[Katowice] Rozwiazania infrastruktury komunikacji miejskiej
Konrad - Pią Mar 03, 2006 2:54 pm
Forumowicze!
Zakładam temat mam nadzieję, że nigdzie indziej ten temat nie był sprecyzowany? Rozwiązania komunikacji miejskiej w Katowicach - czyli jak każdy z nas widzi przyszłość transportu publicznego.
Temat ten zrodził się w mojej głowie po wizycie w Wiedniu. Chciałbym przedyskutować taki oto pomysł:
W centrum Katowic nie ma autobusów, pozostają tramwaje. Linie autobusowe dobrze byłoby skierować tak aby ludzie którzy chcieli dostać się do centrum mieli odpowiednią infrastrukturę przesiadkową. Problemu nie ma w kierunku na Mikołów bo jest np. pętla Brynowska, na Chorzów jest pętla na wysokości Stadionu Śląskiego, w kierunku Szopienic napewno też znajdzie się takie miejsce, na Siemianowice - Pętla Słoneczna, problemem pozostają autobusy jadące do Sosnowca via Al. Rozdzieńskiego. Może jakiś pomysł od kolegóe forumowiczów?
Dlaczego po wizycie w Wiedniu? - Zauważyłem że autobusy zazwyczaj są wykorzystywane jako środek transportu poza centrum jako uzupełnienie pozostałej komunikacji - tramwaj i metro. Być może taki projekt odciążyłby centrum od spalin, a jeżeli wziąść pod uwagę pomysł zamknięcia centrum dla ruchu samochodowego jest to idea godna zainteresowania.
salutuj - Śro Lip 19, 2006 11:05 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
absinth - Śro Lip 19, 2006 11:16 pm
abstrachujac od wszelkich trudnosci ( a tych akurat jest sporo) to sama trasa lini tramwajowej przez Powstancow i osiedle Paderewskiego az do CH 3 Stawy jest calkiem logiczna. Jestem sobie nawwet w stanie to wyobrazic
pozwalalaby ona na szybkie skomunikowanie tego sporego przeciez osiedla z centrum miasta
gdyby tak jak to kiedys ( czy teraz nadal tego nie wiadomo) planowano pociagnac tramwaj graniczna i dalej nowograniczna jednoczesnie ciagnac linie tramwajowe na wschod od ronda to mielibysmy juz przyzwoita siec komunikacji tramwajowej
d-8 - Czw Lip 20, 2006 1:58 am
mysle, ze potrzeba poprowadzenia linii na paderewe i 3 stawy jest bezdyskusyjna...
natomiast jak na dzis bardziej latwa do zrealizowania i rownie potrzebna bylaby linia wzdluz Rozdzienskiego w strone Dabrowki i Bogucic po dawnym torze idacym do kopalnii. ta linia powinna bylabyc pomyslana juz 'na wczoraj' przy budowie DTS... poki co u nas o tramwajach sie za bardzo nie mysli, ale mimo wszystko chyba nic straconego
Wit - Czw Lip 20, 2006 7:07 am
Linię na Padarewę mogę sobie wyobrazić i myślę, że pomysł jest ok.Bardziej realna jak na razie wydaje mi się koncepcja tramwaju na Dąbrówkę Małą/Szopiennice wzdłuż Roździeńskiego. W tym przypadku niewykorzystanie dawnego śladu torów do kopalni Katowice było by grzechem