ďťż
 
[Mysłowice] Remonty i inwestycje drogowe



Tequila - Czw Lip 21, 2005 8:45 pm
Szesnaście lat później...

Czwartek, 21 lipca 2005r.

Wszystko wskazuje na to, że po szesnastu latach od rozpoczęcia budowy, w końcu ukończony zostanie most będący częścią ulicy Krakowskiej i prowadzący do Sosnowca i Jaworzna. We wrześniu gotowy będzie nowy projekt jego budowy razem z dokładnym kosztorysem.
REKLAMA

– Potrzebujemy dokładnych danych. Przy budowie hali na Bończyka kwoty były wyciągnięte z kapelusza i inwestycja zawisła na włosku. Chcemy uniknąć podobnych sensacji – podkreśla Izabela Gołaszczyk—Sobczyk, sekretarz miasta.

Arkadiusz Gola

Niedokończony most straszy w Mysłowicach od roku 1994, kiedy zamknięta została budująca go kopalnia „Niwka Modrzejów”. Konstrukcja niszczała przez jedenaście lat. Mieszkańcy żartowali nawet, że jej wrak stał się stałym elementem mysłowickiego krajobrazu. Dwa miesiące temu rozstrzygnięto przetarg na projekt odbudowy mostu. Gmina dostała na ten cel 300 tysięcy złotych z ministerstwa infrastruktury. Dodajmy, że szacowany koszt budowy mostu to jakieś 2-4 miliony złotych.
– O tym, czy zostanie on odbudowany zadecydują radni. Kilka milionów złotych to znaczące obciążenie dla miejskiego budżetu. Część pieniędzy postaramy się pozyskać z funduszu łagodzenia skutków restrukturyzacji górnictwa – tłumaczy Gołaszczyk-Sobczyk.

– Nie da się jednak ukryć, że to ważna inwestycja dla miasta – dodaje.
Obecnie wyjazd w godzinach szczytu z centrum Mysłowic w kierunku Katowic, Sosnowca, czy Jaworzna to droga przez mękę. Lekarstwem na gigantyczne korki może być odbudowa niedokończonego mostu.
– Pozwoli ona na w miarę normalną komunikację w centrum miasta – zapewnia Gołaszczyk-Sobczyk.

Marcin Zasada - Dziennik Zachodni




absinth - Czw Lip 21, 2005 9:15 pm
za klika milonow to sie w Kato porzadnie remontuje jedna kamienice a oni ze to powazny wydatek dla miasta rozumiem ze Myslowice sa mniejsze ale w przypadku tak kluczowej inwestycji to bez przesady...



grzes78 - Czw Gru 29, 2005 9:39 am
Zakładam nowy temat dotyczący tej bardzo wiekowej i zapomnianej inwestycji, bo jakiś czas temu odżyła i podobno jest bardzo realna szansa, że latem 2006 roku pojedziemy już nowym-starym mostem
Na początek może kilka archiwalnych tekstów w tym temacie.



grzes78 - Czw Gru 29, 2005 9:44 am


Gospodarka: Most śląsko-zagłębiowski może być dokończony

Wysłano dnia 27-11-2004 o godz. 14:32:01 przez PiotrDudala

Most śląsko-zagłębiowski, symbol niemocy może być dokończony - pisze dzisiejsza Gazeta Wyborcza. - To prawdziwy znak czasu. Symbol rzeczywistości, w której żyjemy - mówią mieszkańcy Mysłowic oraz sosnowieckiego Modrzejowa o moście, którego budowy nie udało się dokończyć od 16 lat... Ja zaś dodam, że takich "wizytówek" jest więcej. Pomiędzy Sosnowcem a Szopienicami jest całkowicie nieoświetlona nomen omen ul. Sosnowiecka. A mógłby to być taki piękny teren spacerowy? Od strony Milowic przy ul. Baczyńskiego straszy spalony budynek restauracji. No i wreszcie jest też pusty teren przy sosnowieckim Geancie, a granica z Katowicami tuż, tuż. Może warto bliżej przyjrzeć się tym wizytówkom...

Konstrukcję nad Czarną Przemszą na drodze z centrum Mysłowic na Śląsku do Modrzejowa w Zagłębiu zaczęto wznosić w 1988 roku. Kopalnia Niwka Modrzejów miała w ten sposób zrekompensować Mysłowicom straty powstałe przez szkody górnicze.

Parę lat temu kopalnię zamknięto, a syndyk masy upadłościowej nie kwapił się finansować z dziurawej kieszeni zakładu drogiego pomysłu. Roboty przy moście stanęły zupełnie w 1996 roku, ale konstrukcja opiera się zębom czasu.

- Ten most przeżył zmianę ustroju, wszystkich nas przetrwa! - wiwatują pijaczkowie, którzy między filarami znaleźli sobie doskonałe miejsce, gdzie mogą schronić się przed deszczem, śniegiem i spojrzeniami innych ludzi. - Nikt tu nas stąd nie przegoni, bo przecież do tego mostu nie podłączono nawet drogi. Stoi sobie jak pomnik na zupełnym uboczu, chociaż niby miał łączyć Śląsk i Zagłębie - mówią.

Mysłowice i Sosnowiec zawiązały porozumienie, żeby uniknąć rozbiórki mostu i zdobyć z Unii Europejskiej pieniądze na dokończenie całego układu komunikacyjnego. Przedsięwzięcie wyceniono na 30-40 mln zł. Władze Mysłowic zobowiązały się odszukać w archiwach plany architektoniczne konstrukcji. Okazało się, że most trzeba poprawić, bo jego nośność nie spełnia norm unijnych. Sosnowiec ma przyjąć na siebie rolę aplikanta o wsparcie z UE. - Projekt jest aktualny, ale długotrwały. Dotyczy przebudowy całego układu dróg także wspólnie z Jaworznem - mówi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik UM w Sosnowcu.

Kiedy po śląsko-zagłębiowskim "moście przyjaźni" przestaną człapać pijacy, a zaczną jeździć samochody? Oba miasta ostrożnie planują finał inwestycji na koniec 2006 roku.




grzes78 - Czw Gru 29, 2005 9:50 am
Ze strony www.myslowice.pl

MOST BĘDZIE DOKOŃCZONY

Być może pojawi się szansa, że most na ul. Krakowskiej, łączący Mysłowice z Sosnowcem i Jaworznem, zostanie w najbliższym czasie ukończony. Budowla już od kilkunastu lat straszy w centrum Mysłowic.
Jak informuje biuro prasowe mysłowickiego Urzędu Miasta, już we wrześniu ma być gotowy nowy projekt budowy mostu, wraz z jego dokładnym kosztorysem.

"Echo", 2005-07-27



grzes78 - Czw Gru 29, 2005 10:08 am
A tutaj zapis z cotygodniowego czatu z prezydentem Mysłowic. Niestety nie wiem, z kiedy zapis ten pochodzi, ale z wypowiedzi wynika że jest dość stary. Niemniej jednak, jest kilka ciekawych informacji.

~morf: WITAM
prezydentOsyra: Witam i informuję, że z uwagi na słuzbowy wyjazd prezydenta Osyry, dzisiejszy czat prowadzi zastepca prezydenta miasta Tadeusz Chowaniak
~morf: mam pytanie kiedy i czy będzie może jakaś obwodnica Mysłowic obecnie przejazd przez mysłowice to horror
prezydentOsyra: Tak, podpisane zostało porozumienie miast Mysłowic, Katowic, Sosnowca, Będzina i Dąbrowy Górniczej w sprawie budowy DTŚB, w 2005r. realizowany ma byc projekt trasy, a w następnych latach budowa. Natomiast z miastem Jaworznem zamierzamy realizować południow...
prezydentOsyra: ..ą odnogę tej trasy przez Obrzeżną Zachodnią, poza kąpieliskiem Słupna do węzła Jęzor. Trasa ta ujęta jest w planach budowy DTŚB. Ponadto przystępujemy do zadania pn. "Modernizacja DK 79"
prezydentOsyra: z dokończeniem budowy mostu na Krakowskiej. Realizacja tych zadań pozwoli całkowicie odciążyć z ruchu Śródmieście
~morf: kiedy przetargi
prezydentOsyra: Proszę uściślić, na co te przetargi
~morf: kiedyprzetargi na obwodnice
prezydentOsyra: Z uwagi na ponadregionalny charakter tego zadania realizacja zajmuje się Urząd Marszałkowski w Katowicach
~morf: jesli chodzi o most to nie sadze zeby to rozładowało śrudmoieście
prezydentOsyra: Z budową mostu wiązać sie bedzie modernizacja skrzyżowań Strumieńskiego i Strażackiej, co natychmiast usprawni ruch. Dalej modernizaca obejmie skrzyżowanie Szymanowskiego i Starokościelnej. Obecnie realizowany jest przetarg na modernizację skrzyżowań Oświę...
prezydentOsyra: ...cimskiej z Mikołowską i Krakowskiej z Katowicką z synchronizacją sygnalizacji świetlnej. I dalej modernizacja krajówki obejmie wszystkie skrzyżowania, przejścia podziemne aż do ul. Bończyka
~morf: bo to nie wina mostu tylko skrzyzowania
prezydentOsyra: W pełni się zgadzam, myślę, że likwidacja "największej w UE kładki dla pieszych", jaką jest niedokończony most, jest konieczne. Na wjeździe do naszego miasta nie może być takiej wizytówki. Jego zakończenie powinno być przyjęte z zadowoleniem przez mieszkań...
prezydentOsyra: ... ców. Informujemy jednocześnie, że na moście będzie dalej ograniczenie tonażowe ze względu na bliskość staromiejskiej (zabytkowej) zabudowy mieszkaniowej.
~morf: obecnie jest przetarg na projektowanie
~morf: a nie na wykonastwo
~morf: tak pisze w BIP-ie
prezydentOsyra: Zgadza się, gdyż projekt jest niezbędny przy ubieganiu się o środki zewnętrzne na realizację, a mamy pewne deklaracje, że zadanie ma dużą szansę uzyskać dofinansowanie. Realizacja przewidziana jest w budżecie od 2005r.
~morf: no to troche jeszcze trzeba poczekac
prezydentOsyra: Nie od razu Kraków zbudowano, a my musimy nadrobić zaniechania z kilkunastu lat.
prezydentOsyra: Dziękuję, do spotkania za tydzień



miglanc - Czw Gru 29, 2005 10:58 am
Czy na tym moscie beda sklepy duty free?



grzes78 - Czw Gru 29, 2005 11:37 am
Nie, ale warto wiedzieć, że mieszkańcy pasa nadgranicznego będą mogli przechodzić po moście zgodnie z zasadami "małego ruchu granicznego", czyli wystarczy dowód osobisty



MarcoPolo - Czw Gru 29, 2005 6:58 pm
Troche offtopic, centrum Myslowic wola o pomste do nieba!



grzes78 - Pią Gru 30, 2005 9:09 am
To jest święta racja. Ja jednak mam taką nikłą nadzieję, że zacznie się w końcu dziać coś dobrego, bo dokończenie mostu oznacza również przebudowę całego układu komunikacyjnego wokół niego - wyjazdy z ulic Strażackiej i Strumieńskiego na ul. Krakowską mają być praktycznie bezkolizyjne, poprowadzone pętlą pod nowym mostem. Biorąc pod uwagę, że obecnie jest to normalne skrzyżowanie, dodatkowo z bardzo złą widocznością, będzie to duża zmiana na plus.

I jeszcze ciekawostka dla osób, które rzadko odwiedzają i słabo znają Mysłowice: ów most stoi dokładnie na granicy z Sosnowcem, ale jednocześnie można śmiało powiedzieć, że stoi w centrum Mysłowic. Tak więc Mysłowice swoje ścisłe centrum mają na obrzeżach...



grzes78 - Wto Sty 03, 2006 11:24 am
www.m-ce.info.pl

Most się buduje.



Zaczęło się. Nowy-stary most na Krakowskiej zamienił się w wielki plac budowy. Roboty idą pełną parą, bo syndyk masy upadłościowej Niwki-Modrzejów ma do wydania jeszcze w tym roku prawie cztery miliony złotych. Na taką właśnie kwotę muszą zostać wykonane roboty przy budowie nowej przeprawy przez Przemszę. Robót do wykonania nie brakuje, ale czasu zostało niewiele. Pośpiech wynika między innymi stąd, że syndyk, który finansuje budowę, kończy już działalność. Piasku w tryby nasypali też radni Klubu Radnych Prawicy próbując opóźniać rozpoczęcie prac. Zamiast od razu wprowadzić most do planów inwestycyjnych miasta, zwlekali pod pretekstem konieczności przedyskutowania różnych kwestii. Ostatecznie jednak most się buduje i jest realna szansa, że miasto terminów dotrzyma. Prace trwać będą całą zimę, a żeby było to możliwe bez względu na zimową aurę, most przykryty zostanie ogromnym namiotem.Już teraz jadąc wzdłuż Krakowskiej i Orląt Lwowskich trzeba korzystać z objazdu. To efekt prac, jakie prowadzone są od strony Sosnowca. Nasi sąsiedzi budują kanalizację i korytują nowy dojazd do mostu. Od strony Mysłowic, z kolei, dojazd powstaje przy ulicy Strumieńskiego.W tej chwili na moście i wzdłuż mającej powstać pętli łączącej ulice Strażacką i Strumieńskiego budowana jest kanalizacja i układane kable energetyczne. Na całym obiekcie pozakładano też rusztowania, które zostaną wykorzystane przy budowie wzmocnień.- Od czasów, kiedy budowano nowy most na Krakowskiej, normy budowlane dla tego typu obiektów mocno się pozmieniały - wyjaśnia Marek Nych, naczelnik Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta - Poza wzmocnieniami konstrukcji musimy też wymienić niektóre elementy już istniejące, bo zdążyły się przez te lata bez odpowiednich zabezpieczeń zniszczyć.Na mijający rok zaplanowano także zabetonowanie płyty mostu.Przyszły rok także zapowiada się pracowicie. Oprócz robót wykończeniowych przy obiekcie głównym powstanie pętla łącząca tereny po obu stronach ulicy Krakowskiej. Przy wyjeździe ze Strażackiej i Strumieńskiego nie będzie już tak zwanych lewo-skrętów, które powodują teraz ogromne korki na Krakowskiej, a cały ruch zorganizowany zostanie w oparciu o znacznie mniej niebezpieczne pra-woskrętny.Sam most będzie znacznie szerszy od obecnie użytkowanego, dzięki czemu znajdzie się na nim miejsce na szerokie, bezpieczne chodniki dla pieszych, bariery energochłonne i oświetlenie. Pod mostem, z kolei, który ma w najwyższym miejscu 10 metrów wysokości licząc od poziomu Przemszy, zmodernizowane zostanie torowisko. Teraz - ze względu na ograniczenia starego mostu, tory ułożone są bardzo nisko i przy większych opadach podmywa je rzeka.A co ze starym mostem?- Kiedyś pewnie byłby to ogromny problem - przyznaje Marek Nych - Dzisiaj jednak technika bardzo poszła do przodu i usunięcie mostu, nawet w mocno zurbanizowanej przestrzeni przestało być wielkim wyzwaniem.Nasz stary most na Krakowskiej zostanie pocięty na części i wywieziony.Pierwsze samochody wjadą na nowy most latem przyszłego roku.- Miastu potrzebne są różne inwestycje, ale oddawane do użytku mosty cieszą mnie szczególnie - mówi prezydent Grzegorz Osyra - Most w Jeleniu sprawił, że bliżej nam do sąsiedniego Jaworzna.Przeprawa na Krakowskiej usprawni dojazd do Sosnowca. Gdyby jeszcze udało się zbudować most na Bolinie, bliżej nam będzie do Katowic i katowiczanom do nas. Wierzę, ze mosty łączą nie tylko w wymiarze komunikacyjnym, ale i ogólnoludzkim. A z tego mogą wyniknąć już tylko dobre rzeczy.

Kalendarium budowy

1980 październik - Okręgowa Komisja ds. Szkód Górniczych w Katowicach orzeka konieczność naprawy mostu - realizacja UM Mysłowice,koszty naprawy pokrywa KWK Niwka-Modrzejów.1982 kwiecień - Urząd Miejski w Mysłowicach zawarł umowę z Rejonową Dyrekcją Inwestycji w Katowicach na "zrealizowanie przebudowy mostu z terminem zakończenia robót do końca 1983 roku.1984 sierpień - KWK Niwka Modrzejów podpisuje umowę z RDI w dalszym ciągu na przebudowę mostu - termin zakończenia robót do końca 1985r.1986 marzec - Okręgowa Komisja ds. Szkód Górniczych w Katowicach na wniosek UM Mysłowice ustaliła że nie ma możliwości przebudowy mostu,wobec czego należy wykonać nowy most, co zlecono Wojewódzkiej Dyrekcji Dróg Miejskich w Katowicach. Termin zakończenia budowy - koniec 1988.1994 maj - inwestor rozwiązuje umowę z dotychczasowym wykonawcą (PRInż PW) i zleca prace Kieleckiemu Przedsiębiorstwu Robót Mostowych S.A. oddział Skoczów.1994 listopad - zmiana inwestora powierniczego.1992 - 1997 budowa nowego mostu jest realizowana z pozyskanej przez kopalnię dotacji budżetowej.1998 - wstrzymano dotacje na kontynuowanie budowy.
Więcej w "Życiu Mysłowic" z dnia 15.12.2005



maciek - Pon Sty 16, 2006 10:34 am

artykuł
Czy ktoś chciał podlizać się prezydentowi Mysłowic?
Tomasz Głogowski 15-01-2006 , ostatnia aktualizacja 15-01-2006 21:01

Przed słynnym już mostem łączącym Mysłowice i Sosnowiec pojawiła się niedawno tajemnicza tablica i napis: "Staraniem prezydenta miasta zdobyto środki na remont mostu". Grzegorz Osyra, prezydent Mysłowic, zapewnia, że to nie on wystawił sobie laurkę. Podobno małą przyjemność zrobili mu podwładni.

O wspomnianym moście można by napisać książkę. Ale wystarczy tylko wspomnieć, że jego remont trwa już siedem lat, a przez centrum Mysłowic nie mogą jeździć ciężarówki. Gdy trzy lata temu miasto postanowiło wydać 400 tys. zł na przeniesienie kapliczki św. Jana Chrzciciela, która blokowała zjazd z mostu, wydawało się, że i jego budowa się zakończy, ale to był kolejny fałszywy alarm.

Dopiero niedawno coś się ruszyło. Przy słynnym moście zaczęli kręcić się robotnicy. Jednocześnie pojawiła się też tablica z napisem: "Staraniem prezydenta miasta po 14 latach ruszyła budowa mostu nad Przemszą". Przechodzący tamtędy ludzie uśmiechają się ironicznie. - Oj, pan prezydent już zaczął kampanię wyborczą. Szkoda, że w tak żałosny sposób - mówi pan Andrzej, pracownik jednej z miejscowych firm komputerowych.

Grzegorz Osyra, prezydent Mysłowic, zapewnia gorąco, że tablica to nie jego pomysł, ale nie ukrywa, że zgadza się z napisem, który podziwia codziennie jadąc do pracy. - Remont mostu to zasługa moja i moich urzędników. Zdobyłem pieniądze od likwidatora kopalni Niwka-Modrzejów. Zrobiłem coś, co nie udało się pięciu kolejnym rządom - nie ukrywa prezydent Osyra.

Na pytanie, czy to aby nie początek jego kampanii wyborczej, tylko się zżyma. Potem odsyła do swojego biura prasowego.

Tu zagadka się wyjaśnia. Na pomysł postawienia tablicy wpadli podobno podlegli prezydentowi Osyrze pracownicy. Ponoć dlatego, że ludzie nie dawali im spokoju. - Mieliśmy chyba ze sto telefonów z pytaniami, co dzieje się z mostem i czy to prawda, że będą go wysadzać. Dlatego postanowiliśmy poinformować ludzi, że dzięki staraniom prezydenta rozpoczął się remont - zapewnia Izabela Sobczyk, rzeczniczka prasowa UM.

Dodaje, że odkąd tablica stanęła pytań o losy mostu jest mniej. Złośliwi twierdzą natomiast, że urzędnicy wykorzystali dobry moment, aby podlizać się szefowi. - Brzydkie insynuacje. Prezydent bardzo nie lubi podlizywaczy - zapewnia pani rzecznik.
[hr]
Bez komentarza :/



Bruno_Taut - Pon Sty 16, 2006 10:36 am
Mówię Wam, nad tym mostem wisi fatum.



tremolo - Sob Paź 07, 2006 10:48 pm
Most znam dokładnie:) każde przęsło. Często chodzilo się tam w lepszych czasach na piwko. Spokojnie wisiał sobie w powietrzunad historyczną granicą pomiędzy Małopolską a Śląskiem, czy jak kto woli później Zagłębiem a Śląskiem. Najlepsze, że most wibrował jak skakaliśmy po nim. Dzisiaj też tam jest ograniczenie tonażowe.

bardzo podoba misię ten objazd na Katowice od strony Strażackiej wychodzacy pod most. Ta taka przepaska pod nim. Skręcając w lewo objeżdżamy most po stromym zboczu i wyjeżdżamy po przeciwnej stronie . Tam się nigdy nie dało w lewo skręcić nie wymuszając pierwszeństwa. Jadąc strumieńskiego też można sobie tak objechać pętelkę.

Jak widać lewica została zastąpiona prawicą co zwiększa ilość hatumów nad tym mostem. Stary tez nie był zły. Teraz i tak dalej jest ograniczenie tonazowe. trzeba jechać przez Nowochrzanowską na Jaworzno jakby się jechało tirem.

Po za tym to nie koniec inwestycji. Po stronie Sosnowca tez coś się buduje. Wygląda że jakas droga przez ten kawałek lasu co tam jest. I z drugiej strony cos podobnego.



pimys - Śro Paź 11, 2006 10:55 am
tremolo napisał:

Dzisiaj też tam jest ograniczenie tonażowe

ograniczenia to nie wynika z konstrukcji mostu. decyzje o pozostawieniu tam ograniczenia wymusiła rada miasta mysłowice by nie wpuszczac ciezkiego ruchu do centrum miasta.

tremolo napisał:

Po stronie Sosnowca tez coś się buduje. Wygląda że jakas droga przez ten kawałek lasu co tam jest. I z drugiej strony cos podobnego.

to co sie dzieje po sosnowieckiej stronie to jest budowa rondka i remont odcinka drogi krajowej 79. straaaaasznie sie z tym ciagna.



tremolo - Śro Lis 22, 2006 10:45 pm
Chodzi mi o to co robią na dole pod mostem jakby jakieś trakty "obwodnica Mysłowic". Teren był od wakacji ogrodzony bo nie szło tam sie wbic do "parku" i wypic piwa.

Po za tym od 11.11.2006 ten most się nazywa Mostem Niepodleglości: "Impedentent Bridge".

Śląsko-Dąbrowski jest juz gdzie indziej.

fatum wisi nad mostem, firma ze Skoczowa i firma z Jaworzna go robiła. Z Jaworzna jest jeden wiceprezydent, a Osyra jest gdzieś spod Skoczowa. Możnasobie przejrzeć na YouTube. Podobno szło to dokonczyc za pieniądze z Unii a nie z pieniędzy Syndyka kopalni Niwka-Modrzejow. Po za tym tak miedzy prawdą a Bogiem takopalnia powinna jeszcze pracować.



pimys - Śro Maj 02, 2007 4:18 pm
fotki z dzisiaj

skrzyżowanie z oświęcimską, nowe światła


już na mikołowskiej


skrzyzowanie mikołowskiej z ak


nowe miejsca parkingowe przy cmentarzu


rondo janowskie, tutaj konczy się wyremontowana dotychczas część


od janowskiej do obrzeżnej zach. trwają prace


ostatnie prace na skrzyzowaniu z 1000lecia panstwa polskiego


ogolnie wrazenia całkiem niezłe, szkoda że w czasie remontu nie usuwa się z jezdni studzienek kanalizacyjnych ktore wczesniej czy pozniej i tak się zapadną



Jastrząb - Pią Maj 04, 2007 7:51 am

szkoda że w czasie remontu nie usuwa się z jezdni studzienek kanalizacyjnych ktore wczesniej czy pozniej i tak się zapadną

A czemu ktoś miałby studzienki usuwać w trakcie remontu Przecież są one integralną częścią drogi a konkretnie jej odwodnienia. Studzienek nie ma na drodze zdaje się tylko jeśli jest możliwość zrobienia naziemnego odwodnienia po obu stronach drogi, czyli głównie poza terenem zabudowanym.



gladiator79 - Pią Maj 04, 2007 11:50 am
Ciekawe tylko kiedy urochomią światła na skrzyżowaniu Oświęcimska/Mikołowska? Jest ono gotowe już chyba od pół roku a światełka jakoś nie działają. Może to i dobrze:)



pimys - Sob Maj 05, 2007 8:03 am


A czemu ktoś miałby studzienki usuwać w trakcie remontu Przecież są one integralną częścią drogi a konkretnie jej odwodnienia. Studzienek nie ma na drodze zdaje się tylko jeśli jest możliwość zrobienia naziemnego odwodnienia po obu stronach drogi, czyli głównie poza terenem zabudowanym.


a nie lepiej odwadniać jezdnię kratkami ściekowymi które mogłyby znajdować się przy krawędzi jezdni? nie powiesz mi chyba ze odwodnienie jezdni odbywa się za pomocą dwóch otworów wielkości 2pln monety ktore służa do otwierania włazu?



Jastrząb - Pon Maj 07, 2007 9:46 am
Owszem, kratki służą do zbierania wody, która dzięki wyprofilowaniu jezdni na plaskatą piramidkę, spływa do jej krawędzi. Ale kratki to tylko cześć systemu. Pod drogą znajduje się jeszcze jej "piwnica" Na środku jest wielka rura, która zbiera wodę z kratek przy krawężnikach. I dopiero tą rurą woda płynie dalej. Jeśli ma być taka rura, to musi być możliwość dostania się do niej. I temu właśnie służą studzienki na środku drogi. (na środku, bo środkiem właśnie ta rura biegnie). A otwory formatu dwuzłotówki służą do otwarcia dekla przy pomocy łomu. Przez ten dekiel wchodzi do środka obsługa, bo ciężko by było jej, wejść przez kratkę, nawet otwartą



pimys - Pon Maj 14, 2007 2:01 pm
ale to przy takim remoncie nie da sie zrobić tak by te kanały zbiorcze znalazly si epoza obrysem jezdni lub przynajmnie przy jej krawedzi a co za tym idzie studzienku też? to nie jest chyba jakas skomplikowana inzynieria?



Jastrząb - Czw Maj 17, 2007 9:10 am
Na środku, studzienki są dokładnie pomiędzy kratkami odpływowymi, więc jest to rozwiązanie optymalne. A jeśli studzienki nie miałyby być w jezdni to gdzie? Na chodniku? Wykonanie tego jest możliwe, ale na pewno znacznie droższe niż standardowe umieszczenie studzienki. Zważmy jeszcze na to, że przy modernizacji drogi, modernizujemy również jej kanalizację, natomiast studzienki na chodniku wymagały by budowy całkiem nowej kanalizacji, więc znów zwiększamy koszty.



pimys - Czw Maj 17, 2007 10:23 am
Swiatła na tym skrzyzowaniu już działaja, lekko zmieniona też została organizacja pasów. za jakiś czas zobaczymy czy usprawniło to poruszanie się po mieście.




gladiator79 - Czw Maj 17, 2007 2:45 pm
Co niektórzy jeżdżą dalej na pamięć i pewnie niejedna stłuczka się tam jeszcze wydarzy.



tremolo - Śro Lis 12, 2008 1:09 pm
Tam powinni skasowac te tory kolejowe i połączyć to wszystko z Szymanowskiego.
Ruch kolejowy zamiera. Myślałbym dla Mysłowic o czymś takim jak zlikwidowanie nieużywanych prawie torowisk przy kopalni. Dotychczasową linie kolejowa pod nasypem wrzucić do betonowego tunelu. Całość zamontować i miasto po 200 latach odzyska dawniejszy kształt - kiedy to ulice po jednej stronie torów łączyły się z drugą stroną



Wit - Sob Sty 24, 2009 4:11 pm


Nowe rondo i zjazd mają ułatwić ruch
16.01.2009
Rondo ma ułatwić życie mieszkańcom Kosztów. Fot. Marzena Bugała

Kosztowy W poniedziałek firma Panattoni budująca w Kosztowach hale logistyczne poinformowała o oddaniu do użytku węzła drogowego łączącego tę dzielnicę z trasą S1. Kilka dni wcześniej oficjalnie otwarto ronda w ciągu ul. Kosztowskiej. Inwestycje mają wyprowadzić ciężarówki poza Kosztowy.

Przypomnijmy. W połowie 2007 roku Panattoni kupił od miasta prawie 40 hektarową działkę w Kosztowach. Za ziemię leżącą pomiędzy ul. Kosztowską a trasą S1 łączącą Bielsko-Białą z Warszawą zapłacił ok. 100 mln zł. Firma zapowiadała, że wybuduje tam jedno z największych centrów logistycznych w Polsce.

Jednym z warunków sprzedaży było wybudowanie przez inwestora zjazdu z ekspresowej drogi. Wszystko po to, by dostarczające i odbierające z hal towar ciężarówki nie niszczyły kosztowskich dróg i domów.

Przedstawiciele firmy Panattoni poinformowali, że węzeł drogowy powstał w rekordowo krótkim czasie.

- Budowa ruszyła z początkiem lipca 2008 roku, a prace skończyły się w bieżącym miesiącu - poinformowała Marta Smyrska z obsługującej inwestora agencji TBWA PR.

Wartość tej inwestycji wyniosła ok. 30 mln zł. Węzeł umożliwi zjazd z S1 do Kosztów i Brzezinki znacznie wcześniej niż do tej pory. Stary węzeł umiejscowiony jest na granicy Mysłowic i Imielina.

Jeszcze w ubiegłym tygodniu oficjalnie oddano do użytku również fragment przebudowanej ul. Kosztowskiej na wysokości hal.

Od kilku miesięcy budowano tam rondo, które ma ułatwić komunikację i z halami, i z położonymi za nimi wjazdem na S1. Tę przebudowę również sfinansował główny inwestor hal magazynowych

Budowany w tym miejscu Panattoni Park Mysłowice ma być jednym z największych centrów dystrybucyjnych w Polsce. Na kupionej od miasta działce powstanie w sumie siedem budynków o łącznej powierzchni aż 190,5 tys. m. kw. Inwestor pojawił się w Mysłowicach w 2007 roku. Wybudowaną w listopadzie tego roku pierwszą halę o powierzchni 20 tys. m. kw. w całości wynajął innej firmie. W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku mają być gotowe dwa kolejne budynki. Tyle samo powstanie w kolejnym kwartale.

Swoje siedziby mają w nich znaleźć m.in. firma kurierska DPD oraz... Coca Cola. Według służb prasowych Panattoni Polska wybudowanie hal pozwoli na stworzenie 1,5 tys. miejsc pracy.

KPB - POLSKA Dziennik Zachodni

http://myslowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/947598.html



gladiator79 - Nie Sty 25, 2009 10:16 am
Ktoś może wie czy są jakieś plany remontów ulicy Pukowca? W tej chwili to chyba najbardziej zaniedbana droga w mieście.



Kris - Śro Sty 28, 2009 8:04 pm
Nowy węzeł drogowy w Mysłowicach


Panattoni Europe, 2009-01-28 10:44

Panattoni Europe, jeden z największych deweloperów powierzchni przemysłowych w Europie, poinformował o oddaniu węzła drogowego na trasie S1 w Mysłowicach-Kosztowy. Inwestycja drogowa, o wartości 30 mln złotych, powstała przy jednym z największych centrów logistycznych w Polsce, Panattoni Park Mysłowice.

Dzięki inwestycji usprawniony zostanie ruch w sercu aglomeracji śląskiej, u zbiegu autostrady A4 i drogi ekspresowej S1.

Nowo oddany węzeł powstał w rekordowo krótkim czasie. Budowa ruszyła z początkiem lipca 2008 r, a zakończenie prac nastąpiło w styczniu 2009 r. Tempo realizacji prac wywołało spory entuzjazm okolicznych mieszkańców, którzy nie spodziewali się sfinalizowania projektu w pół roku!

W ramach inwestycji drogowej deweloper wykonał przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie inwestycji, w tym realizację węzła drogowego na drodze ekspresowej S1, który łączy ją z drogą wojewódzką nr 934. Dzięki inwestycji Panattoni mieszkańcy dzielnic Brzezinka oraz Kosztowy będą korzystać z bezkolizyjnego i szybkiego połączenia z drogą S1. Do tej pory do najbliższego zjazdu było około 5 km. Węzeł rozładuje również ruch ciężki, który odbywał się ulicami Kosztowską oraz Brzezińską i był uciążliwy dla mieszkańców. Dzięki nowej inwestycji ruch tirów do okolicznych przedsiębiorstw skierowany zostanie przez węzeł, a nie przez osiedlowe ulice.

Tadeusz Chowaniak, I Zastępca Prezydenta Mysłowic komentuje: – Jest to bardzo istotna inwestycja. Umożliwi przekierowanie drogi wojewódzkiej 934 z ulicy Kosztowskiej, która była bardzo obciążona ruchem ciężkim. Dzięki nowemu węzłowi ruch tranzytowy będzie się teraz odbywał płynnie we wszystkich kierunkach.

Inwestycja Panattoni poprawi warunki komunikacyjne i bezpieczeństwo ruchu drogowego w Mysłowicach, a także sprawi, że wzrośnie atrakcyjność inwestycyjna sąsiednich działek.

Panattoni oferuje mieszkańcom usprawnienia komunikacyjne, ale i nowe miejsca pracy. W przyszłości do obsługi centrum logistycznego zatrudnionych zostanie ok. 1500 osób. Powierzchnia dla Klientów Panattoni Park Mysłowice będzie jednym z największych centrum dystrybucyjnych w Polsce. Ogromne centrum, które będzie się składać z 7 budynków, zlokalizowane jest w pobliżu autostrady A4 i drogi ekspresowej S1. Po zakończeniu ostatniej fazy budowy park będzie liczył 190 500 m2.

Oprócz ND Logistics mysłowickie centrum zostało wybrane przez takich dużych klientów jak DPD czy Coca Cola. – Śląsk ma najlepszą infrastrukturę i centralne położenie w naszej części Europy. Dlatego traktujemy go jako jedną z priorytetowych lokalizacji, którą rekomendujemy naszym najemcom – podkreśla Anna Kordos, Dyrektor Zarządzający śląskiego oddziału Panattoni.

Górny Śląsk to najważniejszy region przemysłowy w południowej części Polski, ogromny rynek konsumencki oraz zaplecze wykwalifikowanej siły roboczej. Panattoni stawia na Śląsk: oprócz rozbudowy parku w Mysłowicach deweloper buduje nowe centra logistyczne w Gliwicach i Czeladzi.

Informacje o Panattoni Europe: Panattoni Europe jest częścią Panattoni Development Company, jednego z największych deweloperów powierzchni przemysłowych na świecie, prowadzącego działalność w 40 oddziałach w Ameryce Północnej i Europie. Panattoni obecny jest w Europie Środkowej od 2005 roku i przez ten czas zrealizował 36 projektów o łącznej wartości 648 mln EURO. Deweloper wybudował dotychczas 656 881 m2 nowoczesnej powierzchni przemysłowej, a w budowie znajduje się kolejne 343 200 m2. Według podpisanych w I półroczu 2008 r. umów najmu firma zajmuje 31% rynku, a 7 na 10 największych kontraktów w Polsce zostało zawartych przez Panattoni. Oprócz Polski Panattoni Europe ma swoje przedstawicielstwa w Wielkiej Brytanii, Czechach, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Luksemburgu i Niemczech.
http://www.tvs.pl/informacje/8182/



Wit - Pią Lis 27, 2009 11:57 pm
Kierocom radzi się omijanie ul. Krakowskiej
Remont w Mysłowicach. Szykuje się kilka dni koszmaru

Wczoraj rozpoczął się remont wiaduktu kolejowego nad ulicą Krakowską w centrum Mysłowic. Będą korki i zmiany w kursowaniu kilkunastu autobusów.
Zdaniem urzędników remont musi być wykonywany awaryjnie. Drogowcy planują całkowite wyłączenie ruchu kołowego oraz pieszego pod remontowanym wiaduktem. W związku z prowadzonymi pracami kierowcy oraz pieszy nie będą mogli się przedostać z zachodniej do wschodniej części miasta pomiędzy 4 a 7 grudnia oraz 12 i 19 grudnia.

W związku z remontem nowymi trasami pojedzie kilkanaście autobusów, między innymi linii 18, 160, 292.
Z tego powodu spore korki mogą się wytworzyć na ulicach, które odciążyć mają na ten czas Krakowską, czyli Bytomską czy też Obrzeżną Północną. Pieszy będą mogli korzystać również z przejścia podziemnego w okolicach dworca PKP przy ul Oświęcimskiej.

http://www.mmsilesia.pl/8401/2009/12/2/ ... anged=true



Wit - Wto Sie 31, 2010 8:57 pm
NIE BĘDZIE NOWEJ DROGI W PÓŁNOCNEJ CZĘŚCI MYSŁOWIC
TVS, 2010-08-31 19:52

Cztery miliony złotych środków unijnych dla Mysłowic, a one mówią: "Nie, dziękujemy!". Obowiązkowy finansowy wkład własny w inwestycje spowodował, że Rada Miasta krytycznie zaopiniowała projekt budowy drogi na północy miasta. Droga miała zmniejszyć korki, ale stosunkiem głosów 7-6 nie zmniejszy, bo po prostu nie powstanie.

http://www.tvs.pl/informacje/28468/



tremolo - Czw Wrz 16, 2010 10:29 am
Makabra, jak skończa się studenckie wakacje i będe chciał się KZKGOP dostać na Imielin z Katowic to po prostu utknę na Bagiennej. Miała być DTŚ... Ciekawe czy coś powstanie, na Ziętka-Mikołowskiej też jest droga skierowana w krzaki. Z roku na rok sa większe. To samo się tyczy drogi w las ustawionej prosto za cmentarzem w Katowickim Janowie - docelowo drogi Katowice-Obwodnica Mysłowic
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tohuwabohu.xlx.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • resekcja.pev.pl
  •