będzie chyba wiadomo po wybudowaniu stacji benzynowej Shell - koło świezo zakończonego E.Leclerca.




Robert - Wto Lis 08, 2005 7:59 pm
połaźcie trochę po krzakach wokół tego skrzyżowania, tam są gotowe przedpotowe przejścia podziemne ostatnio chciałem tam wleźć ale jakaś grupka wielbicieli piwa za 1 zł (Lidl blisko) opanowała teren



Tequila - Pon Gru 11, 2006 7:48 pm
Apropos przebudowy ulicy 73 Płk Piechoty - nie wiem czy był ten artykuł z Echa Miasta? :



Tranzyt obok Gisza

Jeszcze nie zakończyła się w pełni budowa Drogowej Trasy Średnicowej,
a w mieście już zaczęto przygotowania do remontu kolejnego dużego węzła komunikacyjnego Katowic

Skrzyżowanie ulic 73 Pułku Piechoty i Pszczyńskiej (za tzw. trzema garbami). Kto musi tamtędy przejeżdżać, dobrze wie, że, by się z niego wydostać, trzeba swoje odstać. Urzędnicy zapowiadają, że zmieni się to za 3-4 lata po generalnym remoncie giszowieckiego węzła komunikacyjnego.



Prosto w Pszczyńską

– Przez tzw. trzy garby prowadzi główna droga tranzytowa Katowic zaczynająca się jeszcze na ul. Kościuszki. By dostać się z niej na trasę w kierunku Bielska czy Warszawy, ciężarówki muszą się dziś przeciskać przez wąski most pod Pszczyńską. To oczywiście powoduje korki i dlatego chcemy przebudować tamtejszy węzeł – stwierdza Marian Zych, naczelnik wydziału rozwoju miasta katowickiego magistratu.
A jak ma wyglądać nowy wyjazd?
Otóż ul. 73 Pułku Piechoty (poszerzona o dwa pasy) zostanie przedłużona na wprost do wiaduktu kolejowego przy ul. Pszczyńskiej.
– Będziemy rozmawiać z PKP, by zaadaptować to miejsce na most – stwierdza Zych.
Tam zostanie zbudowany ślimak, z którego kierowcy wyjadą w kierunku Warszawy i autostrady A4. Dodatkowa nitka będzie służyć podróżującym do Bielska.
Urzędnicy, zanim rozpoczną przetargi na wykonawcę robót, starają się o unijne dotacje.
– Koszty remontu szacujemy na ponad 130 mln zł, więc pomoc funduszy europejskich jest konieczna – stwierdza Zych.
Budowa zakończy się na przełomie roku 2009 i 2010, a w jej ramach zostaną także odnowione skrzyżowania Kościuszki-Kolejowa i Kościuszki-Armii Krajowej.

Dodatkowy poziom

Katowickie ulice ma także odkorkować dodatkowy poziom na skrzyżowaniu Górnośląskiej z Murckowską.
– Prawdopodobnie będzie gotowy na przełomie 2007 i 2008 roku i ułatwi wyjazd w kierunku autostrady A4 – mówi Zych.



Łukasz Buszman



salutuj - Pon Gru 11, 2006 10:28 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



heniek - Śro Mar 05, 2008 10:57 am
Zajezdnia w centrum to swego rodzaju ewenement... ciekawe kiedy coś ruszy z 73 pułkiem piechoty...



d-8 - Śro Mar 05, 2008 11:04 am

Zajezdnia w centrum to swego rodzaju ewenement...

jak zwykle były szeroko zakrojone plany naszego UM , planowano na zawodzie zajezdnie z mickiewicza przeniesc ( teren pod inwestycje REWELACYJNY przeciez! ) no ale na planach sie skończyło

w wątku o drogach chyba była rozpiska z planem odnosnie ul. 73 pułku piechoty...



Bartek - Śro Mar 05, 2008 11:08 am
Wystarczy wyciąć kawałek zajezdni i sprzedać. Z kasy wybudować nową zajezdnię i tam przenieść, a resztę terenu sprzedać kolejnym chętnym.

No ale w UM nikt nic nie wie, nikt nic nie potrafi i tylko na nasza-klasa.pl siedzą



heniek - Śro Mar 05, 2008 11:19 am
tylko że taką decyzję może podjąć PKP, miasto może jedynie namawiać...



salutuj - Śro Mar 05, 2008 11:44 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



heniek - Śro Mar 05, 2008 11:49 am
aha no to faktycznie dałoby się to zrobić Pewno miasto czeka na inwestora, nie ma sensu przenosić zajezdni jeśli nie byłby chętnego na ten teren



Bartek - Śro Mar 05, 2008 12:56 pm

aha no to faktycznie dałoby się to zrobić Pewno miasto czeka na inwestora, nie ma sensu przenosić zajezdni jeśli nie byłby chętnego na ten teren

Miasto musi ogłosić przetarg na teren, a nie sprzedawać komu chce...



d-8 - Śro Mar 05, 2008 1:31 pm

aha no to faktycznie dałoby się to zrobić Pewno miasto czeka na inwestora, nie ma sensu przenosić zajezdni jeśli nie byłby chętnego na ten teren

miasto zawsze czeka.

ale sens przeniesienia zajezdni jest. nalezy to zrobic czym predzej. na taki teren jak sie go tylko podzieli i opracuje dokumentacje pod niego bedzie na pewno sporo chetnych



salutuj - Śro Mar 05, 2008 2:07 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Stefanoo1988 - Czw Cze 19, 2008 10:58 am
Mam pytanie wiadomo co będzie z tą inwestycją ?? Dojdzie do skutku ?? BO te ciągłe korki na 73 Pułku Piechoty doprowadzają mnie do szału

Miasto jak już robi węzeł Murckowska to mogłoby by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu



d-8 - Czw Cze 19, 2008 11:07 am

Mam pytanie wiadomo co będzie z tą inwestycją ?? Dojdzie do skutku ?? BO te ciągłe korki na 73 Pułku Piechoty doprowadzają mnie do szału

Miasto jak już robi węzeł Murckowska to mogłoby by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu


ale to nie miasto wykłada kasę za przebudowę węzła Murckowska...



Darkat - Czw Cze 19, 2008 12:48 pm

Mam pytanie wiadomo co będzie z tą inwestycją ?? Dojdzie do skutku ?? BO te ciągłe korki na 73 Pułku Piechoty doprowadzają mnie do szału

Miasto jak już robi węzeł Murckowska to mogłoby by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu


cieżka sprawa bo korki robią się z jednej i z drugiej strony. O ile w Giszowcu jest jakaś mozliwość rozwiązania problemu poprzez budowę nowego węzła (ale wątpię bo miasto nie lubi wkładać dużych pieniędzy w jakąś jedną inwestycję drogową ) to w Ochojcu możliwe rozwiązanie to budową wiaduktu linni kolejowej nad 73 pułku piechoty i Jankego ale tu miasto nie kiwnie palcem bo to od kolei a ze skrzyżowaniem z przedewszystkim z Jankego i dojazdem do niego jest za mało miejsca i nie wyobrażam jak chcą żeby to było bezkolizyjne



Stefanoo1988 - Czw Cze 19, 2008 2:10 pm

Mam pytanie wiadomo co będzie z tą inwestycją ?? Dojdzie do skutku ?? BO te ciągłe korki na 73 Pułku Piechoty doprowadzają mnie do szału

Miasto jak już robi węzeł Murckowska to mogłoby by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu


ale to nie miasto wykłada kasę za przebudowę węzła Murckowska...



GoldBoy - Nie Lip 06, 2008 5:17 pm
Ze strony BIP UMK:
Wykonanie usług projektowych pn. Zmiana przebiegu Drogi Krajowej nr 81; na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Murckowskiej

Termin składania ofert: 12/08/2008
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA: 15 miesięcy od udzielenia zamówienia

Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ulic: Pszczyńska – Kolista – 73 Pułku Piechoty – Kolejowa – Kościuszki zgodnie z wariantem I Koncepcji technicznej (tom II część 1, 2, 3) opracowanej przez Katowickie Przedsiębiorstwo Inżynierskie SYSTEM Sp. z o.o. w zakresie :

I. Zmiana przebiegu Drogi Krajowej Nr 81, w tym:
a) Przebudowa ulicy Pszczyńskiej (droga krajowa nr 86) na odcinku od węzła z Aleją Górnośląską (Autostrada A-4) do węzła „Kolista”;
b) Przebudowa ul. 73 Pułku Piechoty do parametrów drogi klasy GP o przekroju 2 × 2, tzn. przekrój dwujezdniowy, dwupasowy o szerokości jezdni 2 × 3,5 m = 7,0 m, Vp = 70 km/h, z uwzględnieniem przebiegu poprzecznego ścieżki rowerowej nr 1 w rejonie km 3+400;
c) Przebudowa ul. Kolejowej do parametrów drogi klasy GP o przekroju 2 × 2, Vp = 70 km/h;
d) Przebudowa ul. Kościuszki na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Armii Krajowej w zakresie zmiany przekroju na 2 × 2, Vp = 70 km/h oraz ograniczenia ilości zjazdów i skrzyżowań, budowy chodników;
e) Budowa węzła drogowego ul. Pszczyńska z ul. 73 Pułku Piechoty, przy pozostawieniu istniejącego węzła „Kolista” obsługującego osiedle Giszowiec, z uwzględnieniem budowy łącznicy umożliwiającej wykonanie relacji z ulicy 73 Pułku Piechoty na zachodnią jezdnię ulicy Pszczyńskiej. W pracach projektowych należy uwzględnić możliwość realizacji, w przyszłości, przedłużenia ul. 73 Pułku Piechoty od ul. Pszczyńskiej w kierunku wschodnim do dzielnicy Janów (do połączenia z ul. Obwodową zachodnią miasta Mysłowice), jako drogi klasy Z. Należy również rozważyć możliwość drugostronnego skomunikowania osiedla przy ul. Kolistej poprzez nowo budowaną łącznicę. W ramach projektowanego układu drogowego należy zapewnić właściwe standardy techniczne i funkcjonalne włączenia (skomunikowania) terenu usytuowanego pomiędzy ulicami Karolinki i Pszczyńską, dla którego to terenu przystąpiono do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
f) Budowa węzła drogowego ul. Kolejowa z ul. Kościuszki zapewniającego bezkolizyjny przebieg ruchu tranzytowego wzdłuż drogi krajowej nr 81 oraz zapewniającego połączenia wszystkich relacji w zakresie ruchu lokalnego łącznicami węzła;
g) Budowa węzła drogowego ul. Kościuszki z ul. Armii Krajowej, z pozostawieniem minimum trzech pasów ruchu, na obu wlotach ulicy Armii Krajowej.

II. Przebudowa związanego układu drogowego dróg gminnych, w tym:
h) Przedłużenie ul. Francuskiej w kierunku południowym i budowa węzła drogowego z ul. 73 Pułku Piechoty, z opracowaniem wariantu poprowadzenia drogi w wykopie na odcinku od skrzyżowania z ulicą Trzy Stawy do wiaduktu z linią kolejową;
i) Połączenie ul. Kolejowej z obiektami Kliniki Kardiologii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach – Ochojcu, poprzez budowę odcinka tzw. „Drogi południowej”;
j) Przebudowa ul. Gen. W. Jankego z uwzględnieniem budowy w przyszłości wzdłuż tej ulicy linii tramwajowej od pętli Brynów w kierunku dzielnicy Piotrowice;
k) Przebudowa linii kolejowych niezbędna dla uzyskania bezkolizyjnych skrzyżowań ruchu drogowego i szynowego – ul. Kolejowa i ul. Gen. W. Jankego (uwzględnić poprowadzenie linii tramwajowej w ul. Gen. W. Jankego);
l) Zaprojektować obsługę obiektów biurowych i handlowych zlokalizowanych po północnej stronie ul. Kolejowej od ulic. Gen. W. Jankego lub Rzepakowej;
m) Budowa bezkolizyjnego przejścia pieszego przez ul. Kościuszki w ciągu ul. Zadole:
n) Przebudowa ul. Kościuszki pod istniejącym wiaduktem kolejowym celem uzyskania wymaganej drogowej skrajni pionowej;
o) Budowa wiaduktu na trasie istniejącej ścieżki rowerowej krzyżującej się z ul. 73 Pułku Piechoty;
p) Weryfikacja przepustowości projektowanych węzłów drogowych i skrzyżowań z uwzględnieniem prognozowanych natężeń ruchu drogowego;
oraz niezbędne, wynikające z rozwiązań podstawowych, korekty elementów istniejącego układu drogowego, w tym:
- Przebudowa ul. Armii Krajowej na odcinku od wiaduktu kolejowego do wysokości budynku nr 72 wraz z przebudową fragmentów ul. Małachowskiego, drogą w kierunku Straży Pożarnej oraz Salonu Samochodowego BMW;
- Przebudowa ul. Harcerzy Września 1939;
- Przebudowa ul. Stalowej.



Darkat - Nie Lip 06, 2008 5:35 pm
no niemożliwe normalna sensacja ale musze to jeszcze przeanalizować bo ciekawe co się kryje pod tym terminem "d) Przebudowa ul. Kościuszki na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Armii Krajowej w zakresie zmiany przekroju na 2 × 2, Vp = 70 km/h oraz ograniczenia ilości zjazdów i skrzyżowań, budowy chodników;"



Jastrząb - Nie Lip 06, 2008 9:52 pm
Ale pojechali jak nie w Katowicach normalnie. Ja raczej dla 73 Pułku Piechoty spodziewałbym się jakiejś uszokowej prowizorki, typu poszerzenie pasa do skrętu poprawa sygnalizacji świetlnej i nowy asfalt. A tutaj mamy budowę dwóch nowych wezłów, z perspektywą przygotowania do przedłużenia drogi, przedłużenie Francuskiej (nie ma nic o dobudowie drugiej jezdni, mam nadzieję, że to również będzie uwzględnione), remont Jankego i innych ulic, przygotowanie pod trasę tramwajową (ja bym chciał zrobić aleję z tramwajem po środku i szpalerem drzew wokół), a nawet przebudowa skrzyżowań z linia kolejową.
respect



absinth - Nie Lip 06, 2008 9:54 pm
no to na wybory znowu sie bedzie sporo działo w Katowicach



salutuj - Nie Lip 06, 2008 10:17 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jastrząb - Nie Lip 06, 2008 10:48 pm
Przy takim systemie pracy wybory powinny być co roku



Tequila - Pon Lip 07, 2008 8:26 am
Czyli szykuje się generalny paraliż drogowy całego południa miasta



heniek - Pon Lip 07, 2008 10:28 am
Czyli szykuje się generalny paraliż drogowy całego południa miasta Smile



kiwele - Pon Lip 07, 2008 10:39 am
Co to jest "od Karolinki do TTW"?
Znam tylko TTW na drodze do Sosnowca niedaleko Hallera.



Tequila - Pon Lip 07, 2008 10:48 am


Jak Uszok nic nie robi to źle, jak coś robi to też źle

Moim skromnym zdaniem to właśnie ta droga powinna być priorytetem no i chyba jest

Swoją drogą ciekawie będzie wyglądała Murckowska na odcinku od Karolinki do TTW, zjazd za zjazdem


Gdybyś mieszkał na Osiedlu Odrodzenia to byś wiedział że ta droga to priorytet - poza tym że rozbudowa tej drogi to totalny paraliż Ochojca (jak i chyba wyburzenia części domów bo inaczej sobie tego nie wyobrażam) i dużej części Piotrowic. Oczywiście tramwaj powinien obsługiwać rejony centrum medycznego + Osiedle Odrodzenia i nowo planowane osiedla na południe od ul. Radockiego/Bażantów.



rasgar - Pon Lip 07, 2008 2:55 pm

Jak Uszok nic nie robi to źle, jak coś robi to też źle

Ale to nie tak - kolega zauważył jedynie że paraliż jest integralną częścią prowadzenia remontu

Ale fakt - ganić kiedy trzeba, ale i głaskać, kiedy się należy - więc odpowiednim wydziałom UM: gratulacje

PS - pozwolę sobie zachować zdrową rezerwę i poczekam na początek robót z okazywaniem emocji



heniek - Wto Lip 08, 2008 4:30 pm
@kiwele: chodziło mi o odcinek dwupasmówki przechodzący przez Katowice, od Giszowca aż do granicy z Sosnowcem



Bula - Wto Lip 08, 2008 6:32 pm
Kościuszki bezkolizyjna od Rolnej do słynnego "różowego domu"??!! Już czekam na realizację



rasgar - Wto Lip 08, 2008 9:18 pm
Powiedzmy sobie szczerze - planów już Ci było (i jest dostatek) i niewiele (narazie) dobrego z tego wyniknęło. Dziwnym trafem kiedy trzeba wziąść się do rzeczy i pokazać troche menedżerskiego fachu, wszystko się sypie....
No i, jak absinth zauważył, na kolejne wybory będzie kolejny projekt jak znalazł... Nie kolejne opóźnienia w realizacji/szukaniu inwestorów/itp, ale prawdziwy projekt po którym można wiele obiecać!

Ale, jak już mówiłem - postanowiłem się nie uprzedzać i wierzyć w celowość całego przedsięwzięcia i życzę szczęścia.
Oby kolejna ekipa miała co realizować...



GoldBoy - Nie Lis 02, 2008 1:56 pm
Z pierwszego numeru "Naszych Katowic":

Istonym projektem jest również przebudowa drogi krajowej 81 na odcinku ul. Kolejowa – ul. 73 Pułku Piechoty polegała będzie na budowie węzłów bezkolizyjnych w śladzie ul Kościuszki – ul. Jankiego oraz w śladzie ul. 73 Pułku Piechoty – ul. Murckowskiej. W ramach tego zadania ul. 73 Pułku Piechoty ma zostać przebudowana do drogi dwujezdniowej. Obecnie trwają prace projektowe. Realizacja tego zadania będzie możliwa wyłącznie po uzyskaniu dofinansowania w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej. Wydaje się, że szansa na otrzymanie dofinansowania nie jest zbyt duża, jednakże podjęliśmy prace, by złożyć odpowiedni wniosek. Mamy więc nadzieję,
że uda nam się zrealizować i ten projekt.



Darkat - Nie Lis 02, 2008 8:55 pm
Ciekawe jak to zrobią

przebudowa drogi krajowej 81 na odcinku ul. Kolejowa – ul. 73 Pułku Piechoty polegała będzie na budowie węzłów bezkolizyjnych w śladzie ul Kościuszki – ul. Jankiego



drozdz - Wto Wrz 01, 2009 4:04 pm
Znajomy ktory mieszka kolo skrzyzowania Armi Krajowej i Kosciuszki mowi ze kilka dni temu jacys ludzie informowali go o o planach przebudowy skrzyzownia i prosili o wyrozumialosc podczas dosyc uciazliwych dla okolicznych mieszkancow robot. Ulica Kosciuszki bedzie "puszczona" pod Armi Krajowej i ogolnie rzecz biorac bardzo ladny wezel drogowy nam sie szykuje. Podobno maja zaczac przebudowe z poczatkiem przyszlego roku. Niestety nie mam zadnych dodatekowych informacji.

Pozdro!:D



salutuj - Wto Wrz 01, 2009 5:05 pm
pisałem o tym pół roku temu

http://forum.gkw.katowice.pl/viewtopic. ... 259#135259



bobtrebor - Czw Wrz 03, 2009 7:23 pm
To możliwe, w końcu drogi do wsi sołtysa.



potok77 - Pią Gru 11, 2009 8:19 am
Obwodnica za lata

Ok. 700 mln zł ma kosztować wyprowadzenie samochodów z centrum. Jak na razie o inwestycji jedynie się mówi. Wiadomo, że być musi, ale jest droga

Ma kosztować ok. 700 mln zł, a to tylko wstępne szacunki. Już pierwszy etap inwestycji pod nazwą "Przebudowa DK 81 w Katowicach", która zakłada przebudowę m.in. ul. 73 Pułku Piechoty, ma pochłonąć ponad 200 mln zł.

W kasie miasta takich pieniędzy nie ma, dlatego modernizacja będzie prowadzona etapami i finansowana przez kilka lat.

Projekt dla pierwszego etapu, czyli modernizacji odcinka ul. Pszczyńskiej, od autostrady A4 i węzła Murckowska, aż do skrzyżowania z ul. Kolistą, ma być gotowy dopiero w maju przyszłego roku. Nie wiadomo, kiedy mogłyby ruszyć roboty. Jak na razie władze miasta kombinują, skąd wziąć pieniądze. Nadzieja, choć nikła, jest w środkach unijnych. Jeśli pieniędzy pozyskać się nie uda, nie ma co liczyć na szybki finisz inwestycji. - To tylko spekulacje, ale może na przełomie 2015-2016 roku. Aktualnie przygotowujemy studium wykonalności dla inwestycji, bo bez niego nie możemy nawet starać się o pieniądze z UE - wyjaśnia Marian Zych, naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta. Sami urzędnicy przyznają, że szanse na europejską kasę są niewielkie.

Budowa obwodnicy, która wyprowadzi ruch, szczególnie pojazdów ciężarowych, z centrum, jest konieczna. Chodzi o odciążenie Brynowskiej i Kościuszki i przeniesienie ruchu w ulicę 73 Pułku Piechoty. 73 PP częścią DK 81 jest zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu. Wcześniej DK biegła ul. T. Kościuszki i Brynowską, teraz skręca z Kościuszki w ul. Kolejową i właśnie w 73 PP.

Przebudowa DK obejmuje odcinek od skrzyżowania Kościuszki z ul. Armii Krajowej. W tym miejscu ma powstać dwupoziomowe skrzyżowanie (rondo i tunel). Główna trasa drogi krajowej poprowadzona zostanie podziemnym tunelem. W planach jest przebudowa skrzyżowania Kościuszki z ul. Kolejową i modernizacja tej drugiej, aż do styku z 73 Pułku Piechoty. 73 PP ma być drogą dwujezdniową i tzw. GP, czyli główną, przyspieszoną. Dwukrotnie poszerzone jezdnie to konieczność przeprowadzenia znacznej wycinki drzew wzdłuż trasy. Część z nich już jest oznakowana pomarańczową farbą.

Na skrzyżowaniu 73 PP i ul. Pszczyńskiej powstanie nowy węzeł drogowy. Modernizowana będzie też sama Pszczyńska.

To nie koniec inwestycji. Przedłużona w kierunku południowym zostanie ul. Rzepakowa i włączona do ul. Ziołowej. Takie rozwiązanie ma ułatwić kierowcom dojazd do szpitala w Ochojcu.

Urzędnicy rozważają także włączenie ul. Francuskiej w 73 Pułku Piechoty. Jednak pomysł budzi sprzeciw mieszkańców, bo przedłużenie Francuskiej co prawda odciążyłoby ul. Kościuszki, obecnie zakorkowaną przez katowiczan próbujących dostać się z południowych dzielnic do centrum, ale oznacza także, że Francuska przecinałaby Dolinę Trzech Stawów. W sumie do przebudowania jest około 8 km dróg, modernizowane będą także wiadukty.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html



skimaniac - Śro Sty 13, 2010 1:36 pm
http://www.katowice.eu/artykuly/2036,26 ... owej-nr-81



Wit - Śro Sty 13, 2010 4:37 pm
warianty przebiegu

http://www.katowice.eu/uploads/File/kon ... ebiegu.jpg



Darkat - Śro Sty 13, 2010 4:51 pm
tu widać jak to wariantowanie jest bezsensowne. Jedynie ma służyć temu że najsłuszniejszy jest wariant 1
Żółty idzie doliną jednej z najbardziej malowniczych rzek Katowic Ślepiotką. Zielony to czysty hardcore przez środek kompleksu leśnego.



Maciek2207 - Śro Sty 13, 2010 4:56 pm
Ja też popieram wer. 1, ale skrzyżowanie Kościuszki z Kolejową jest źle zaprojektowane - dlaczego nie ma tam bezkolizyjności na odc. Kościuszki - Centrum Katowic ?



Darkat - Śro Sty 13, 2010 5:14 pm

Ja też popieram wer. 1, ale skrzyżowanie Kościuszki z Kolejową jest źle zaprojektowane - dlaczego nie ma tam bezkolizyjności na odc. Kościuszki - Centrum Katowic ?

W sumie jest. Rondo to lepsze rozwiązanie niż światła



absinth - Śro Sty 13, 2010 5:41 pm

tu widać jak to wariantowanie jest bezsensowne. Jedynie ma służyć temu że najsłuszniejszy jest wariant 1
Żółty idzie doliną jednej z najbardziej malowniczych rzek Katowic Ślepiotką. Zielony to czysty hardcore przez środek kompleksu leśnego.


dokładnie, te inne warianty chyba byly robione metodą na "chybił trafił", no i chybil...



Maciek2207 - Śro Sty 13, 2010 6:43 pm


W sumie jest. Rondo to lepsze rozwiązanie niż światła

No chyba żartujesz.
Przecież jak przebudują Mikołowską do węzła Mikołowska (od Obi, czy Kolejowej) to tam będzie się skłaniał cały zachodni i centralny ruch N-S przez Katowice... Lepszym rozwiązaniem jest węzeł w całości bezkolizyjny na wzór czegoś takiego:
Czerwone - DK 81 i trasa do Centrum
Różowe - drogi miejskie
Szare - rondo




Hebel - Śro Sty 13, 2010 7:58 pm
Zapomniałeś o białym, czyli zrównanych z ziemią budynkach prywatnych
O ile wiem to rondo ma być dwupoziomowe, więc chyba da radę.



Cuma - Czw Sty 14, 2010 8:59 am
Na mapie wariantów wyraźnie widać iż rondo bedzie dwupoziomowe a ciąg DK81 bedzie je "mijac"



bobtrebor - Czw Sty 14, 2010 10:00 am
Znowu po katowicku, warianty, które są bzdurne, płodzone by coś robić. Jedyny sensowny (1) spieprzony przez rondo, to musi być kierunek bezkolizyjny, w ramach projektu powinno powstać wreszcie porządne połączenie z rondem Mikołowskim. Chyba tylko ślepiec nie widzi, że większość ruchu idzie w kierunku Centrum. Podstawa to węzły z Kolejową i DK86, odcinek przez las wystarczy w jednej jezdni, można ją dobudować w przyszłości.

Wystarczy wsiąść w auto i zrobić tę trasę by zauważyć, że "wyprowadzenie samochódów z Centrum" przez Trzy Garby jest bzdurą. 80 % aut na skrzyżowaniu z Kolejową jedzie prosto, później połowa kieruje się w Kościuszki (zamknięta dla ciężarówek) a reszta jedzie do Centrum Brynowską, na rondzie Mikołowskim tylko niewielka cześć zjeżdża na A4.

Więc dla kogo i po co ta wielka inwestycja ? Przecież nikt nie pojedzie do miasta przez Giszowiec. Założę się, ze to tylko przykrywka dla spiritus movens sołtysa Kostuchny, czyli autobana na tą wiochę.



salutuj - Czw Sty 14, 2010 12:30 pm
ja nie wiem po co tworzyc tam taka drogę. kazdy kierowca TIRa wie że ma zjechać tamtędy zamiast cisnąć przez centrum.

To jest tworzenie rzeczy zupełnie niepotrzebnych i chyba skrojone na wybory tylko żeby zdobyc gło mieszkańców południa (z pewnością poprzez puszczenie drogi za Barbarą albo po 3 Stawach)

Wymysł idioty.



Darkat - Czw Sty 14, 2010 12:50 pm
warianty muszą być rozpatrywane gdyż tego wymaga prawo. Taki wymóg unijny.



Darkat - Czw Sty 14, 2010 12:55 pm

ja nie wiem po co tworzyc tam taka drogę. kazdy kierowca TIRa wie że ma zjechać tamtędy zamiast cisnąć przez centrum.

To jest tworzenie rzeczy zupełnie niepotrzebnych i chyba skrojone na wybory tylko żeby zdobyc gło mieszkańców południa (z pewnością poprzez puszczenie drogi za Barbarą albo po 3 Stawach)

Wymysł idioty.


spójrz na Kolejową i wystarczy to że inwestycja jest potrzeba. Skrzyżowanie z Armii Krajowej przeciążone. Obecny węzeł w Giszowcu nie wydolny.
Zgadzam się z bobtreborem co do jednego że dobudowanie drugiej jezdni na 73 pułku piechoty nie jest pilną sprawą. Reszta tak



salutuj - Czw Sty 14, 2010 1:17 pm
skrzyżowania Kościuszki owszem, ale nie ma potrzeby całego przebudowywania 3 Garbów pod "tranzyt"



kr0lik - Czw Sty 14, 2010 1:35 pm
Sama szosa jest w doskonałym stanie, wystarczy z obu stron zrobić porządne węzły i będzie git.
Najgorzej jest jak skończy się zmiana na Staszicu i korek na Karolinki jest od "węzła" aż pod kopalnię.
Leśne warianty to jakiś żart. Ciekawe ile ten Grom-Tnij za to skasował.



Maciek2207 - Czw Sty 14, 2010 2:01 pm

Sama szosa jest w doskonałym stanie, wystarczy z obu stron zrobić porządne węzły i będzie git.
Najgorzej jest jak skończy się zmiana na Staszicu i korek na Karolinki jest od "węzła" aż pod kopalnię.
Leśne warianty to jakiś żart. Ciekawe ile ten Grom-Tnij za to skasował.

Ta firma Gronmitj (czy jakoś tak) robi jeszcze jeden projekt - tym razem DTŚ: Przygotowanie kompletnego wniosku o uzyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia "Stworzenie połączenia DTŚ z Dąbrową Górniczą - etap I połączenie DTŚ w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach wraz z przebudową obiektów inżynierskich" wraz z opracowaniem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz sporządzenie pełnego studium wykonalności dla w/w przedsięwzięcia.



Maciek B - Czw Sty 14, 2010 8:45 pm
Czy poza tym oczywistym wariantem, można poprowadzić tę drogę w jakikolwiek sensowny, alternatywny sposób? Pytam poważnie, bo nie znam dobrze tamtych okolic. Bo jeśli nie, to projektanci potraktowali wymóg stworzenia różnych wariantów drogi w należyty sposób.



kiwele - Czw Sty 14, 2010 10:42 pm

Czy poza tym oczywistym wariantem, można poprowadzić tę drogę w jakikolwiek sensowny, alternatywny sposób? Pytam poważnie, bo nie znam dobrze tamtych okolic. Bo jeśli nie, to projektanci potraktowali wymóg stworzenia różnych wariantów drogi w należyty sposób.

Znam dobrze tamte okolice.
Dobrze zgadujesz, projektanci nie mieli innej alternatywy jak wlasnie wymyslac takie warianty.



GoldBoy - Czw Sty 14, 2010 10:58 pm
Projekt jest już na ukończeniu albo skończony także te warianty to pewnie wymóg by uzyskać dofinansowanie z UE. To tak jakby zrobić konsultacje gdzie ma być Muzeum Śląskie



Taurus - Pią Sty 15, 2010 12:34 pm
fajnie, ze to robią, ale moze najpierw nalezaloby zadbac o porzadny przejazd płn-płd a potem robic 3. rownolegla dobra droge na osi wschod-zachod?



kiwele - Pią Sty 15, 2010 3:00 pm
Mysle, ze trzeba bedzie sporzadzic liste projektow drogowych na razie na uzytek naszego Forum i nastepnie uszeregowac je wedlug przyznanych punktow waznosci.
Finansowe mozliwosci wykonania na drugim miejscu.



bobtrebor - Pią Sty 15, 2010 4:14 pm

fajnie, ze to robią, ale moze najpierw nalezaloby zadbac o porzadny przejazd płn-płd a potem robic 3. rownolegla dobra droge na osi wschod-zachod?

Przedłużone Bocheńskiego i Grundmana nie prowadzą w kierunku Kostuchny, nic się nie zmieni dopóki wieśniak z Kostuchny nie odklei ... od stołka.



absinth - Pią Sty 15, 2010 4:38 pm

Mysle, ze trzeba bedzie sporzadzic liste projektow drogowych na razie na uzytek naszego Forum i nastepnie uszeregowac je wedlug przyznanych punktow waznosci.
Finansowe mozliwosci wykonania na drugim miejscu.


ale po co, to juz jest w projekcie Studium uwarunkowan i kierunkow zagospodarowania:

http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/201 ... 609357.jpg



potok77 - Pią Sty 29, 2010 6:34 am
Trwają konsultacje społeczne w sprawie przebudowy DK 81

Modernizacja ulicy Pszczyńskiej, rondo z tunelem na skrzyżowaniu Kościuszki z Armii Krajowej, to tylko niektóre zmiany planowane w ramach inwestycji "Przebudowa Drogi Krajowej 81 w Katowicach". Tydzień temu na spotkaniu z mieszkańcami prezentowany był projektowany przebieg obwodnicy i jej dodatkowe 4 warianty alternatywne. Od poniedziałku trwają konsultacje społeczne.

To też najlepszy czas dla tych, których posesje graniczą z planowaną inwestycją i chcą ubiegać się o odszkodowania. - Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Mikołowskiej i Brynowskiej jest konieczne. Miastu brakuje też dogodnych połączeń jego południowych dzielnic z centrum - tłumaczył konieczność budowy obwodnicy jej projektant, Andrzej Gumuła z biura projektowego Grontmij Polska.

Przedstawiony na spotkaniu wariant inwestycyjny miasta obejmuje modernizację ul. Pszczyńskiej, rozbudowę węzła Giszowiec (na zdjęciu) przez dodanie nowych relacji - łącznicy wyjazdowej z Sosnowca na 73 Pułku Piechoty, wyjazdu z 73 PP na Sosnowiec oraz zjazdu pętlą od Tychów na 73 PP. Przebudowie uległby też odcinek od skrzyżowania Kościuszki z ul. Armii Krajowej, gdzie powstałoby dwupoziomowe skrzyżowanie (rondo i tunel). Główna trasa drogi zostałaby wówczas poprowadzona podziemnym tunelem. Planowana jest tu także przebudowa skrzyżowania Kościuszki z Kolejową i modernizacja tej drugiej, aż do styku z ul. 73 PP. Ta ulica ma być drogą dwujezdniową i główną, przyspieszoną. Z kolei dodatkową obsługę szpitala w Ochojcu zapewniłoby przedłużenie ul. Rzepakowej i połączenie jej z Szenwalda i Ziołową.

Realizacja wariantu inwestycyjnego kosztowałaby 1 mld 21 mln 350 tys. zł. W budżecie Katowic nie ma na to pieniędzy, dlatego modernizacja prowadzona będzie etapami. Pierwszy objąłby przebudowę ul. Pszczyńskiej i rozbudowę węzła drogowego z 73 PP (lata 2011-12). Jako że miasto będzie się ubiegać o środki unijne na inwestycję, musiało przygotować też 4 warianty dodatkowe. Wszystkie zakładają jednak kolizje z istniejącymi budynkami bądź wejście ich lokatorom na posesje. W 4 z 5 wariantów najbliżej planowanej inwestycji położone są obiekty przy ul. Małachowskiego 35, Lechickiej 35 oraz Zadole 78. - Wariant inwestycyjny nie przewiduje rozbiórki żadnego z nich - zapewnia Gumuła. - Już teraz mam wąski wjazd na posesję, jeśli miasto przesunie mi ekrany, to już nic tu nie wjedzie, a ja poduszę się w spalinach. Dlatego wnioskuję o wariant nr 3, który nie przewiduje poszerzenia drogi obok mnie. A jak to nie pomoże, będę starać się o odszkodowania lub wywłaszczenie - zapowiada Bożena Węgrzyk, mieszkanka Lechickiego 35, budynku oddalonego od inwestycji o... 4 m.

Mapka z wariantami i formularze wniosków są na stronie www.katowice.eu w zakładce infrastruktura lub w siedzibie biura projektów przy ul. Sokolskiej 65. Tu też składamy uwagi.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html



Wit - Wto Lut 16, 2010 8:58 pm
Droga przez rezerwat? Taką opcję nakazują przepisy
Anna Malinowska 2010-02-16, ostatnia aktualizacja 2010-02-16 19:10:02.0



Powstało pięć wariantów przebiegu ul. 73. Pułku Piechoty w Katowicach. Większość wzbudza kontrowersje wśród mieszkańców.

Ul. 73. Pułku Piechoty to dziś droga wiecznie zakorkowana. - Przebudowa nie tylko zniweluje korki, ale też pozwoli odciążyć ul. Brynowską czy Kościuszki - podkreśla Iwona Batkowska z Biura Rozwoju Regionu, które przygotowuje studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Katowic.

Po przebudowie Trzy Garby mają stać się częścią projektowanej dla Katowic obwodnicy. Ułatwią też dojazd do nowego centrum handlowo-usługowego, które ma powstać w okolicach ul. Rzepakowej. - To na pewno nie będzie wielkopowierzchniowy supermarket, lecz wolno stojące budynki - dodaje Batkowska.

Od kilku dni katowiczanie mogą już, m.in. na stronie internetowej magistratu, zapoznać się z projektami nowej drogi. I tak:

- pierwszy zakłada poszerzenie istniejącej drogi o dodatkowy pas w każdym kierunku. Przebudowany zostałby również węzeł przy ul. Kolistej, tak by bez problemu wjechać na Pszczyńską, która również w tym miejscu zostałaby poszerzona o dwa dodatkowe pasy;

- w drugim wariancie mamy do czynienia z zupełnie nowym przebiegiem: droga rozpoczynałaby się od skrzyżowania Pszczyńskiej i Górniczego Stanu, a następnie prowadziłaby zielono-rekreacyjnymi terenami koło baru Rybaczówka, stawu Barbara i dalej, przecinając zespół przyrodniczo-krajobrazowy Źródła Kłodnicy, do ul. Kolejowej;

- w trzecim wariancie od ul. Pszczyńskiej i Kolistej drogi skręcałaby na południe i za zabudowaniami kopalni Staszic prowadziłaby równolegle do linii kolejowej przez Źródła Kłodnicy, a następnie wzdłuż Ślepiotki przez sam środek Ochojca łączyłaby się z Kościuszki;

- czwarty wariant przypomina trzeci, droga omijałaby jednak Ochojec i łączyłaby się z ul. Kolejową;

- w piątym wariancie nowa droga prowadziłaby na północ od istniejącej ul. 73. Pułku Piechoty - od Kolistej przez Dolinę Trzech Stawów - i włączałaby się do Kolejowej.

O projektach pan Artur z ul. Ziołowej w Ochojcu dowiedział się podczas niedzielnej sumy. - Gdy zobaczyłem projekty w internecie, złapałem się za głowę! Od razu napisałem protest, podobnie postąpiło wielu innych sąsiadów. Jak można proponować drogę w leśnym rezerwacie? - denerwuje się katowiczanin.

Andrzej Gumuła z firmy Grontmij Polska, w której powstaje projekt: - Wielość wariantów wynika z obowiązujących przepisów. Ustawa mówi, że musimy zaprojektować jeden podstawowy wariant i kilka alternatywnych. Dla nas podstawą jest poszerzenie ul. 73. Pułku Piechoty. Wiem, że droga w pozostałych wariantach przebiega przez tereny zielone i rekreacyjne, ale nie mieliśmy innej możliwości. Musimy projektować od punktu A do punktu B.

Ostateczną decyzję o wyborze wariantu podejmie regionalny dyrektor ochrony środowiska.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... episy.html



Kris - Nie Lut 21, 2010 5:36 pm
Po przebudowie Trzy Garby mają stać się częścią projektowanej dla Katowic obwodnicy. Ułatwią też dojazd do nowego centrum handlowo-usługowego, które ma powstać w okolicach ul. Rzepakowej. - To na pewno nie będzie wielkopowierzchniowy supermarket, lecz wolno stojące budynki - dodaje Batkowska.



Maciek B - Nie Lut 21, 2010 6:50 pm
Miejsca takich dworców są w centrach miast.



Kris - Pon Lut 22, 2010 2:00 pm

Miejsca takich dworców są w centrach miast.

Racja, ale gdzie jest teraz planowana ta inwestycja, bo się już pogubiłem? A swoją drogą nie lepiej zająć się problemem zbyt dużej ilości pustych lokali w centrum aniżeli budowy nowych na peryferiach?



kiwele - Pon Lut 22, 2010 2:27 pm


Racja, ale gdzie jest teraz planowana ta inwestycja, bo się już pogubiłem? A swoją drogą nie lepiej zająć się problemem zbyt dużej ilości pustych lokali w centrum aniżeli budowy nowych na peryferiach?


Jeszcze raz racja, tym razem w zwiazku z pustostanami.
Jest szansa, ze na tym Forum moze przynajmniej rzucimy wiecej swiatla na ten wstydliwy, a jakze istotny temat.

NB. To nie Ty sie pogubiles, to ta inwestycja sie pogubila. Na Sadowej?



GoldBoy - Pon Lut 22, 2010 8:57 pm
Międzynarodowy Dworzec PKS ma zostać na Sądowej.