[Katowice] Trasa międzydzielnicowa N-S i jej okolice
Maar - Sob Lis 19, 2005 6:54 pm
Oto prosty plan:
Zalety:Połączenie z ulicą Grundmanna skróciłoby przejazd z ul. Mickiewicza przez ul. Dąbrówki o około 540 metrów i od 30s do 60s przejazdu samochodem. Niewiele ale zawsze coś.
Oczywiście nie wiem czy przedłużenie Mickiewicza byłoby możliwe: rzeka Rawa i ogródki działkowe, ale na mapie wyglądałoby to lepiej
Maar - Sob Lis 19, 2005 6:56 pm
sorry że mapka nie wyszła, nowy jestem i nie wiem jak sie wkleja zdjęcia, moze mi ktoś wytłumaczyc tą jakze, dla was, prostą procedurę?
Tequila - Sob Lis 19, 2005 7:07 pm
Prześlij mi ja na E-maila - a ja załaduję tę mapke na forum
Tequila - Sob Lis 19, 2005 11:12 pm
Twój projekt:
bty - Sob Lis 19, 2005 11:27 pm
mi się podoba, siatka ulic się rozwinie
milo - Sob Lis 19, 2005 11:54 pm
mi się podoba, siatka ulic się rozwinie
hmmm.jeżeli ta trasa (Grundmana) ma spełniać w przyszłości rolę trasy szybkiego ruchu o parametrach S (lub zblizonych) to takie podłączenie mogłoby być jedynie do wjazdu-wyjazdu tylko w północna stronę Grundmana, żeby nie burzyć koncepcji bezkolizyjności. Podobnie jak Opolska, która jest zaraz obok. Z reszta wybierając pomiędzy Twoią propozycją a Opolską jestem za Twoją.
Ale wolałbym żeby w przyszłości pełen dostęp do tego kwadratu miasta był przez Gliwicką i tu żeby znajdował się węzeł bezkolizyjnej trasy N-S i żeby poprzez to miejsce następowała komunikacja z okolicą.
Poza ty nie widzę specjalnych szans na takie rozwiązanie-drogie-bo trzebaby postawić most na Rawie, przedłużenie biegłoby granicą i przez zajezdnię autobusową-a tam nie cierpią na nadmiar terenów i nie wiadomo jak z prawami własności na granicy, po trzecie- są znacznie pilniejsze potrzeby w mieście i to rozwiązanie niespecjalnie by usprawniło ruch - Opolska i Gliwicka "dają sobie" rade.
Ta okolica jest dobrze skomunikowana i z Sokolską i Grundmana i Gliwicką więc moje "ciepłe" nie
Maar - Nie Lis 20, 2005 12:13 am
Ale przyznaj, że w przyszłości nieźle by się to prezentowało, jak to wspomniaj Bty :siatka ulic"
salutuj - Nie Lis 20, 2005 10:50 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
milo - Nie Lis 20, 2005 11:03 am
ja zakładam że trasa szybkiego ruchu przez Grundmanabędzie poprowadzona estakadą po dwa pasy a między nimi kolejka na poziomie obecnym będą dojazdy - nie wiem cyz dałoby się to wpleść w sumie chyba tak natomiast byłbym w takim układzie za zamknięciem Opolskiej, a przynajmniej odłączeniem jej od Grundmanna
Przygotuje koncepcję to wam pokażę
tez tak zakładam/wydaje mi sie. obecne wyburzenia budynków na rogu grundmana/gliwicka to chyba będzie miejsce pod węzeł dla przyszłej estakadady Grundmana nad Gliwicką. po stronie północnej ulicy Gliwickiej będzie sporo miejsca na połącznie tych dwóch tras-i po wyburzonych budynkach i na wprost kina. a w pryzypadku takiej trasy należałoby odciąć Opolską od Grundmana
ps : na forum bajo ponoć kiedyś była du.. haja jak ma przebiegac nowomikołowska (czy tez grundmana) w stronę A4 tzn tunelem czy estakadą. ma ktoś linka?
salutuj - Nie Lis 20, 2005 12:42 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
milo - Nie Lis 20, 2005 12:59 pm
ja się właśnie zastanawiam tylko jak sobie poradzą z cmentarzem - przneiosą czybędzie to jedyny cmentarz pod trasą międzydzielnicową
aha ja bym tą estakadę pociąnął cały czas Grundmana nad ziemią razem z kolejką do Pyrzowic a pod nią umieścił parkingi, ale boję się że da wizja jest zbyt skomplikowana dla włodarzy miasta
wiesz co, tez juz się zastanawiałem co z tym cmentarzem-on tam pasuje jak pięść do oka-moim zdaniem najlepsze byłoby przeniesienie-bo nie wiem jak inaczej miasto wyobraża sobie wydłużenie Grundmana w strone A4. Cmentarz lezy dokładnie na śladzie tej trasy i nijak go ominąć.
estakada na od Gliwickiej w stronę N-nie widze tego, chyba się trochu zapędziłeś-KASA!. kolejka jeszcze ale nie droga
a co do estakady w drugą stronę to wydaj mi sie, że bedzie wiadukt na Gliwicką zaczynajacy się na wysokości Opolskiej (nasyp w tym miejscu najazdowy) i dalej będąca kilometrową estakadą aż do Mikołowskiej (o tej która mamy na tapecie).
Nie wiem jak inaczej trase poprowadzić przez tory kolejowe-chyba inaczej się nie da-masę odnóg, trasa na Gliwice, na Bielsko, bocznice, jednostka prewencji, stawy. rozwiązanie nie podoba mi się , ale tunel wydaje mi sie nierealny. a estakada wydaje mi się odtatecznościa jedyną-jako urodzonemu chorzowianinowi estakady kojarzą mi się tragicznie ...ale .niestety
SPUTNIK - Nie Lis 20, 2005 1:02 pm
jako urodzonemu chorzowianinowi estakady kojarzą mi się tragicznie ...ale .niestety
no własnie, wiem że to jest off... , ale co z estakadą w Chorzowie ? podobno mieli ją wyburzyć...
milo - Nie Lis 20, 2005 1:11 pm
proponuję zmienić ten topic na trasa N-S Wisła!-Katowice-Pyrzowice.
temat z Salutuj od jakiegos czasu wakujemy. a widac , że bezpośrednie połączenie do Pyrzowic drogowo-kolejowe jest b.ważne.
ps
a o estakadzie chorzowskiej conieco wiem i założę nowy wątek-wiąże się od bezpsrednio z obwodnicą chorzowa, trasą do pyrzowic i połączeniem stadion śląski-gałeczki-witosa-a4..ale to juz w inymi miejscu bo nie jestem zwolennikiem rozpływania wątków. trzeba trzymać wszystko w kupie
salutuj - Nie Lis 20, 2005 1:31 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
MarcoPolo - Nie Lis 20, 2005 4:09 pm
Dziwny temat, trasa wylotowa w centrum miasta. Odlaczanie ulic...Estakada nad torami.
Estakada to by sie przydala nad DTS, a najlepiej cos podziemnego. Mikolowska, Brynowska jako wylotowka, ciekawe.
bobtrebor - Nie Lis 20, 2005 4:12 pm
w temacie
czy tylko mi się zdaje, że planowano kiedyś wydłużenie na wprost zjazdu z DTŚ na Bocheńskiego wzdłuż Baildonu aż do Sokolskiej wzdłuż Rawy do miejsca gdzie był ostatnio parking ?
milo - Nie Lis 20, 2005 4:17 pm
-nawet miało to swoją robzoczą nazwę- "nowogliwicka". droga miała/ma mieć przebieg taki jak wspomniałeś i kończyć się-wpadać w Opolską. Ciekawe jak ten pomysł ma się do planowanej trasy N-S Katowic.
bobtrebor - Nie Lis 20, 2005 4:22 pm
ciągle byłem przekonany, że czekają z budową na remont kanalizacji w Centrum, chyba ten moment nadszedł ? bo parking zlikwidowali i kopali zawzięcie. co się teraz tam dzieje nie wiem od czasu zamknięcia Sokolskiej
, ale nie jestem przekonany, że to najbardziej potrzebna nowa droga w mieście
milo - Nie Lis 20, 2005 4:29 pm
wydaj mi sie ze sposród planowanych katowickich dróg ta jest najmniej potzrebna. lepiej wziąć się za Gliwicke-i ją odremontować-wtedy ta droga wystarczy dla Załęża.
poza tym "ewentualnie" moga czekać na moment kiedy skończą pzrebudowę kanalizacji w Załężu (II etap po odcinku na Warszawskiej) ale to raczej nie powód.
droga tak "ewentualnie" zostanie wybudowana gdy co się rusz z przylegającym terenem po hucie-a jak wiemy jest to łakomy kąsek-już ponoć kręcili sie przy nim hipermarkeciarze
bobtrebor - Nie Lis 20, 2005 4:32 pm
tylko nie to jeden blaszak wystarczy w tamtej okolicy
milo - Nie Lis 20, 2005 4:50 pm
tylko nie to jeden blaszak wystarczy w tamtej okolicy
popieram. tylko znasz polskie realia. ten teren jest mnóstwo warty.ale jest mała nadzieja że nic z tych rzeczy- kiedyś ktos chciał postawić mały market na małym terenie po dawnej hali sportowej na rogu dtś/grundmana-ale miasto się nie zgodziło.
tylko wszyscy zdajemy sobie sprawę jaki jest potężny ten teren, ile jest warty
Ciekawe jakie są pomysły na zagospodarowanie tego terenu przez miasto.
W Katosach brakuje parku technologicznego/kuźni dla młodych/ wykształconych ludzie. miejsca gdzie mogliby realizowac swoje pomysł (za np kasę unijną). takia mała krzmowa dolinka w Gopie! obok dojazdu kolejki i trasy z Pyrzowic/ Krakowa, Gliwic i zewsząd. blisko centrum duzo miejsca do rozwoju.
A co do samej trasy Grundmana - jestm za stworzeniem ciągu Kościuszki (miasto przewiduje na niej bezkolizyjne węzły w Ligocie i Piorowicach)-> Brynów (koło obi tunel wchodzący za bloki)->Mikołowska (podwyższone parametry)-)estakada nad A4 (propozycja Salutuj TU)->estakada wzdłuż śródmieścia nad torami->Gliwicka/Sądowa->Grundmana->estakada nad DTS(opisałem to TU)->Koszutka->Obwodnica Siemców (TU wraz z mapką całego przebiegu trasy)->Czeladz-Pyrzowice
Tequila - Nie Lis 20, 2005 4:57 pm
Na forum jest temat o przyszłości terenów byłej Huty Baildon - na razie nie powstanie tam żaden blaszak - bo sa tam tez obiekty produkcyjne i nikt się jeszcze nie zgodził na ich zamknięcie.
Tequila - Nie Lis 20, 2005 4:59 pm
Czytajcie Tereny Huty Baildon
born_ejty_siks - Nie Lis 20, 2005 9:34 pm
A co do samej trasy Grundmana - jestm za stworzeniem ciągu Kościuszki (miasto przewiduje na niej bezkolizyjne węzły w Ligocie i Piorowicach)-> Brynów (koło obi tunel wchodzący za bloki)->Mikołowska (podwyższone parametry)-)estakada nad A4 (propozycja Salutuj TU)->estakada wzdłuż śródmieścia nad torami->Gliwicka/Sądowa->Grundmana->estakada nad DTS(opisałem to TU)->Koszutka->Obwodnica Siemców (TU wraz z mapką całego przebiegu trasy)->Czeladz-Pyrzowice
pomysl sluszny,powszechenie znany i od dawna omawiany ... mam jednak watpliwosci co do zaproponowanego przez ciebie charakteru trasy.. moim zdaniem powinna to byc droga obslugujaca tylko ruch miejski (tranzyt ma isc przeciez zachodnia obwodnica - a dalej na polnoc moglbyby isc zlota ) nie powinno powstawac na tej trasie, zwlaszcza na odcinku w centrum, za duzo estakad slimakow etc poniewaz niszczy to klimat miasta i wogole jakies to nie takie
PS: od razu widac ze jesienny weekend - inwestycyjny zastoj i podgrzegwane tematy
milo - Pon Lis 21, 2005 12:09 am
pomysl sluszny,powszechenie znany i od dawna omawiany ... mam jednak watpliwosci co do zaproponowanego przez ciebie charakteru trasy.. moim zdaniem powinna to byc droga obslugujaca tylko ruch miejski (tranzyt ma isc przeciez zachodnia obwodnica - a dalej na polnoc moglbyby isc zlota ) nie powinno powstawac na tej trasie, zwlaszcza na odcinku w centrum, za duzo estakad slimakow etc poniewaz niszczy to klimat miasta i wogole jakies to nie takie
PS: od razu widac ze jesienny weekend - inwestycyjny zastoj i podgrzegwane tematy
z tym tranzyten to masz rację MUSIAŁBY iść Bocheńskiego ewentualnie być wywalany na A4 przed trasą albo na północy na dtś i gdziekolwiek żeby nie było go w ruchu miejskim w Katowicach.
Bardzo, ale to bardzo nie zycze KAtowicom estakady-tylko w obecnym układzie okolicy zachodniego skraju centrum (tory kolejowe i inne badziewia) nie wyobrażam sobie innego rozwiazania. Salutuj tutaj nieźle kombinuje z reorganizacją tego całego terenu-kolej to już nie to co kiedys i możnaby im terenu uszczknąć i poukładać na nowo. a wtedy nie byłoby potrzeby rewolucji w stylu estakada, slimaki, filary itp zbędne "zdobniki" dla miasta.
salutuj - Pon Lis 21, 2005 10:46 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
milo - Pon Lis 21, 2005 9:45 pm
ta se oglądam te zdjęcia i nabawiam się jeszcze większej awersji do mostów, estakad. wiem że to "użyteczne" i stosunkowo łatwe budowanie (jak się ma kasiurę) ale takie manhatanowo-azjatyckie rozwiązania po prostu mnie odpychają. wolę wykop, tunel!-generalnie nie burzenie wizerunku miejskiego i nie chowanie budynków za zawijasami, ślimakami i filarami. miasta tracą "duszę" i nie jest to zupełnie europejski sposób budowania
budować je tylko wtedy gdy jest to jedyne, konieczne rozwiązanie.
na stronce Um znalazłem zdjątka (TO oraz TO) lotnicze terenu na południe od torów kolejowych i przy większym zagospodarowaniu tego terenu estakada byłaby do wykluczenia-wystarczyby wykop z wiaduktami kolejowymi nad + wiaduky dla węzłów typu Kozielska czy Raciborska. A estakadę zacząć dopiero na wysokosci basenu-i to tą dla przerzucenia ruchu nad A4.
A zysk z takiej trasy byłby przeogromny-otwarcie terenów inwestycyjnych pomiędzy nowomikołowska a Bocheńskiego.
W Krakowei niedawno zrobiono trasę typu 2x2. Jest ona dobrze widoczna z okien pociągu-dokładnie wzdłuż torów-i specjanie torowisko nie przeszkadzało w budowie. trasa w centrum, szybkiego ruchu z wiaduktami łącząca coś tam z czymś tam
salutuj - Pon Lis 21, 2005 11:13 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
bobtrebor - Wto Lis 22, 2005 1:39 pm
będzie pokrakę zasłaniać ?
jestem za wiaduktami
mogą być nawet trzypiętrowe
MarcoPolo - Wto Lis 22, 2005 5:21 pm
Tereny okolic parowozowni, Bugli az do Bochenskiego maja wspanialy potencjal inwestycyjny. Trzeba je jednak oinfrastrykturzyc.
Zauwazcie ze okolice Baildony, Gliwicka i wlasnie teren od Mikolowskiej do Bochenskiego ma naslabsza infrastrukture i to rozbija to i tak poszatkowane miasto.
Maar - Śro Lis 23, 2005 6:23 pm
Najlepiej to by wyglądało tak
salutuj - Śro Lis 23, 2005 6:34 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
Tequila - Śro Lis 23, 2005 9:45 pm
Ano tak:
PS
Sorry Panowie ale mam urwanie głowy w marcu się hajtam, w czerwcu ma mi sie urodzic dziecko więc mam mało czasu na czytanie forum.
Salutuj: poprawiłem by się wyświetlał
Maar - Czw Lis 24, 2005 7:09 pm
Oto moja propozycja ulic w śródmiesciu Katowic, część z nich juz znana:
salutuj - Czw Lis 24, 2005 7:40 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko
Darkat - Czw Lis 24, 2005 8:16 pm
Nawet dobrze kombinujesz. Ale mam pytanie ta droga w pobliżu rynku i prowadząca w kierunku Sokolskiej to jest Mickiewicza. Jeśli tak to jestem przeciwny
Maar - Czw Lis 24, 2005 10:18 pm
W zblizeniu to wygląda mniej więcej tak(małe poprawki co do mapy):
milo - Pią Lis 25, 2005 11:03 pm
szczerze...niezby mi się widzi mozliwośc połączenia Nowogliwickiej z przedłuzeniem (ewentualnym - bo zajezdnia i inne powody) Mickiewicza.
Ewentualne szanse na połączenie tych ulic wiaduktem jest tylko POD Grundmana (bez węzła)..dlaczego->dlatego, że w proponowanym węźle autor nie wziął pod uwagę estakady (przewidywanej przez miasto) Grundmana nad dtś a zaczynałaby sie ona mniej więcej w proponowanym miejscu węzła Nowogliwickiej z Mickiewicza czyli estakada+dojazdy na jezdnie zbiorcze dtś a do tego węzeł/zjazdy na proponowane połączenie nowogliwickiej z Mickiewicza-nie ma miejsca.
Chyba, że miasto zdecyduje sie na nowatorskie rozwiązanie (jak proponuje Salutuj) czyli estakada juz od torów kolejowych) az do okolic Koszutki..czego nie jestem zwolennikiem....bom z Chorzowa-a my nie lubimy estakad
Darkat - Sob Lis 26, 2005 7:23 am
A co wyźcie się tak uwzięli na te drogi
Ja to widzę tak po co budować nowa drogę jeśli narazie są ważniejsze drogi jak Stęślickiego czy połączenie Granicznej z Nowograniczną czy nowe połączenie Dworcowej z Damrota.
A w tamtym rejonie nie zaszkodzi jeśli kierowcy jadąc Moniuszki skręcą Korfantego na rondo z tamtąd na węzeł Sokolska lub dalej na Stęślickiego i już są tam gdzie powinni być
Darkat - Sob Lis 26, 2005 7:36 am
Mam pytanie skąd wy takie fajne mapy macie. Sam bym się pobawił w połaczenie Dworcowej z Damrota które mnie bardziej ciekawi
milo - Sob Lis 26, 2005 8:22 am
Mam pytanie skąd wy takie fajne mapy macie. Sam bym się pobawił w połaczenie Dworcowej z Damrota które mnie bardziej ciekawi
ze strony urzędu miasta. mają dobry serwis mapowy. polecam fotomapy dostepne tylko przy duzych powiększeniach (działa tylko po IE)
salutuj - Sob Lis 26, 2005 10:08 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko