ďťż
 
[Zagłębie] Inwestycje drogowe i remonty



Wit - Czw Lip 23, 2009 3:07 pm


Drogowcy zajęli wiele odcinków strategicznych dróg w regionie
15.07.2009
Na krajówkach i drogach ekspresowych w Sosnowcu, Jaworznie i Czeladzi trwają remonty i przebudowy dróg. Drogowcy postawili znaki ograniczające prędkość, z części dróg zdjęto asfalt, jazdę utrudniają zwężenia i wystające, ponad poziom sfrezowanej drogi, studzienki kanalizacyjne. Kierowcy stoją w korkach, klnąc na czym świat stoi. Niestety, przynajmniej do końca wakacji raczej nie mogą liczyć na poprawę sytuacji.

Największym utrudnieniem jest remont sześciokilometrowego fragmentu ekspresówki (S86) z Sosnowca do Katowic. Każdego dnia tą trasą przejeżdża 40 tysięcy samochodów. Drogowcy co jakiś czas zmieniają organizację ruchu. Od poniedziałku jeździ się po pasach wewnętrznych trasy, co niektórych kierowców nieco zdezorientowało.

- Robimy wszystko, żeby jak najmniej komplikować kierowcom życie. Są zwężenia, ale staramy się, żeby dwa pasy zawsze były przejezdne - zapewnia Dorota Marzyńska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

Na S86 drogowcy kładą nową nawierzchnię. Pojawią się nowe bariery energochłonne, oznakowanie pionowe i poziome. Inwestycja pochłonie prawie 28 mln zł. Niestety, wszystko jeszcze potrwa. Prace mają się zakończyć w listopadzie.

Gorzej będzie na ulicy Grota-Roweckiego w Sosnowcu, gdzie remontowany jest wiadukt. Prace mają tam potrwać aż do listopada 2010 roku. Będą kosztowały 6,4 mln zł. Drogowcy zajęli też ul. Piłsudskiego, jedną z głównych ulic biegnących przez centrum. Wymiana nawierzchni potrwa tu do końca sierpnia i pochłonie 1 mln 324 tys. zł. Od kilku dni drogowcy pracują też na ulicy Braci Mieroszewskich w Zagórzu. Tu także za 2 mln 200 tys. zł wymieniana jest nawierzchnia. Potrwa to do połowy października.

Spore utrudnienia czekają kierowców w Czeladzi w pobliżu centrum handlowego M1. Na Drodze Krajowej nr 86, w sąsiedztwie węzła z DK 94, remontowany jest wiadukt. Drogowcy zamknęli prawe skrajne pasy ruchu dla obydwu jezdni. Niestety, będzie jeszcze gorzej.

- Kiedy demontowane będą elementy starej kładki, to ze względów bezpieczeństwa czasowo zamykany będzie ruch. Trudno powiedzieć, kiedy to nastąpi. Wszystko zależy od tego, jak wykonawca zorganizuje pracę - podkreśla Marzyńska.

W bardzo trudnych warunkach jeździ się też po Jaworznie, gdzie trwa przebudowa układu komunikacyjnego centrum miasta. DK 79, która biegła przez Śródmieście, została poprowadzona obrzeżami miasta. W centrum tymczasem sfrezowano asfalt. Prace będą trwały do października. Kosztują 25 mln zł. Organizacja ruchu zmienia się tam co kilka tygodni.

- Ciągle pojawiają się nowe znaki, drogi są zamykane, albo stają się jednokierunkowe. Przenoszone są przystanki. Na ulicach panuje po prostu chaos. Nie da się jeździć - denerwuje się Mariusz Domaradzki z Jaworzna.

W Jaworznie rozkopane centrum można ominąć jadąc Trasą Śródmiejską. W przypadku pozostałych remontów nie przewidziano objazdów.

Grażyna Dębała - POLSKA Dziennik Zachodni

http://slask.naszemiasto.pl/wydarzenia/1024017.html




Wit - Śro Lip 29, 2009 3:50 am


Wiadukt w rozsypce 21.07.2009

Sypie się wiadukt na drodze krajowej nr 94 w Strzemieszycach, prowadzącej z Katowic do Krakowa. Cała konstrukcja pęka, a kawałki betonu zaczynają spadać w dół, odsłaniając zardzewiałe, stalowe pręty zbrojenia. Nie jest tam bezpiecznie, zwłaszcza, że dołem przebiega ruchliwa droga wojewódzka nr 790, jedna z bardziej popularnych tras w kierunku Ogrodzieńca i innych urokliwych jurajskich zakątków.

Ustaliliśmy jednak, że całkowita przebudowa wiaduktu rozpocznie się najwcześniej dopiero w przyszłym roku. Jest tak źle, że obie nitki muszą zostać rozburzone, a cała konstrukcja stanie na nowo od podstaw. Dokładnie tak samo, jak w przypadku oddalonego o około 4 km wiaduktu nad ulicą Jamki w ciągu DK 94, którego modernizacja zakończyła się w grudniu 2007 roku.

Ostatnie badania techniczne wiaduktu nad drogą wojewódzką 790 przeprowadzono w 2007 roku. Został wówczas dopuszczony do ruchu, jednak w zaleceniach pokontrolnych Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Dąbrowie Górniczej sprecyzowano, że remont jest konieczny, bo jego stan będzie się z każdym miesiącem pogarszał.

- Ekspertyzy, które wtedy zostały wykonane potwierdziły, że stan tej budowli jest zły i jej remont jest konieczny - mówi Zdzisław Wójcik, powiatowy inspektor nadzoru budowlanego w Dąbrowie Górniczej.

Bezpiecznie nie czują się tam także kierowcy, tym bardziej, że tędy przejeżdża także wiele tirów, m.in. do zakładów ulokowanych w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, czy Koksowni Przyjaźń.

- Często jeżdżę tamtędy do Olkusza, czasami także w kierunku Ogrodzieńca i za każdym razem z niepokojem spoglądam w górę, czy aby jeszcze cała konstrukcja trzyma się w całości. Musi przecież wytrzymać ogromne obciążenie tysięcy samochodów, które codziennie jadą w obie strony, do Krakowa i Katowic - podkreśla Marek Walotek z Sosnowca.

Dotychczas gmina sporządziła projekt techniczny przebudowy i uzyskała pozwolenie na budowę. Z problemem musi sobie jednak znów poradzić sama.

- W przypadku miast na prawach powiatu, takich jak Dąbrowa Górnicza, czy Sosnowiec, choć biegną tamtędy drogi krajowe, to jednak obowiązek utrzymania wiaduktów w odpowiednim stanie spada na te gminy - informuje Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Koszty tak ogromnej operacji logistycznej na jednej z Komisji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej w marcu br. oszacowane zostały wstępnie przez lokalne władze na 25 milionów złotych. To półtora raza więcej, niż w przypadku modernizacji wiaduktu nad ul. Jamki.

Gmina zaplanowała tymczasem przebudowę całej ulicy Katowickiej, od ul. 11 Listopada do granic miasta ze Sławkowem, wraz ze wszystkimi obiektami inżynieryjnymi. Wzmocniona ma być więc cała nawierzchnia DK 94, włącznie z przebudową wiaduktu w Strzemieszycach. Lokalne władze chcą pozyskać na ten kompleksowy projekt około 200 milionów złotych.

- Wniosek złożony do Ministerstwa Infrastruktury jest po ocenie formalnej i merytorycznej pierwszego stopnia. Obecnie czekamy na decyzję w tej sprawie. Początek przebudowy wiaduktu planujemy w 2010 roku, a przewidywany czas realizacji tego przedsięwzięcia to 18-24 miesiące. W budżecie gminy są zaplanowane środki na bieżące wydatki związane z przebudową DK 94. W tym roku jest to kwota 5,4 miliona złotych. Staramy się jednak o dofinansowanie całości - wyjaśnia Henryk Zaguła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

To nie jedyne poważne roboty drogowe, jakie czekają gminę w tym rejonie. Droga wojewódzka nr 790 także ma przejść gruntowną modernizację, zwłaszcza, że prowadzi do terenów inwestycyjnych w dzielnicy Tucznawa. Jest tu aż 260 ha gruntów, z czego prawie 100 ha włączonych zostało już od KSSE. Na razie wydzielono tutaj kilkanaście działek o powierzchni od 3 do 18 ha.

Teren w Tucznawie wymaga jeszcze odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o infrastrukturę. Pierwszym krokiem ma być właśnie gruntowna przebudowa części drogi do tych gruntów, jej poszerzenie, tak, by zgodnie ze wszystkimi parametrami mogły tędy bezpiecznie jeździć tiry. Będzie to w pierwszym etapie odcinek od zjazdu z DK-94 na wysokości dzielnicy Strzemieszyce do skrzyżowania z ulicą Koksowniczą, gdzie powstanie rondo. - Przetarg na tę inwestycję odbędzie się w tym roku, a pierwsze prace ruszą jesienią - mówi Henryk Zaguła.

25 mln zł może kosztować remont wiaduktu nad drogą 790 w Strzemieszycach

Piotr Sobierajski - POLSKA Dziennik Zachodni

http://slask.naszemiasto.pl/wydarzenia/1026404.html



Wit - Wto Sie 18, 2009 10:50 am
Sosnowcu nie ma asfaltu ani robotników
jm2009-08-17, ostatnia aktualizacja 2009-08-17 12:08



Ekipy remontowe zdarły nawierzchnię na ulicy Piłsudskiego już kilka tygodni temu. - Od tego czasu nie się nie dzieje, a my jeździmy slalomem między wystającymi kanałami - skarżą się kierowcy.

Remont ul. Piłsudskiego, głównej drogi wylotowej z centrum miasta w stronę Katowic, zaczął się na początku czerwca. Najpierw robotnicy zajęli się nitką prowadzącą w kierunku drogi S1. Teraz gehennę przechodzą kierowcy poruszający się w stronę centrum. - Asfalt zniknął w pierwszej połowie lipca i od tego momentu nic się nie dzieje. Robotnicy kręcą się na chodnikach, a droga przypomina wiejski trakt. Trzeba jechać 20 km na godzinę, żeby nie wpakować się na jakąś wystającą studzienkę - denerwuje się Maciej Kolicki, kierowca forda.

W magistracie odpowiadają, że nowy asfalt zostanie wylany do końca sierpnia. - Może rzeczywiście tak to wyglądać, że na drodze nic się nie dzieje. Najpierw musimy skończyć remont chodników, położyć krawężniki i pierścienie odciążające wokół kanałów. Dopiero wtedy będzie można położyć nową nawierzchnię. To ważna arteria w mieście, dlatego nie chcieliśmy zamykać tego odcinka - mówi Wojciech Guzik, naczelnik wydziału organizacji zarządzania drogami i ruchem drogowym.



Wit - Czw Lut 11, 2010 8:30 pm
Chcą zrobić ekspresówkę. Mieszkańcy Zagłębia się boją
Milena Nykiel 2010-02-11, ostatnia aktualizacja 2010-02-11 15:14:58.0



Wyburzanie domów i likwidacja skrzyżowań to koszty przekształcenia zagłębiowskiego fragmentu "jedynki" w ekspresówkę. I choć ta jest dopiero w stadium planów, mieszkańcy protestują. - Nie pozwolimy odciąć się od świata - grożą.

Odcinek (6,5 km) drogi krajowej nr 1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą to brakujący fragment S-1. - Są przy nim światła, przejścia dla pieszych i skrzyżowania, dlatego kierowcy muszą ściągać tu nogę z gazu. Tworzą się korki i ruch jest wstrzymywany - mówi Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Aby poprawić przepustowość w tym miejscu, pojawiły się plany dostosowania tego odcinka do parametrów drogi ekspresowej. - Gruntownie go przebudujemy, a dzięki temu skrócimy czas podróży między portem lotniczym w Pyrzowicach a Cieszynem. Przejazd będzie też dużo bezpieczniejszy - przekonuje zarządca drogi.

Oznacza to jednak, że z DK-1 znikną skrzyżowania z bocznymi drogami: ulicą Karsową, Kryniczną, Konstytucji. Mieszkający przy ul. Kusocińskiego i Spacerowej zostaną odcięci od S-1, a węzeł komunikacyjny zostanie wybudowany dopiero w Ujejscu.

Projektanci ekspresówki - konsorcjum firm Ayesa Polska i MGGP - nie ukrywają, że inwestycja pociągnie za sobą konieczność wyburzenia co najmniej 36 domów (w drugim wariancie jest ich ponad 50).

Na takie rozwiązania nie chcą zgodzić się mieszkańcy Ząbkowic. Na konsultacjach społecznych zorganizowanych przez GDDKiA zjawiło się we wtorek około 200 osób. - Nie podoba mi się to, że stawiają nas przed faktem dokonanym. Niedawno dowiedziałam się, że mój dom zniknie. Gdzie będę mieszkać? W namiocie przy autostradzie? - żaliła się jedna z mieszkanek Ząbkowic.

Pełni obaw są też mieszkańcy dzielnicy Antoniów. - Zlikwidują zjazdy z trzech dużych osiedli. Zostaniemy odcięci od świata! Jak dojedziemy do szpitala, szkoły czy pracy? - denerwował się Jerzy Jagiełło, mieszkaniec dzielnicy.

Na część pytań, zwłaszcza dotyczących szczegółów uwłaszczenia terenów pod ekspresówkę, przedstawiciele GDDKiA nie potrafią jeszcze odpowiedzieć, dlatego mieszkańcy próbowali szukać pomocy u władz miasta.

Paweł Gocyła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej, umywa jednak ręce. - Nie jesteśmy już zarządcą drogi. Nic nie poradzimy, bo przekwalifikowanie jej na ekspresówkę to rozporządzenie rządu - mówił na spotkaniu z ząbkowiczanami Gocyła.

I choć Marzyńska potwierdza, że kwestia przebudowy zagłębiowskiego fragmentu DK-1 to sprawa przesądzona, zapewnia, że głosy mieszkańców dąbrowskich dzielnic będą wzięte pod uwagę przy wyborze odpowiedniego wariantu. - Wnioski z uwagami przyjmować będziemy do końca miesiąca. Po ich przeanalizowaniu zorganizujemy kolejne spotkanie i mam nadzieję, że z wybranych ostatecznie rozwiązań wszyscy będą zadowoleni - uspokaja.

Rozpoczęcie budowy GDDKiA planuje na 2012 rok. Po ekspresówce będzie można jeździć już dwa lata później.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... _boja.html

Fakt....zostało moze ze 4-5 skrzyżowania, ale rzeczywiscie spowalniają....przebudowywać




Cuma - Pią Lut 12, 2010 9:46 am
Heh a jak by planowali tą drgę przez śląską część aglomeracji to znowu byśmy marginalizowali



Wit - Wto Sie 24, 2010 7:52 pm
Uwaga na korki, trasa S1 będzie remontowana na 14 odcinkach

Polska Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski. MANO
Wczoraj 02:01:04 , Aktualizacja wczoraj 07:34:37



Ogromne korki, zdezorientowani kierowcy i zamknięte zjazdy na najważniejsze trasy szybkiego ruchu w regionie. To efekt trwającego od dwóch tygodni remontu 9,5-kilometrowego odcinka trasy S1 w rejonie Sosnowca i Dąbrowy Górniczej.

Kłopoty potrwają do 18 września. Wtedy, zgodnie z umową z katowickim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, pracownicy częstochowskiego Drog-Budu powinni zakończyć tę inwestycję.

Największe problemy czekają obecnie na kierowców, którzy jadą z Łodzi czy Pyrzowic, bo w Dąbrowie Górniczej zamknięte są całkowicie oba pasy w kierunku Bielska-Białej. Ruch odbywa się wahadłowo drugą stroną S1, ale drogowcy nie przewidzieli dodatkowego zjazdu w kierunku Dąbrowy Górniczej i Krakowa. Nie można zjechać na DK 94 (popularną trasę olkuską), a najbliższy zjazd jest ponad 10 km dalej- w Sosnowcu, gdzie można się kierować w ulicę Lenartowicza.

- Pogubiłem się tu, kiedy jechałem po zmianach pierwszy raz - podkreśla Maciej Leszczyński z Będzina. - To dziwne, że nie można dojechać do DK 94, bo nic nie dzieje się po drugiej stronie jezdni. Nie ma maszyn, nikt nic nie robi - dodaje. - Remonty są potrzebne, ale rozgrzebanie w kilku miejscach tak obciążonej trasy to zły pomysł. Jazda strasznie się ślimaczy - dodaje Arkadiusz Woźniak z Dąbrowy Górniczej.

Dlaczego GDDKiA zdecydowała się na taki harmonogram robót? - Jeśli zjazd na DK 94 na wysokości Dąbrowy Górniczej jest zamknięty, to znaczy, że w tym rejonie jezdnia przygotowywana jest dla sprzętu ciężkiego, który powinien się tam pojawić za kilka dni - tłumaczy Dorota Marzyńska z GDDKiA w Katowicach. - Podczas remontu całego odcinka trasy S1 organizacja ruchu będzie się zmieniała często. Kierowcy powinni dokładnie śledzić oznaczenia - radzi. - W pobliżu obiektów mostowych nie możemy przygotować przewiązki przez pas zieleni. Dlatego konieczne było wyłączenie zjazdu na DK 94 - tłumaczy Rafał Chodak, kierownik budowy z Drog-Budu

Przez najbliższy tydzień, do 31 sierpnia drogowcy nadal łatać będą dwa 2,5-kilometrowe odcinki S1: przy granicy Sosnowca z Jaworznem i Mysłowicami i w kierunku granicy Sosnowca z Dąbrową Górniczą, na jezdni w stronę Pyrzowic. Potem przeniosą się na dąbrowskie odcinki S1. Remont kosztuje ponad 7,1 mln złotych.

S1, trasa teoretycznie ekspresowa

S1 to trasa ekspresowa. Ma w sumie 130 km, prowadzi od granicy z Czechami w Cieszynie do Pyrzowic. Część drogi to Wschodnia Obwodnica GOP (ok. 30 km Podwarpie-Tychy). Z trasy korzysta wielu kierowców, którzy chcą ominąć zakorkowane miasta aglomeracji.

Uwaga na korki

Duże korki tworzą się na DK 86 na granicy Będzina i Czeladzi, koło CH M1. Od maja 2009 remontowany jest wiadukt nad tą trasą. Utrudnienia to zwężenie jezdni, wyłączenie z ruchu prawego pasa i ograniczenie prędkości do 50 km/h. Dodatkowo tuż przed wiaduktem do ruchu włączają się wracający samochodami z zakupów w CH M1. Na wiadukcie powstały dwa tymczasowe ronda. Pierwsze od strony Czeladzi na końcu ulicy Będzińskiej, drugie na początku ulicy Czeladzkiej, jadąc w kierunku Zamku. Remont ma się zakończyć w październiku.

Wiadukt na tej trasie remontowany jest także kilka kilometrów dalej, w Sosnowcu (ul. Grota-Roweckiego). Tutaj także trasa jest zwężona - do dwóch pasów w każdą stronę i obowiązuje ograniczenie prędkości.

Kierowcy jadący DK 94 z Katowic do Krakowa i w przeciwnym kierunku powinni uważać w Dąbrowie Górniczej-Strzemieszycach.

Wyłączone z ruchu są zewnętrzne pasy na wiadukcie nad drogą wojewódzką nr 790 do Ogrodzieńca. Zwężenie powoduje, że trzeba zdjąć nogę z gazu, zwłaszcza, że jest tu ograniczenie prędkości.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=678
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tohuwabohu.xlx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 86 wypowiedzi • 1, 2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • resekcja.pev.pl
  •