[Tychy] Remonty ulic i inwestycje drogowe
beschu - Wto Mar 31, 2009 3:53 pm
Roboty małe i duże
31.03.2009, g. 12:00
Autor: Leszek Sobieraj
1 kwietnia ma zacząć się remont skrzyżowania ul. Budowlanych – Glińczańska – Burschego, jednak termin rozpoczęcia prac uzależniony jest od robót kanalizacyjnych na ul. Glinczańskiej. Tak czy inaczej niebawem ruch w rejonie skrzyżowania zostanie zamknięty.
Choć skrzyżowanie będzie zamknięte, prace tak będą prowadzone, że autobusy i trolejbusy kursować będą normalnie. To dobra wiadomość dla pasażerów, kierowcy natomiast będą się musieli zapoznać i pogodzić z objazdami. Jak informuje Wydział Komunikacji Urzędu Miasta, remont potrwa około 2 miesiące.
Modernizacja tego skrzyżowania jest konieczna, bowiem przy stale zwiększającym się ruchu nie odpowiada już ono nowym standardom. Dlatego zakres prac będzie tu niemały. - Zostanie wymieniona cała podbudowa nawierzchni dróg w okolicy skrzyżowania, będzie nowa przekładka uzbrojenia podziemnego, sygnalizacja, zostaną dobudowane dodatkowe pasy prawoskrętów – powiedział Maciej Datta, kierownik działu technicznego Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. Koszt inwestycji to około 2,1 miliona złotych.
Wykonujący kanalizację dzielnic obrzeżnych, mają obowiązek doprowadzenia ich do stanu pierwotnego, w związku z czym nie na wszystkich ulicach, gdzie prowadzone są prace kanalizacyjne, położony zostanie asfalt. Jednak MZUiM w ramach własnych projektów, prowadzi prace także tam, gdzie wcześniej działały ekipy wykonujące kanalizację.
- Mamy otwarty przetarg na kilka ulic w Czułowie - ul. Jabłoni, Konwalii, Szarotek, Żarnowiecka i Szafirkow oraz na Zwierzyńcu – Modrzewiowa, Leszczynowa, odcinek ul. Zwierzynieckiej. Prace powinny tu ruszyć do miesiąca. A najbliższe inwestycje MZUiM? Trwają prace na ulicach Cielmickiej, Fabrycznej, Mąkołowskiej, budowany jest parking przy ul. Nad Jeziorem, w połowie wykonano prace przy wiadukcie na al. Bielskiej, kontynuowane będą prace na ul. Honoraty. W fazie projektowej jest modernizacja DK 1 na całej jej długości w Tychach wraz ze skrzyżowaniem przy straży pożarnej, trwają konsultacje dotyczące przebudowy ul. Oświęcimskiej (opracowywana jest koncepcja budowy łącznika ul. Oświęcimskiej z Serdeczną). Projektowana jest przebudowa ul. Kościelnej, a także modernizacja ul. Dołowej i Drozdów, gdzie prace mają ruszyć w przyszłym roku. Zmodernizowane zostanie rondo przy Tesco i dokończona rewitalizacja Placu Baczyńskiego.
Tablice objazdów ustawione zostaną na głównych ulicach miast:
* Pojazdy ciężarowe zaopatrujące market E.Leclerc – wjazd od ul. Budowlanych przy stacji paliw Shell ulicą Barona (po odwróceniu ruchu jednokierunkowego (obecnie obowiązuje ruch jednokierunkowy do ul. Budowlanych).
* Do dzielnicy Glinka od ul. Budowlanych – przez osiedle Balbina i wjazdem do E.Leclerc.
* Do dworca PKP – ulicami: Bocheńskiego, Hlonda i Andersa.
* Dla pojazdów ciężarowych objazd w kierunku Mikołowa – al. Bielską, ul. Mikołowską.
Infografika Bogusław Tomża
http://www.tychy.pl/News/exeConcrete/?mid=2&id=4887
beschu - Wto Cze 16, 2009 9:50 am
Kobiór: Zamknięta droga
dziś
Od wczoraj zamknięta jest ulica Kobiórska, łącząca Tychy z Kobiórem. Ruch między tymi miejscowościami możliwy jest tylko DK nr 1 (równoległą do jednopasmowej Kobiórskiej).
W efekcie kierowcy zostali pozbawieni wygodnego skrótu z Tychów w kierunku Pszczyny i Bielska-Białej. Powodem zamknięcia drogi jest wymiana mostu na Gostynce. Stary, który powstał w listopadzie 1939 roku, zostanie zburzony. Prace potrwają do końca października. Na ten czas zmianie ulega trasa i rozkład jazdy autobusu linii nr 157. Szczegóły na stronie internetowej http://www.mzk.pl.
JOL - POLSKA Dziennik Zachodni
beschu - Śro Lip 15, 2009 8:35 am
Drogowa reanimacja
14.07.2009, g. 9:57
Autor: Leszek Sobieraj
Dobiega końca projektowanie i opracowanie dokumentacji kilku ważnych inwestycji, które radykalnie mają poprawić sytuację na tyskich drogach. Niektóre z nich rozpoczną się jeszcze w tym roku i będą kontynuowane w latach 2010-2011. W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym 2009-2011 na budowę i modernizację dróg zaplanowano w budżecie 188 mln zł.
Najpoważniejsze i najbardziej kosztowne zarazem są modernizacje DK 1, z budową dwupoziomowego skrzyżowania ul. Beskidzkiej – al. Niepodległości oraz ul. Oświęcimskiej z dwoma rondami i dwupoziomowym wyjazdem z Fiat Auto Poland. Zaplanowano też budowę łączników - między ul. Grota Roweckiego a ul. Oświęcimską w kierunku ul. Czarnej, między ul. Stoczniowców a ul. Glińczańską, między ul. Oświęcimską a Serdeczną, połączenie ul. Uczniowskiej z ul. Sikorskiego oraz modernizację ronda przy Tesco. To tylko niektóre z listy 85 inwestycji przygotowywanych przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów.
Ciekawostką jest, że połączenie ul. Grota Roweckiego z ul. Oświęcimską oraz ul. Uczniowską będą pierwszymi inwestycjami w Tychach, które zrealizowane zostaną z zastosowaniem tzw. spec-ustawy drogowej. Jej zapisy pozwalają na rozpoczęcie inwestycji, bez względu na sprawy związane z odszkodowaniami za zajęcie gruntu czy podział nieruchomości, co wcześniej wstrzymywało procedurę i rozpoczęcie prac.
O inwestycjach drogowych w Tychach w najnowszym wydaniu "Twoich Tychów" rozmawiamy z Henrykiem Borczykiem, zastępcą prezydenta miasta.
http://www.tychy.pl/News/exeConcrete/?mid=2&id=5367
beschu - Pon Paź 19, 2009 11:28 am
Dzisiaj podpisano w końcu umowę na połączenie Glińczańskiej ze Stoczniowców- wszystko ma być gotowe do końca roku. Niestety nie będzie przebudowy wiaduktu kolejowego- PKP nie wyraziło na nią zgody(ciekawe dlaczego?), a bez przebudowy ciężarówki tamtędy nie przejadą.
Artykuł na tychy.pl.
Jastrząb - Pon Paź 19, 2009 7:11 pm
Bo PKP musiałoby partycypować w kosztach
Co za dno
beschu - Wto Paź 20, 2009 6:07 pm
Bo PKP musiałoby partycypować w kosztach
Co za dno
Żadnej informacji na ten ewentualnego partycypowania w kosztach przez PKP na tychy.pl nie znalazłem, mam nadzieję, że prasa się tym zajmie.
Zresztą tak samo jak mogłaby nagłośnić sprawę odcinka ul. Oświęcimskiej od cmentarza na Wartogłowcu do skrzyżowania koło Browaru- ostatnio zginął tam pieszy(>wzmianka< na naszemiasto.pl). Droga ta jest nieoświetlona, bez chodników(piesi muszą korzystać z jezdni, gdy pobocze zamienia się w błoto). Przejścia dla pieszych(np. to przy przystanku Wartogłowiec Polna obok skrzyżowania z ul. Jaskrów) są tam bardzo niebezpieczne- w szczycie duże natężenie ruchu, a gdy jest mniejsze to szybka jazda kierowców(w końcu to droga przelotowa, chociaż jest to teren zabudowany). Od iluś lat czytam, że miasto nie potrafi się dogadać z centralą w tej sprawie, gdyż jest to droga krajowa- ale jakoś w innych miejscach tej samej DK 44 są chodniki, oświetlenie i przejścia na przycisk(i to nawet w tych samych Tychach).
Jastrząb - Wto Paź 20, 2009 8:28 pm
Dziś w aktualnościach było o planach rozbudowy Tyskich dróg. Niestety bez wzmianki o spięciu z PKP. Natomiast wspomniano o przebudowie drogi krajowej nr.1 przechodzącej przez miasto.
beschu - Śro Paź 21, 2009 9:16 am
Bo PKP musiałoby partycypować w kosztach
Co za dno
W numerze 100 "Twoich Tychów" napisano:
"Nie będzie jednak przebudowywany wiadukt kolejowy na ul. Glinczańskiej. Jego podniesienie wymagałoby przebudowy linii kolejowej na odcinku kilkuset metrów. Koszt gigantyczny, nie mówiąc o zamknięciu trasy przez Tychy. To jednak sprawi, że z nowego łącznika nie będą mogły korzystać tiry."
Jak zauważył 1976_darek na forum tychy.pl zamiast podnosić wiadukt i tory kolejowe prościej byłoby obniżyć tę drogę o niecały metr(w Katowicach Piotrowicach obniżono drogę o kilka metrów bez zamykania ruchu kolejowego). A tak remont będzie szybki(2,5 miesiąca i odtrąbienie sukcesu) ale wciąż będzie to prowizorka. A winą za wiadukt najłatwiej obarczyć PKP.
Jastrząb - Czw Paź 22, 2009 9:14 pm
Myślałem, że chodzi też o poszerzenie wiaduktu.
Jasne, że trzeba obniżyć drogę i to nie podlega dyskusji.
YOYO - Wto Sty 12, 2010 3:36 pm
Czy wie ktoś coś wiecej o remoncie wiaduktu i połączeniu ulicy Glińczańskiej i Stoczniowców?
Prosiłbym o jakiś artykuł albo cos, z góry dziekuje
Wit - Wto Cze 15, 2010 6:35 pm
Rewolucja na DK 1 w Tychach. Za 300 milionów złotych
Tomasz Głogowski 2010-06-14, ostatnia aktualizacja 2010-06-14 20:13:14.0
Aż 300 mln zł będzie kosztował remont tyskiego odcinka drogi krajowej nr 1. Powstaną tu m.in. dwupoziomowe skrzyżowanie, ekrany oraz podziemne przejścia dla pieszych.
To będzie największa inwestycja drogowa w historii Tychów, droższa nawet od przebudowy węzła Murckowska w Katowicach, który kosztował 281 mln zł. Za kilka dni władze Tychów podpiszą z Ministerstwem Infrastruktury umowę o przyznaniu miastu 300 mln zł dotacji na remont 6,4 km drogi krajowej nr 1.
Popularna "jedynka" to jedna z najbardziej uczęszczanych dróg. Przejeżdża nią kilkadziesiąt tysięcy samochodów na dobę. - Droga jest już kompletnie zniszczona i nie możemy dłużej czekać. 85 procent pieniędzy na remont będzie pochodzić z funduszy strukturalnych. Resztę, około 40 mln zł, będziemy musieli wyłożyć z własnej kieszeni - mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.
W najbliższych tygodniach miasto chce wyłonić inżyniera kontraktu oraz ogłosić przetarg na wykonawcę. Przebudowa "jedynki" rozpocznie się na początku przyszłego roku i potrwa dwa lata. Przez ten czas na tyskim odcinku "jedynki" położona zostanie nowa nawierzchnia razem z podbudową. Od strony Katowic remont rozpocznie się na wysokości salonu Toyoty i będzie realizowany aż do granic z Kobiórem. Potem drogowcy przeniosą się na drugą jezdnię.
W czasie remontu przebudowane zostaną też skrzyżowania przy DK 1. Pierwsze z nich - ul. Beskidzkiej z aleją Niepodległości (na wysokości straży pożarnej) przekształci się w skrzyżowanie dwupoziomowe. Dzięki temu ruch na ulicy Beskidzkiej (DK 1) zostanie "poprowadzony" górą, dół z rondem służyć będzie ruchowi miejskiemu. - Dzięki temu mieszkańcy domów znajdujących się po drugiej stronie ul. Beskidzkiej będą mogli łatwiej dostać się do centrum. Dziś muszą nadkładać parę kilometrów - mówi prezydent Dziuba.
Zmiany będą też przy zbiegu ulic Towarowej i Piłsudskiego pod wiaduktem DK 1, gdzie powstanie tzw. "kończynka". Dzięki temu kierowcy będą mogli skręcać zarówno w stronę Bielska-Białej, jak i Katowic, a nie, jak jest obecnie, tylko w stronę Bielska. Na całym remontowanym odcinku zamontowane zostaną też bariery i ekrany dźwiękochłonne. Powstaną również dwa podziemne przejścia dla pieszych - na wysokości ul. Targiela i Przemysłowej.
Ogromna skala inwestycji z pewnością przełoży się też na spore utrudnienia dla kierowców. Już wiadomo, że na "jedynce" w Tychach będą ogromne korki, których nie rozładują nawet objazdy przez miasto. Tym bardziej że będą mogły z nich korzystać tylko auta osobowe. - Choć brzmi to banalnie, to żeby było lepiej, przez jakiś czas musi być, niestety, gorzej. Tyski odcinek DK 1 został zaprojektowany przed wielu laty i nie spełnia już swoich zdań - mówi prezydent Dziuba.
Po przebudowie ruch na ulicy Beskidzkiej (DK 1) zostanie poprowadzony górą, a na dole zamiast świateł będzie rondo
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... otych.html
beschu - Wto Cze 15, 2010 11:05 pm
Zmiany będą też przy zbiegu ulic Towarowej i Piłsudskiego pod wiaduktem DK 1, gdzie powstanie tzw. "kończynka".
Wow, będą zmiany i powstanie "kończynka" - ciekawe czy górna czy dolna. Korektor zaspał.
bidzis004 - Wto Cze 15, 2010 11:14 pm
Zmiany będą też przy zbiegu ulic Towarowej i Piłsudskiego pod wiaduktem DK 1, gdzie powstanie tzw. "kończynka".
Wow, będą zmiany i powstanie "kończynka" - ciekawe czy górna czy dolna. Korektor zaspał.
Cuma - Śro Cze 16, 2010 7:22 am
Bidzis, uspokój Twoje niespokojne palce piszące wszystko co tylko Twoje neurony wygenerują i przeczytaj jeszcze raz słowo zawarte w artykule. Przeliterój je sobie najlepiej.
Maciek2207 - Śro Cze 16, 2010 8:49 am
1. Po co tu coś dobudowywać?
2. Jeśli to skrzyżowanie nie będzie przebudowywane to gratuluje pomysłowości... - gdyby nie to miejsce cała 1 była,by bezkolizyjna do granic z Kobiórem i mogła, by zostać S1:!:
beschu - Śro Cze 16, 2010 11:16 am
1. Po co tu coś dobudowywać?
2. Jeśli to skrzyżowanie nie będzie przebudowywane to gratuluje pomysłowości...
1. Na Google Maps wszystkiego nie widać - przyjrzyj się zdjęciu satelitarnemu LINK. Obecne rozwiązanie jest wadliwe przez kolizyjne skrzyżowanie zjazdu/wjazdu z Piłsudskiego/Towarowej (po zachodniej stronie DK1) oraz konieczność nadrabiania drogi i korzystania z ronda przy zjeździe z DK1 od strony Kobióra.
2. Co do skrzyżowania Beskidzkiej z Dzwonkową/Goździków żadna rewolucja się nie zapowiada - miejmy nadzieję, że kiedyś zbudują tu dwupoziomowe skrzyżowanie.
Plany przebudowy DK1/DK86 w Tychach do konsultacji społecznych z ubiegłego roku są na tyskim BIPie (w formie wykonywalnego pliku archiwum win32, 88 MB).
http://bip.umtychy.pl/?grupa=podmioty&dzial=jednostki&kat=organizacyjne&id=8&pkat=dokumenty&idd=2041.
bidzis004 - Śro Cze 16, 2010 12:58 pm
Bidzis, uspokój Twoje niespokojne palce piszące wszystko co tylko Twoje neurony wygenerują i przeczytaj jeszcze raz słowo zawarte w artykule. Przeliterój je sobie najlepiej.
Sam se "Przeliterój" , i po co się rzucasz?
beschu - Śro Cze 23, 2010 9:09 am
Łącznik Stoczniowców - Glińczańska jest już gotowy, można śmigać ale tylko osobówkami.
Wit - Czw Wrz 02, 2010 4:27 pm
PRZED PRZEBUDOWĄ DK1 W TYCHACH
Paweł Matyja, 2010-09-02 18:04
Ma być szybciej, płynniej i ogólnie lepiej. Tychy pochwaliły się dzisiaj inwestycją, która ma znacznie usprawnić ruch w mieście. Skorzystają też wszyscy Ci, którzy tylko przez miasto przejeżdżają. Przebudowa odcinka Drogi Krajowej nr 1 i 86 ma kosztować około 300 mln zł. Nową drogą kierowcy pojadą za trzy lata.
- Będzie cudownie, jeśli jeszcze Pszczynę wyremontują, zrobią drogę przez Pszczynę i Czechowice to będzie po prostu cud - podkreśla Krzysztof Puchała, kierowca. Za blisko 300 milionów złotych przebudowany zostanie tyski odcinek drogi z Gdańska do Cieszyna. W sumie ok. 6,5 kilometra. To niewiele, ale tylko pozornie. - Ilość obiektów inżynierskich, które mają zostać wykonane, a więc nowy wiadukt kolejowy, dwupoziomowy wylot z miasta na wysokości Alei Niepodległości, trzy przejścia podziemne, plus tak naprawdę budowa nowej drogi - wymienia Andrzej Dziuba, prezydent Miasta Tychy.
Pierwsze prace rozpoczną się w połowie przyszłego roku. Chociaż jeszcze do niedawna na drodze do celu było wiele przeszkód, głównie terenowych. - Należało pozyskiwać tereny osób prywatnych - wspomina Arkadiusz Pastuszka, Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach. To trwało latami. A tak już za trzy lata będzie nowy wyjazd z miasta przy komendzie straży pożarnej. - Poprawi płynność ruchy i przepustowość tej drogi. Znikną miejsca kolizyjne, gdzie najczęściej dochodziło do tych zdarzeń drogowych - wyjaśnia asp. sztab. Grzegorz Puchalski, KMP w Tychach.
Statystyki nie pozostawiają wątpliwości. Tylko w zeszłym roku na DK-1 doszło do 13 wypadków, w których zginęła jedna osoba. W tym jest jeszcze gorzej, bo podobne liczby policja odnotowała tylko w ciągu pierwszej połowy roku. To ok. 10% wszystkich wypadków w Tychach. To też dzięki nowej drodze ma się zmienić. Ale zanim ona powstanie, swoje przyzwyczajenia na jakiś czas muszą zmienić kierowcy, których czekają objazdy. - Pewnie przez Żory, czy ta droga podoła, a co z ludźmi przejeżdżającymi tutaj do Bielska?, także droga dojazdowa się bardzo wydłuży. Przez Mikołów raczej też ciężko, tam jest wąsko, kręto, a jak jeszcze tam pójdą Tiry to będzie nieciekawie - uważa Artur Śliwka, kierowca. Będzie nieciekawie przez czas budowy - na pewno. Ale potem ma już być tylko lepiej.
Przebudowa DK1 będzie największą inwestycją drogową w Tychach i jedną z największych na Śląsku.
http://www.tvs.pl/informacje/28534/
Wit - Czw Wrz 02, 2010 7:58 pm
Przebudowa DK 1. Będzie horror, później raj i estakada
Tomasz Głogowski 2010-09-02, ostatnia aktualizacja 2010-09-02 20:06:46.0
Mogą być korki, w jakich kierowcy na Górnym Śląsku jeszcze nie stali! Dlatego władze Tychów będę apelować, by w czasie przebudowy drogi krajowej nr 1 korzystać z objazdów. - Zrobimy wszystko, by uciążliwości były jak najmniejsze, niestety, jesteśmy realistami i wiemy, że całkowicie wyeliminować się ich nie da - mówi prezydent Andrzej Dziuba. Prace mają się rozpocząć w połowie 2011 r. i potrwają dwa lata.
Całkowite zamknięcie DK 1 i skierowanie ruchu inną trasą nie wchodzi w grę. W czasie przebudowy ruch będzie się odbywał jedną nitką, po jednym pasie w każdym kierunku. Tyski magistrat będzie apelował do kierowców, by omijali "jedynkę" i wybierali wiślankę. Będą też wyznaczone objazdy ulicami: Katowicką, Bielską, drogą krajową nr 44 oraz Mikołowską i Beskidzką. Z specjalnych objazdów będą mogli korzystać kierowcy ciężarówek jadących z Cieszyna w kierunku Oświęcimia. Chodzi głównie o auta zaopatrujące fabrykę Fiata. Auta będą kierowane na ulicę Towarową, która zostanie przedłużona do ul. Serdecznej. Niestety, ten objazd powstanie najwcześniej pod koniec 2011 roku.
Całe to zamieszanie związane będzie z przebudową 6,4 km "jedynki", na którą Ministerstwo Infrastruktury przekaże miastu aż 253,4 mln zł z unijnego Funduszu Spójności. Samorząd dołoży 46,2 mln zł, co uczyni tyską inwestycję droższą od przebudowy węzła Murckowska w Katowicach (281 mln zł).
Władze miasta poinformowały w czwartek, że projekt przebudowy jest już gotowy i na początku listopada ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę robót. Prace mają się rozpocząć w maju przyszłego roku i potrwają dwa lata.
Przebudowa jest koniecznością, bo teraz w godzinach szczytu droga obciążona jest do granic możliwości - przejeżdża nią 20 tys. samochodów. Specjalne symulacje pokazały, że za pięć lat będzie ich już 55 tys., a trasa nie spełnia norm bezpieczeństwa. Liczne skrzyżowania i światła nie dość że powodują korki, to jeszcze są przyczyną groźnych wypadków. Każdego roku ginie tu 5-6 osób. - Potrzebne są zmiany. Dostrzega to każdy, kto jeździ chociażby na narty. Przez Tychy przejeżdża się koszmarnie - nie kryje prezydent Dziuba.
Projekt przewiduje budowę bezkolizyjnych skrzyżowań, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego oraz budowę trzech podziemnych przejść dla pieszych przy ul. Targiela, Edukacji i Przemysłowej. Najbardziej zmieni się skrzyżowanie ul. Beskidzkiej (DK 1) z aleją Niepodległości na wysokości straży pożarnej. Estakadą w ciągu "jedynki" poprowadzony zostanie ruch tranzytowy, na dole, gdzie wybudowane zostanie rondo, odbywał się będzie ruch lokalny. - Przy okazji mieszkańcy domów znajdujących się po drugiej stronie ul. Beskidzkiej będą się mogli łatwiej dostać do centrum. Dziś muszą nadkładać kilka kilometrów - mówi prezydent Dziuba. Docelowo, z całego przebudowywanego odcinka zniknie hamująca ruch sygnalizacja świetlna.
Projektanci zastanawiali się, czy przy okazji przebudowy droga nie powinna zyskać trzeciego pasa. Ostatecznie doszli jednak do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo przygotowywana jest rozbudowa trasy ekspresowej S1, która za kilka lat przejmie część ruchu z "jedynki".
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... akada.html
rasgar - Sob Wrz 04, 2010 9:26 am
Projektanci zastanawiali się, czy przy okazji przebudowy droga nie powinna zyskać trzeciego pasa. Ostatecznie doszli jednak do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo przygotowywana jest rozbudowa trasy ekspresowej S1, która za kilka lat przejmie część ruchu z "jedynki".
Ciekawe... Wie ktośÂ więcej na ten temat?
kiwele - Sob Wrz 04, 2010 9:56 am
Projektanci zastanawiali się, czy przy okazji przebudowy droga nie powinna zyskać trzeciego pasa. Ostatecznie doszli jednak do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo przygotowywana jest rozbudowa trasy ekspresowej S1, która za kilka lat przejmie część ruchu z "jedynki".
Ciekawe... Wie ktośÂ więcej na ten temat?
rasgar - Sob Wrz 04, 2010 1:02 pm
Projektanci zastanawiali się, czy przy okazji przebudowy droga nie powinna zyskać trzeciego pasa. Ostatecznie doszli jednak do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo przygotowywana jest rozbudowa trasy ekspresowej S1, która za kilka lat przejmie część ruchu z "jedynki".
Ciekawe... Wie ktośÂ więcej na ten temat?
kiwele - Sob Wrz 04, 2010 1:23 pm
Projektanci zastanawiali się, czy przy okazji przebudowy droga nie powinna zyskać trzeciego pasa. Ostatecznie doszli jednak do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo przygotowywana jest rozbudowa trasy ekspresowej S1, która za kilka lat przejmie część ruchu z "jedynki".
Ciekawe... Wie ktośÂ więcej na ten temat?
rasgar - Sob Wrz 04, 2010 5:45 pm
Projektanci zastanawiali się, czy przy okazji przebudowy droga nie powinna zyskać trzeciego pasa. Ostatecznie doszli jednak do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo przygotowywana jest rozbudowa trasy ekspresowej S1, która za kilka lat przejmie część ruchu z "jedynki".
Ciekawe... Wie ktośÂ więcej na ten temat?