[GTL] Nowe połączenia z MPL Katowice Pyrzowice
oio154 - Pią Paź 24, 2008 11:01 am
Jakoś tak bez logiki to napisane. Jeżeli teraz mało ludzi lata do Wawy po to żeby się przesiąść na inny samolot, to jak LOT zlikwiduje połączenia to będzie ich więcej!? Gdzie tu straty lotniska w Warszawie?
A już poza tym, może i Lufhansa inwestuje w połączenia z Pyrzowc, ale do Berlina nadal najbliżej prze NY Ale przynajmniej InterCity nie narzeka.
Piotreq - Pią Paź 24, 2008 9:51 pm
Bo latanie do Warszawy z Pyrzowic jest bez sensu. Takie loty byłby ok z Muchowca na jakieś lotnisko w Warszawie z dobrą komunikacją do centrum.
Jak wygląda sprawa lotów Kce-Gdańsk? Ile to kosztuje i czy jest 2 razy dziennie? Miałbym potrzebę biznesową jeśli cena byłaby ok.
oio154 - Wto Paź 28, 2008 1:22 pm
Ze strony lotniska nie wynika, żeby coś latało do Gdańska, pewnie można, właśnie, przez Warszawę, ale tego nie wiem.
zibi - Śro Lis 05, 2008 9:17 am
W środę 5 listopada zostało zainaugurowane nowe turystyczne połączenie czarterowe z Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Loty do stolicy Jordanii Ammanu będą realizowane raz w tygodniu. Głównym organizatorem czarterów jest Biuro Podróży Triada.
http://www.katowice-airport.com/index.h ... i&nid=1333
golgi - Wto Gru 02, 2008 1:51 pm
Katowice - Pescara
Linie lotnicze OnAir ogłosiły uruchomienie lotów na trasie Katowice - Pescara. Pierwszy rejs został zaplanowany na 10 kwietnia 2009 roku.
Od 13 kwietnia do 6 lipca rejsy będą wykonywane raz w tygodniu w poniedziałki, natomiast od 12 lipca loty będą się odbywały w niedzielę. Ostatni rejs został zaplanowany na 13 września 2009 roku.
* Katowice - Pescara (----5--) 10.04.2009
* Katowice - Pescara (1------) 13.04.2009 - 06.07.2009
* Katowice - Pescara (------7) 12.07.2009 - 13.09.2009
* Pescara - Katowice (----5--) 10.04.2009
* Pescara - Katowice (1------) 13.04.2009 - 06.07.2009
* Pescara - Katowice (------7) 12.07.2009 - 13.09.2009
Trasa Katowice - Pescara będzie obsługiwana przez Hamburg International.
Anna Żuchlińska
www.pasazer.com
d-8 - Śro Gru 03, 2008 9:28 am
dodam że Pescara leży we Włoszech - sam nie wiedziałem i musiałem sprawdzić gdzie to dokładnie jest
Safin - Czw Gru 25, 2008 6:12 pm
Zdjęcie z kijowa.
Katowice w jednym rzędzie z Kolonią - tylko dzięki biznesowi. Na ambicje władzy nie ma co liczyć.
Bartek - Sob Sty 03, 2009 8:48 pm
No i pierwszy przylot i odlot do Kijowa za nami
kropek - Sob Sty 03, 2009 9:11 pm
LF na jakim poziomie?
Bartek - Sob Sty 03, 2009 10:12 pm
LF na jakim poziomie?
Z Kijowa przyleciało 110 pasażerów, a do Kijowa odleciało 114 pasażerów Czyli LF na poziomie 61% i 64% Jest dobrze i na lato trasa też będzie sprzedawana
rasgar - Nie Sty 04, 2009 7:08 am
Katowice w jednym rzędzie z Kolonią - tylko dzięki biznesowi. Na ambicje władzy nie ma co liczyć.
No bo przecież: "nie mamy ambicji konkurować z krakowiem czy wrocławiem" ...
daroslav - Wto Sty 20, 2009 6:39 pm
Z SCC
Katowice – Rzym Fiumicino z Ryanair?
Czy irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair otworzą połączenie z rzymskiego lotniska Fiumicino do Katowic? Źródła włoskie podają dane o slotach irlandzkiego przewoźnika zarezerwowanych na głównym lotnisku Wiecznego Miasta. Wśród 18 tras widnieje także ta związana ze śląskim lotniskiem.
Dane uzyskane przez portal podają, że sloty zabezpieczone są na okres od 31 marca do 24 października na rejsy odbywające się trzy razy w tygodniu: we wtorki, czwartki i soboty. Rejsy FR 4915/4916 są planowane na godziny poranne, zaś rejsy FR 4918/4919 na godziny wieczorne.
Dziwić może fakt, że irlandzka linia chce otwierać kierunki z Fiumicino, a nie drugiego rzymskiego lotniska, Ciampino, które jest bardziej popularnym portem lotniczym dla linii niskokosztowych. Rzymskie władze ograniczają jednak operacje z Ciampino, które za kilka lat ma zostać zamknięte. Ryanair zabezpieczył się zatem kupując sloty pozostałe po upadającej Alitalii na lotnisku Fiumicino.
Portal pasazer.com będzie przyglądać się poczynaniom irlandzkiego przewoźnika na polskim rynku. Gdyby owe plany związane z Pyrzowicami znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości, to Ryanair zamierza zaostrzyć konkurencję z Wizz Air w jego katowickiej bazie.
Marcin Jędrzejczak pasazer.com
Piccolo - Pią Sty 23, 2009 2:11 pm
Cytat z lotniskowej strony:
19-01-2009 Wizz Air - Forli zamiast Bolonii
Węgierska linia lotnicza Wizz Air ogłosiła, iż od 30 marca br. zamiast na trasie Katowice - Bolonia maszyny tego przewoźnika będą latały z Katowic na lotnisko w Forli. Warto jednak przypomnieć, że już 31 marca br. połączenie na trasie Katowice - Bolonia otwiera irlandzki przewoźnik Ryanair. Wszystko to spowoduje rozszerzenie siatki połączeń MPL Katowice do północnych Włoch.
Safin - Pon Mar 02, 2009 11:15 pm
Przez jakie miasto będzie wg was najtaniej dostać się do Zurychu? Z Pyrzowic oczywiście, tanimi liniami. I ile można by przewidywać za taki lot, zarezerwowany z dużym wyprzedzeniem?? Gdy szukam przez wyszukiwarki to wychodzą kosmiczne bzdury.
d-8 - Wto Mar 03, 2009 7:23 am
Przez jakie miasto będzie wg was najtaniej dostać się do Zurychu? Z Pyrzowic oczywiście, tanimi liniami. I ile można by przewidywać za taki lot, zarezerwowany z dużym wyprzedzeniem?? Gdy szukam przez wyszukiwarki to wychodzą kosmiczne bzdury.
airberlin lata na trasie kraków - zurych
www.airberlin.com
Bartek - Wto Mar 03, 2009 7:26 am
Przez jakie miasto będzie wg was najtaniej dostać się do Zurychu? Z Pyrzowic oczywiście, tanimi liniami. I ile można by przewidywać za taki lot, zarezerwowany z dużym wyprzedzeniem?? Gdy szukam przez wyszukiwarki to wychodzą kosmiczne bzdury.
Możesz lecieć Germanwings z KTW przez Kolonie. Ceny są różne - np. na koniec maja w jedną stronę wychodzi ok 140 euro (z wszystkimi opłatami). Taniej możesz szukać w EZY, ale też ciężko coś znaleźć taniego. To w końcu Szwajcaria
Bartek - Wto Mar 03, 2009 7:27 am
airberlin lata na trasie kraków - zurych
www.airberlin.com
Tylko że przez Berlin, tak jak Germanwings z Katowic do Zurichu przez Kolonie
Wit - Wto Mar 03, 2009 9:03 pm
Z Pyrzowic do Dubaju. Nowy sposób na kryzys?
Tomasz Głogowski2009-03-03, ostatnia aktualizacja 2009-03-03 20:49
W tym roku w Pyrzowicach nie pojawi się prawdopodobnie żadna nowa linia lotnicza. Powód? Przewoźnicy z powodu kryzysu zawiesili negocjacje z naszym portem. Pozostaje nam pocieszać się, że niebawem z naszego lotniska będzie można polecieć czarterem do... Dubaju, najbogatszego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Jeszcze w połowie zeszłego roku wydawało się, że przyciągnięcie do Pyrzowic nowych przewoźników - przede wszystkim tych oferujących tanie bilety lotnicze - będzie tylko kwestią czasu. Sprzyjała nam wciąż rosnąca liczba pasażerów i kłopoty krakowskich Balic, które borykały się albo z odejściem kolejnych linii, albo z zawieszeniem przez nich lotów (słynny był przypadek Ryanaira, który na kilka tygodni zawiesił wszystkie połączenia z Balic).
Do WizzAira, Ryanaira, Germanwingsu, Lufthansy i LOT-u, latających z Pyrzowic mieli dołączyć kolejni. - Przez cały czas szukamy nowych przewoźników. Niedługo pasażerowie zobaczą pierwsze efekty tych poszukiwań - obiecywali jeszcze w grudniu zeszłego roku przedstawiciele GTL-u.
Niestety, wygląda na to, że poszukiwania się nie udały. Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, przyznał ostatnio, że linie, które jeszcze do niedawna bardzo poważnie interesowały się naszym portem, teraz zawiesiły negocjacje. Wyjątkiem jest tylko On Air, który od maja chce regularnie latać z Pyrzowic do włoskiej Pescary. Trasa będzie czynna tylko wiosną i latem, a po sezonie kierunek zniknie z siatki połączeń.
Prezes Tomasik mówi, że wszystko przez kryzys, który nie ominął rynku lotniczego, przede wszystkim związanego z lotami biznesowymi. - Firmy, które kiedyś wysyłały pracowników na delegacje, teraz urządzają telekonferencje i oszczędzają na biletach - przyznaje Tomasik.
Najboleśniej odczuwa to znana Lufthansa od lat obecna w Pyrzowicach. Niedawno pojawiły się nawet pogłoski, że linia ze względu na spadek ilości pasażerów, chce zlikwidować swoje przedstawicielstwo w Katowicach - jedyne regionalne poza Warszawą. Informację szybko jednak zdementowali zarówno przedstawiciele Lufthansy, jak i GTL-u. - To jakaś bzdura - zapewniają jedni i drudzy. Wrażenie jednak zostało.
Pyrzowice pocieszają się, że przynajmniej nie słabnie popularność tanich przewoźników. Pomaga w tym wciąż rosnący kurs euro. - Ludzie nadal szukają pracy za granicą - przekonuje prezes Tomasik i dodaje, że w lutym w Pyrzowicach odprawiono 145 250 pasażerów, czyli o 3 proc. więcej niż w lutym zeszłego roku.
W tej liczbie 12 885 stanowili pasażerowie czarterowi, co daje aż 33 proc. wzrost w porównywalnym okresie. I właśnie na czartery chcą w tym roku postawić Pyrzowice. "Gazeta" dowiedziała się, że od maja nasze lotnisko będzie pierwszym regionalnym portem w Polsce oferującym loty do Dubaju, najbogatszego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Będzie to też pierwsza długodystansowa trasa z naszego portu (lot ma trwać 6 godzin).
..........
i przy okazji mamy statystyki za luty
d-8 - Śro Mar 04, 2009 9:57 am
no to ciekawie się prezentuje luty, ciekawie. wzrostu się chyba nie spodziewano ? a tu prosze
Conradus - Nie Maj 17, 2009 2:54 pm
Witam forumowiczów. W przyszłości postaram się podawać świeże informacje z Pyrzowic. I tu poprawka dla połączenia Katowice - Pescara: ostatnio nie lata już A319 Hamburg Intermational tylko ATR72 w malowaniu FlyOnAir. Chyba kurczy się ilość pasażerów...[/list]
Wit - Nie Maj 17, 2009 5:59 pm
Witamy
btw
Ostatnio wpadam do Siewierza na weekendy i dziwnie cicho na niebie
Bartek - Nie Maj 17, 2009 6:43 pm
Witamy
btw
Ostatnio wpadam do Siewierza na weekendy i dziwnie cicho na niebie
Bo teraz zmienił się sposób podejścia maszyn do Pyrzowic na pas 27 bo działa radar i nowy podział przestrzeni. Ruch jest troszkę mniejszy co widać w statystykach operacji, ale mimo wszystko coś tam lata
Conradus - Nie Maj 17, 2009 10:04 pm
Tak się ostatnio zdarzyło że w użyciu był pas 09 bo wiaterek ze wschodu wiał, tylko pojedyńcze sztuki lądowały na pasie 27. Dzisiaj zresztą tak samo wieczorkiem tj po 23.00 na 09 podchodzą.
Bartek ma rację do akcji wkroczyło zbliżanie które w godzinach od 0700 do 2300 wektoruje samoloty na prostą jednakże ich oś podejścia dalej przebiega nad Siewierzem. Niezapominajmy także że ostatnio ładna pogoda sprzyja podejściu z widocznością co skutkuje "ciasnym podejściem" do pasa i ominięciem Siewierza.
Ruch mniejszy ale sezon przed nami.
Bartek - Pon Maj 18, 2009 7:30 am
Conradus, pracujesz na lotnisku?
daroslav - Pon Maj 18, 2009 9:02 am
A ja myślałem, że lotnisko ma jeden pas...
nouzie - Pon Maj 18, 2009 11:17 am
A ja myślałem, że lotnisko ma jeden pas...
Po prostu podejście jest po przeciwnej stronie pasa.
daroslav - Pon Maj 18, 2009 11:34 am
Tak też myślałem, tylko zmyliły mnie te numery... Dlaczego nie nazawać ich poprostu 1 i 2? Czy może wszystkie pasy w polsce maja wspolna numeracje?
Conradus - Pon Maj 18, 2009 11:35 am
Tak jak nouzie zauważył wylewka jest jedna ale w lotnictwie drogi startowe są dwie inaczej byłby problem rozróżnić od której strony samolot na przykład podchodzi. Drogi startowe nazwane są od kierunków magnetycznych stąd w Katowicach 27 oraz 09. Nie tylko w Polsce ale i na świecie wszystkie drogi startowe nazywa się według tego klucza. Ułatwia to pracę i pilotom, kontrolerom i innym pracownikom portu.
kiwele - Pon Maj 18, 2009 11:42 am
Tak jak nouzie zauważył wylewka jest jedna ale w lotnictwie drogi startowe są dwie inaczej byłby problem rozróżnić od której strony samolot na przykład podchodzi. Drogi startowe nazwane są od kierunków magnetycznych stąd w Katowicach 27 oraz 09. Nie tylko w Polsce ale i na świecie wszystkie drogi startowe nazywa się według tego klucza. Ułatwia to pracę i pilotom, kontrolerom i innym pracownikom portu.
To ciekawe. Sprobuj to wytlumaczyc dokladniej dla profanow.
Conradus - Pon Maj 18, 2009 12:11 pm
Polecam artykuł:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_startowa
A odnosząc go do Pyrzowic to RWY (droga startowa) 09 jest od zachodu patrząc a RWY27 od wschodu. Zaglądnij na google maps na zdjęcie satelitarne. Od wschodu na pasie jest numer 27 to jest RWY27. Od zachodu niestety ledwo widoczny 09 który wskazuje RWY09
kiwele - Pon Maj 18, 2009 12:25 pm
Dzieki za konkret.
nouzie - Pon Maj 18, 2009 2:11 pm
Polecam artykuł:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_startowa
A odnosząc go do Pyrzowic to RWY (droga startowa) 09 jest od zachodu patrząc a RWY27 od wschodu. Zaglądnij na google maps na zdjęcie satelitarne. Od wschodu na pasie jest numer 27 to jest RWY27. Od zachodu niestety ledwo widoczny 09 który wskazuje RWY09
Nic dodać, nic ująć W MFS 2004 lub Falcon 4.0 AF można dokładnie pobawić się z podejściem i zobaczyć jak to wygląda w praktyce
Piccolo - Pią Lip 17, 2009 6:10 am
http://book.wizzair.com/about_us/news/#wizpl014
taka mała niespodzianka - myślę, że pozytywna
pozdrawiam
kropek - Pią Lip 17, 2009 9:24 am
^ ^ ^
Dwa nowe połączenia Wizz Air z Katowic
Już we wrześniu pasażerowie Wizz Air będą mogli polecieć ze stolicy Śląska do Wenecji Treviso oraz Memmingen
Wizz Air, największa nisko-kosztowa linia lotnicza w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej ogłosił dziś uruchomienie dwóch nowych połączeń z Katowic. Od 22 września 2009 r. przewoźnik rozpocznie loty do Wenecji Treviso, z kolei tydzień później - 29 września wystartuje połączenie do Memmingen. W ten sposób siatka połączeń Wizz Air z Katowic zwiększy się do 22 tras. Loty na obu nowych trasach będą się odbywały początkowo 2 razy w tygodniu, we wtorki i soboty. Począwszy od sezonu zimowego częstotliwość lotów zostanie zwiększona do 3 połączeń tygodniowo. Wenecja to już 3 włoskie miasto, do którego można polecieć z Wizz Air z Katowic. Dotychczas pasażerowie mogli korzystać z lotów do Rzymu i Bolonii.
Obecnie Wizz Air oferuje loty do Wenecji z 5 europejskich miast: Sofii, Budapesztu, Timisoary, Bukaresztu oraz Kluż Napoca. 20 września zostanie uruchomiona kolejna trasa do tego włoskiego miasta z Pragi. Natomiast do Memmingen już teraz dolecimy z Wizz Air z Kijowa. Ceny biletów na loty do Wenecji, zawierające podatki i opłaty zaczynają się od 80 zł, a do Memmingen od 50 zł. Bilety można rezerwować na stronie wizzair.com lub za pomocą infolinii pod numerem 0 703 50 30 10.
www.wizzair.com
Piccolo - Pią Lip 17, 2009 10:01 am
Pyrzowice: Nowe połączenia do Włoch i Niemiec
Już wiadomo, że od 22 września z lotniska w Pyrzowicach będziemy mogli latać do Wenecji-Treviso, a od 29 września do Memmingen w Niemczech. Takie połączenia planuje uruchomić węgierski przewoźnik Wizz Air. Bilety już można rezerwować.
Loty na tych trasach będą się odbywały dwa razy w tygodniu, we wtorki i soboty. Zimą częstotliwość lotów ma zwiększyć się do trzech w tygodniu. Bilety na nowe loty mają kosztować od 80 złotych do Wenecji i od 50 złotych do Memmingen.
Warto dodać, że Wenecja to trzecie, po Rzymie i Bolonii, włoskie miasto, do którego można latać z Pyrzowic. W sumie z pyrzowickiego lotniska Wizz Air lata do 22 miast.
Przypomnijmy: w tym roku z Pyrzowic uruchomiono już połączenia do Kijowa, Dubaju i włoskiej Pescary. Ten ostatni kierunek po kilku miesiącach został jednak zawieszono jako nieatrakcyjny.
Justyna Przybytek - POLSKA Dziennik Zachodni
http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/1025665.html
Michał Gomoła - Pią Lip 17, 2009 12:11 pm
Bardzo fajna sprawa, przy nie tak dużym wkładzie finansowym będzie można spędzisz weekend w Wenecji
Wit - Pon Gru 28, 2009 11:21 pm
Z Pyrzowic do ciepłego Madrytu albo zimnego Bergen
Tomasz Głogowski2009-12-28, ostatnia aktualizacja 2009-12-28 19:42
W marcu Wizz Air chce otworzyć cztery nowe połączenia z Pyrzowic. Czy linia uratuje w ten sposób prestiż naszego lotniska?
W 2009 roku port lotniczy w Pyrzowicach odprawi o 70 tys. mniej pasażerów niż w 2008 roku, co oznacza spadek o około 3 proc. Ale Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze przekonuje, że w przyszłym roku jest szansa na odrobienie strat. Nadzieja w linii Wizz Air, która poinformowała, że od marca 2010 roku uruchamia z Katowic cztery nowe kierunki lotów: do Madrytu, Pizy, Hamburga/Lubeki oraz norweskiego Bergen. Przewoźnik zobowiązał się też do rozbudowy swojej bazy w Pyrzowicach, gdzie zamiast czterech samolotów w przyszłym roku będzie stacjonowało pięć.
- Mamy nadzieję, że za Wizz Air pójdą inni i siatka połączeń jeszcze się rozbuduje - mówi Cezary Orzech, rzecznik prasowy portu. Zapewnia, że lotnisko nie wycofuje się z żadnych zaplanowanych na najbliższe lata inwestycji. W przyszłym roku rozpocznie się więc budowa nowej płyty postojowej na 13 samolotów, a w kolejnych latach mają powstać nowe drogi kołowania i drugi pas startowy.
Radość z optymistycznych zapowiedzi Wizz Air mąci tylko niepewność co do utrzymania linii do Kolonii. Pojawiły się informacje, że przewoźnik zlikwiduje to połączenie, bo nie cieszy się ono popularnością. - Nic nie jest jeszcze przesądzone, decyzja zapadnie w styczniu - mówią przedstawiciele GTL-u.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... ergen.html
qlomyoth - Wto Gru 29, 2009 12:50 am
Madrid..
kropek - Wto Sty 12, 2010 2:52 pm
Katowice - Tel Aviv - Katowice
W poniedziałek 25 stycznia br. Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomią połączenie w formule czarter-mix na trasie Katowice - Tel Aviv - Katowice. Loty na tej trasie będą realizowane raz w tygodniu (poniedziałek) Boeingami 737-400. Bilety można już rezerwować na stronie internetowej przewoźnika http://ww.lot.com
www.katowice-airport.pl
golgi - Czw Sty 21, 2010 3:48 pm
Wizz Air: Z Katowic do Weeze
Tanie linie lotnicze Wizz Air uruchamiają kolejne połączenie z lotniska Katowice Pyrzowice. Przewoźnik będzie operował cztery razy w tygodniu na trasie do DĂźsseldorf Weeze.
* Katowice - Weeze
Pierwszy rejs odbędzie się 13 czerwca.
Paweł Cybulak
www.pasazer.com
d-8 - Czw Sty 21, 2010 3:59 pm
ijeee ale szkoda ze nie do samego Duessel.
z tego co pamietam airberlin lata z krakowa do Duesseldorfu bezposrednio a nie za krzaki do Weeze. ale i tak dobrze
Bartek - Czw Sty 21, 2010 4:35 pm
ijeee ale szkoda ze nie do samego Duessel.
z tego co pamietam airberlin lata z krakowa do Duesseldorfu bezposrednio a nie za krzaki do Weeze. ale i tak dobrze
Za to od nas lata Lufthansa Czasami są super ceny!
golgi - Czw Sty 21, 2010 4:47 pm
Podobno loty do Weeze mają być zamiast Kolonii.
kropek - Czw Sty 21, 2010 5:33 pm
Podobno loty do Weeze mają być zamiast Kolonii.
zgadza sie.
niestety potwierdziły się plotki o zamknięciu połączenia do Kolonii/Bonn.
Wit - Wto Sty 26, 2010 10:06 pm
Wraca połączenie PLL LOT do Warszawy
Opublikowano 19 stycznia 2010.
Polskie Linie Lotnicze LOT po ponad dwu letniej przerwie wracają do codziennego latania na trasie Katowice – Warszawa – Katowice. Loty rozpoczną się 1 czerwca i będą odbywały się 3 razy dziennie maszynami ATR42 lub ATR72. Dodatkowo w środy odbędzie się czwarty lot maszyną Embraer 145 w celu podmiany bazującego w Katowicach samolotu który lata na trasie Katowice – Monachium i Katowice – Turyn.
Dzięki dobremu dopasowaniu godzin lotów z Warszawy do Katowic będzie możliwa przesiadka i kontynuowanie lotu do Turynu. Warto przypomnieć że tylko z naszego lotniska PLL LOT oferuje loty do Turynu dzięki współpracy z firmą Fiat Auto Poland.
Godziny lotów PLL LOT na trasie:
Katowice – Warszawa
5.50 – 6.50
8.50 – 9.50
11.00- 11.45 (tylko środy)
17.35- 18.35
Warszawa – Katowice
7.20 – 8.20
12.10 – 13.00 (tylko środy)
16.10 – 17.10
22.30 – 23.30
http://silesia24.net/2010/01/19/wracaja ... -warszawy/
SPUTNIK - Wto Sty 26, 2010 11:07 pm
cena całkowita przelotu dla wszystkich pasażerów 104.46 PLN
w moim przypadku taniej niż ICC
Michał Gomoła - Śro Sty 27, 2010 4:23 pm
tylko pytanie czy dojazd do Pyrzowic, odprawa itp. nie będą w sumie trwać dłużej niż przejazd pociągiem...
Bartek - Śro Sty 27, 2010 4:36 pm
tylko pytanie czy dojazd do Pyrzowic, odprawa itp. nie będą w sumie trwać dłużej niż przejazd pociągiem...
Tylko że akurat takie połączenia są bardziej ukierunkowane na osoby które chcą się przesiąść w Warszawie na inne loty
Michał Gomoła - Śro Sty 27, 2010 4:42 pm
No tak, biorąc pod uwagę 'dolot' do Warszawy jako huba to jak najbardziej, ale odniosłem się po prostu do stwierdzenia, że jest tańsza od pociągu
Bartek - Śro Sty 27, 2010 5:46 pm
No tak, biorąc pod uwagę 'dolot' do Warszawy jako huba to jak najbardziej, ale odniosłem się po prostu do stwierdzenia, że jest tańsza od pociągu
W sumie wychodzi podobnie jeśli chodzi o IC, tak samo czasowo wychodzi podobnie. Dojazd do Pyrzowic z Katowic to jakieś 30min samochodem, busem 50min, na lot krajowy trzeba stawić się najpóźniej 30min przed odlotem, sam lot ok 40min, potem kołowanie ok 10min...czyli można się zmieścić w 2 godzinach. Potem taxi lub busem do centrum Warszawy to ok 25 min bez korków Więc wychodzi się prawie na zero
beschu - Śro Sty 27, 2010 9:19 pm
W sumie wychodzi podobnie jeśli chodzi o IC, tak samo czasowo wychodzi podobnie. Dojazd do Pyrzowic z Katowic to jakieś 30min samochodem, busem 50min, na lot krajowy trzeba stawić się najpóźniej 30min przed odlotem, sam lot ok 40min, potem kołowanie ok 10min...czyli można się zmieścić w 2 godzinach. Potem taxi lub busem do centrum Warszawy to ok 25 min bez korków Więc wychodzi się prawie na zero
Tylko po co sobie tak komplikować życie.
Bartek - Śro Sty 27, 2010 9:50 pm
Tylko po co sobie tak komplikować życie.
Otóż to. Gdy ja potrzebuję dostać się do Warszawy wybieram IC, ale jakbym miał lecieć linią tradycyjną (często jest taki odgórny nakaz w firmach) to leciałbym już LOTem via WAW. Mam nadzieję i to naprawdę dużą że LOT zacznie się naprawdę reklamować tym połączeniem u nas na Śląsku, coś w stylu "Z Katowic w Świat z LOTem przez Warszawę" Bo naprawdę można kupić bilet porównywalny cenowo z LCC.
SPUTNIK - Śro Sty 27, 2010 10:06 pm
W sumie wychodzi podobnie jeśli chodzi o IC, tak samo czasowo wychodzi podobnie. Dojazd do Pyrzowic z Katowic to jakieś 30min samochodem, busem 50min, na lot krajowy trzeba stawić się najpóźniej 30min przed odlotem, sam lot ok 40min, potem kołowanie ok 10min...czyli można się zmieścić w 2 godzinach. Potem taxi lub busem do centrum Warszawy to ok 25 min bez korków Więc wychodzi się prawie na zero
Tylko po co sobie tak komplikować życie.
macu - Śro Sty 27, 2010 10:33 pm
Na przesiadkę to jest OK ale jako podróż do centrum to mi trochę przypomina:
"Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, widzi pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do Stadionu, a potem to już mam z górki, bo tak... w 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, to znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans. To sobie obiad jem w bufecie, to po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu. I góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się. Jem śniadanie i idę spać. "
absinth - Czw Sty 28, 2010 3:55 pm
Łódź przejmie ruch z Okęcia
ais 27-01-2010, ostatnia aktualizacja 27-01-2010 07:12
Lotniska w Łodzi i Katowicach zarobią na wrześniowym remoncie Okęcia. Przychody portu w Łodzi mogą wzrosnąć nawet pięciokrotnie
[...]
Nawet jeżeli łódzki port lotniczy przejmie na czas remontu obsługę około 15 samolotów dziennie, będzie to kropla w morzu potrzeb przewoźników. – We wrześniu zeszłego roku w soboty obsługiwaliśmy ok. 290 startów i lądowań, czyli ok. 145 samolotów – mówi Kamil Wnuk, rzecznik Okęcia.
Jak dodaje, przewoźnicy, mówiąc o lotniskach, do których chcieliby skierować samoloty na czas remontu, wymieniali oprócz Łodzi port w Katowicach, ten jednak ma ograniczoną przepustowość. Średnio dziennie przyjmuje ok. 40 samolotów. – Przepustowość portu pozwoli nam obsłużyć w ciągu doby kolejne 20 – 25 maszyn. Takie sytuacje już miały miejsce, gdy inne lotniska nie mogły przyjmować maszyn z uwagi na złe warunki atmosferyczne – mówi Cezary Orzecz, rzecznik katowickiego portu.
Jeżeli przewoźnicy latający na Okęcie lub z Okęcia będą chcieli utrzymać sobotni rozkład lotów we wrześniu 2010 roku, ok. 100 maszyn będzie musiało wylądować na innych lotniskach.
[...]
http://www.rp.pl/artykul/9211,425378_Lo ... kecia.html
kropek - Czw Sty 28, 2010 4:12 pm
zapraszamy do KTW ^ ^ ^
Wit - Nie Lut 07, 2010 12:54 am
Czartery Kenia
Od 7 listopada 2010 r. do 27 marca 2011 r. biuro podróży Itaka uruchamia z Katowice Airport wyloty na wakacje do Kenii. Loty realizowane na trasie Katowice – Mombasa będą realizowane raz w tygodniu bez międzylądowania technicznego.
http://www.katowice-airport.com/pl/lotn ... osc/274588
m20 - Pon Mar 15, 2010 1:11 pm
Czy mi sie wydaje czy wraz z koncem marca znika połączenie z Memmingen ? nie chce mi sie wierzyć, że nie było obłożenia ..
kropek - Pon Mar 15, 2010 4:22 pm
Czy mi sie wydaje czy wraz z koncem marca znika połączenie z Memmingen ? nie chce mi sie wierzyć, że nie było obłożenia ..
polaczenie chyba rzeczywiscie znika, choć jak słyszałem samoloty podobno latały pełne...
golgi - Pon Mar 15, 2010 4:54 pm
^^
Od 23 lutego Wizz Air nie lata już na tej trasie.
onto - Wto Mar 16, 2010 5:26 pm
Regionalne porty w natarciu
Samolotem z Rzeszowa do Gdańska? Czemu nie. Regionalne porty chcą stworzyć siatkę krajowych połączeń.
Regionalne porty lotnicze, których udział w ruchu pasażerskim rośnie od kilku lat, biorą sprawy we własne ręce. Chcą utworzyć siatkę bezpośrednich połączeń krajowych z pominięciem przystanku w Warszawie. Szybki przelot z miasta do miasta miałby być alternatywą dla transportu naziemnego.
— Siatka autostrad i dróg ekspresowych jest słaba, brakuje też szybkich połączeń kolejowych między głównymi miastami, które dzielą duże odległości. To jest potencjał dla ruchu lotniczego — twierdzi Jan Pamuła, prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych (ZRPL) i Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice.
Choć analiza kształtu siatki nie jest jeszcze gotowa, wiadomo że w planach ZRPL jest stworzenie połączeń lotniczych m.in. między Rzeszowem a Gdańskiem, Wrocławiem a Poznaniem oraz między Wrocławiem a Gdańskiem i Szczecinem.
— Lotniska mogą jeszcze zgłaszać zapotrzebowanie. Analizujemy np. pomysł połączenia Łodzi ze wschodnią częścią kraju. Samoloty typu ATR mogłyby też latać z Krakowa do Szyman, a w przyszłości do Suwałk. Zapotrzebowane na takie loty wiąże się z turystyką, zwłaszcza z wyjazdami na polowania. Myślimy też o połączeniu na linii Kraków — Rzeszów, które skróciłoby podróż z miasta do miasta do 20 minut — wyjaśnia Jan Pamuła.
Do potrzeb podróżnych ma być dostosowana także pojemność i częstotliwość lotów.
— Tam, gdzie w grę wchodzą podróże biznesowe, samolot musiałby wylatywać rano i wracać wieczorem. Loty turystyczne odbywałyby się raz, dwa razy w tygodniu — twierdzi Jan Pamuła.
http://www.e-logistyka.pl/Regionalne--p ... 2396,0.htm
golgi - Wto Mar 16, 2010 5:40 pm
Szkoda, że wspominają o wszystkich lotniskach tylko nie o Katowicach.
Bartek - Wto Mar 16, 2010 5:44 pm
Dopóki nie będzie szybkiego dojazdu koleją na lotnisko i co ważne taniego, a nie 28zl w jedną stronę dopóty połączenia regionalne z Katowic nie mają sensu.
salutuj - Wto Mar 16, 2010 11:03 pm
nie no ja myślę że takie połaczenia regionalne to zadanie dla muchowca i samolotów na maks kilkadziesiat osób
Cuma - Śro Mar 17, 2010 2:36 pm
nie no ja myślę że takie połaczenia regionalne to zadanie dla muchowca i samolotów na maks kilkadziesiat osóbDokładnie. Niech inne lotniska "zapełniają" sobie przepustowość tymi samolocikami, a my wykorzystajmy np. Muchowiec
Bartek - Śro Mar 17, 2010 3:00 pm
Jasne, tylko że lada moment te wszystkie inne lotniska będą miały połączenia regionalne, a my będziemy nadal pisać o tym że to Muchowiec powinien przyjmować małe samoloty. Tylko kiedy?
Wyobraźcie sobie teraz połączenie z Muchowca do Gdańska... Ponad 1h lotu i jesteśmy nad Bałtykiem! Marzenia
Maciek B - Śro Mar 17, 2010 5:46 pm
Nie podniecałbym się zbytnio tymi połączeniami regionalnymi. Poza tym ile miałby kosztować taki lot?
salutuj - Czw Mar 18, 2010 7:09 am
do Warszawy z Kato teraz jest ponoć nieco ponad 100zł
salutuj - Czw Mar 18, 2010 7:10 am
ja jednak bym się popodniecał - moja znajoma zastanawia sie nad zrobieniem licencji pilota i kupnem małego prywatnego samolotu, bo widziała takie nawet w cenie <100k
Wit - Sob Mar 27, 2010 4:50 pm
ruszają zapowiadane wcześniej nowe kierunki Wizza
CZTERY NOWE TRASY Z PYRZOWIC
katowice-airport, TVS, 2010-03-26 14:52
W najbliższy weekend linia lotnicza Wizz Air otworzy z katowickich Pyrzowic cztery nowe trasy.
Już w piątek przewoźnik uruchomi połączenie
do Pizy. Loty odbywać będą się dwa razy w tygodniu w poniedziałki i piątki. W sobotę 27 marca (sobota) na tablicy lotów Katowice Airport pojawią się nowe trasy Wizz Air do Madrytu i Hamburga-Lubeki. Do obu miast będzie można polecieć trzy razy w tygodniu we wtorki, czwartki i soboty. Ostatnią nowością
jest trasa do norweskiego Bergen, która startuje 28 marca (niedziela). Na tym kierunku przewoźnik będzie operował dwa razy w tygodniu w środy i niedziele.
W najbliższym czasie przewoźnik planuje otwarcie z Katowic piątego nowego połączenia w tym roku. Loty do DĂźsseldorf Weeze startują 22 maja.
http://www.tvs.pl/informacje/22841/
d-8 - Sob Mar 27, 2010 7:52 pm
W najbliższym czasie przewoźnik planuje otwarcie z Katowic piątego nowego połączenia w tym roku. Loty do DĂźsseldorf Weeze startują 22 maja.
http://www.tvs.pl/informacje/22841/
o jak fajnie.
szkoda tylko, ze na naszym lotnisku nie przybywa nowych przewoznikow
marek80 - Sob Kwi 24, 2010 6:40 am
Niestety jest zła wiadomość. Z systemu rezerwacji Wizz'a wypadły już 3 z 5 nowych połączeń z KTW Na początku maja kasują połączenie do Bergen w Norwegii, Pisy we Włoszech i Hamburga-Lubeki. Bardzo szybko skasowali te połączenia...szkoda.
onto - Sob Kwi 24, 2010 7:38 am
Wywiad z Prezesem Zarządu GTL S.A., Panem Arturem Tomasikiem.
W tym miejscu pragnę podziękować Panu Prezesowi za to, że zgodził się chętnie udzielić wywiadu dla naszego forum oraz Panu Piotrowi Adamczykowi z działu marketingu GTL S.A. za pomoc w zorganizowaniu wywiadu.
Czy w tym roku są planowane nowe połączenia z Katowice Airport?
Tak, część z nich już została otwarta, mowa tu a trasach do Pizy, Madrytu i Bergen. Na 22 maja zaplanowano otwarcie trasy do Dusseldorf/Weeze. Wszystkie połączenia otwiera Wizz Air. Największy przewoźnik w Katowice Airport. W tym roku będzie także kontynuować rozwój segmentu połączeń czarterowych. Jest to dla nas niezwykle ważna część rynku, która generuje 30% przychodów. Pojawią się nowe trasy. Z nowości uwagę zwraca Mombasa w Kenii, będzie to po Dubaju nasze drugie dalekodystanowe połączenie.
Czy są jakieś szanse na pojawienie się nowych przewoźników, zarówno tych tradycyjnych jak i niskokosztowych ?
Kwestia pozyskania nowych przewoźników jest szerokim i skomplikowanym zagadnieniem. Aby zrozumieć wynikające trudności warto przyjrzeć się udziałowi poszczególnych przewoźników lotniczych w całości ruchu na polskim niebie. Dominuje na nim pięć linii, dwie tradycyjne: Polskie Linie Lotnicze LOT i Lufthansa oraz trzy niskokosztowe : Ryanair, Wizz Air i Easy Jet. W sumie mają one ponad 80% udziału w rynku. Oprócz Easy Jeta wszystkie operują z naszego lotniska. Jak popatrzymy na to jak podzieliły między siebie polski rynek w roku 2009 to: 28% tortu ma LOT, 21% Wizz Air, 20% Ryanair i nie całe 7% Lufthansa. Myślę, że te wartości jeszcze wzrosną w 2010 roku. Udział pozostałych przewoźników na polskim rynku nie przekracza poziomu 1,5-1,6% dla danego przewoźnika, a czasami jest jeszcze mniejszy. W skali roku każda z tych linii wykonuje niewielką liczbę operacji do tych polskich lotnisk, na których można liczyć na znaczny ruch przylotowy (Warszawa, Kraków). Z kolei ruch na naszym lotnisku ma ewidentnie profil wylotowy. Wynika to z miejsca, w którym się znajdujemy i segmentu pasażerów, których obsługujemy, a jest to głównie pasażer wylotowy i to zarówno w ruchu czarterowym, jak i regularnym. W chwili obecnej rozmawiamy z wieloma przewoźnikami, jednak w związku z kryzysem, bo to jest dzisiaj problem, który należy też rozpatrywać z punktu widzenia nowych połączeń, w najbliższym czasie nie będziemy mieli nowych przewoźników. Z naszych rozmów wynika, że przewoźnicy nie są zainteresowane uruchomieniem nowych połączeń z naszego lotniska, przynajmniej w tym roku. Co do przyszłości, myślę, że aglomeracja śląska jest na tyle dużym i perspektywicznym rynkiem, że z czasem skusi nowych przewoźników do pojawienia się w Katowice Airport. Na dzień dzisiejszy najbardziej zaawansowane rozmowy prowadzimy z PLL LOT. Nasz narodowy przewoźnik ma nową strategię działania i coraz łaskawszym okiem patrzy na porty regionalne. W tym roku już uruchomił pierwsze połączenie regularne w systemie czarter-mix do Tel Avivu. Oczywiście rozmawiamy jeszcze o kilku innych kierunkach, tylko, że LOT musi się najpierw uporać z własnymi problemami, stanąć na nogi i myślę, że w przyszłości będzie u nas generował więcej ruchu.
Jak wygląda przyszłość, jeśli chodzi o połączenia krajowe z Katowic?
Na dzień dzisiejszy ruch krajowy z naszego lotniska praktycznie zamarł. Jednak już od 1 czerwca br. PLL LOT zwiększy częstotliwość lotów na trasie Katowice – Warszawa z obecnych dwóch tygodniowo do trzech dziennie. Mam nadzieję, że to połączenie będzie bardzo dobrze funkcjonowało m.in. dzięki atrakcyjnym godzinom przylotów i wylotów z naszego portu, które pozwalają na dobre skomunikowanie z innymi połączeniami oferowanymi z Warszawy. Na pewno będziemy rozmawiali także o otwarciu połączenia do Gdańska, optymalnie byłoby gdyby wystartowało jeszcze w okresie nadchodzących wakacji.
Wiadomo już, że do końca 2011 roku, została przedłużona umowa na połączenie cargo Katowice-Hamilton, w związku z tym chciałbym zapytać zarówno o nowe połączenia jak i rozbudowę bazy cargo?
Może zacznę od rozbudowy bazy cargo. Od pewnego czasu o tym mówimy, ponieważ jednym z naszych celów jest stworzenie z Pyrzowic podstawowego lotniska do obsługi cargo w Polsce. Żeby tak się stało to przede wszystkim musimy zainwestować w odpowiednią infrastrukturę. Między innymi w nową drogę startową o odpowiednich wskaźnikach PCN, właściwej wielkości płyty postojowe, czy też dobrze wyposażony handling. Większość z tych projektów jest już uruchomiona. Ogłosiliśmy przetarg na projekt nowej drogi startowej. W pierwszym etapie ma mieć 3200 metrów długości i szerokość 45 m (plus 7,5 metrowe opaski po obu jej stronach). Takie parametry pozwolą praktycznie na start i lądowanie większości samolotów, włącznie z tymi największymi i najcięższymi latającymi na długich dystansach. Pragnę podkreślić, że już dziś jesteśmy drugim po Warszawie lotniskiem pod względem obsłużonego tonażu ruchu cargo. Dla dalszego rozwoju w tym segmencie brak nam odpowiedniej infrastruktury. Obecnie istniejący terminal cargo nie spełnia wymogów stawianych takich budynkom w dzisiejszych czasach. Jego podstawową wadą jest znaczne oddalenie od płyt postojowych, co wydłuża proces przeładowania towaru z samolotu na inny środek transportu. Także powierzchnia magazynowa terminalu jest niewystarczająca.
Dlatego w przyszłości, przy płycie postojowej nr 3, planujemy wybudować pierwszą część terminalu cargo. Ogłosiliśmy już przetarg na projekt, który z przyczyn formalnych związanych z kwestiami dotyczącymi własności gruntu, na którym realizowana ma być inwestycja musieliśmy przerwać. Ponowny przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w tym półroczu. Jesteśmy zdeterminowani w realizacji naszych planów inwestycyjnych, bo widzimy ogromny potencjał dla rozwoju ruchu cargo. Aktualnie w Polsce obsługuje się około 70 tys. ton. frachtu lotniczego, w większości są to przesyłki kurierskie. Uważamy jednak, że region pogranicza polsko - słowacko - czeskiego jest wstanie wygenerować dodatkowy ruch cargo. Nasze obserwacje potwierdza m.in. fakt otwarcia w listopadzie zeszłego roku przez PLL LOT Cargo i kanadyjską linię Cargojet pierwszego w historii polskiego lotnictwa transatlatyckiego połączenia all cargo na trasie Katowice – Hamilton. Gdyby nie było rynku i nie byłoby zapotrzebowania, to przewoźnicy zrezygnowaliby z tego połączenia. Ponadto z naszego lotniska od pewnego czasu odbywają się kilka razy w miesiącu loty all-cargo do Turcji. Realizuje je turecka linia MNG Cargo na 175 tonowy Airbusie A300. Prawdopodobnie loty te będą odbywać się do końca tego roku. Można, więc powiedzieć, że jest to drugie regularne połączenie all-cargo realizowana z Pyrzowic. Na bardziej dynamiczny rozwój cargo niż obecnie w najbliższej przyszłości ciężko jednak liczyć. Patrząc dzisiaj na parametry drogi startowej, to wiadomo, że dużymi samolotami na dalekich dystansach można latać z Pyrzowic ale tylko z międzylądowaniem. Pogarsza to ekonomikę tego przedsięwzięcia. Naprawdę poważnie o cargo będziemy mogli pomyśleć około 2015 roku, po zakończeniu inwestycji budowy nowej drogi startowi, płyt postojowych i bazy cargo. Do tego czasu będziemy prowadzić działania marketingowe, promować lotnisko, jako w przyszłości zdolne do obsługi dużej ilości cargo.
O płytach i nowej drodze startowej już Pan Prezes wspomniał. Jakie jeszcze inwestycje są planowane w najbliższym okresie i na jakim etapie realizacji one są?
Najdalej jesteśmy zaawansowani z dwoma projektami. Po pierwsze hangar techniczny. Planujemy wybudować go do końca 2011 roku. Obiekt ten zaprojektowano dla dwóch samolotów klasy „C” (np. Airbus A320). Nowy hangar jest dla nas bardzo ważną inwestycję, ponieważ chcemy rozszerzać działalność serwisową świadczoną od dwóch lat przez GTL LOT Usługi Lotniskowe sp. z o.o. Wracając do realizacji tej inwestycji aktualnie mamy ukończony projekt hangaru. W maju br. mamy otrzymać pozwolenie na budowę, następnie ogłosimy przetarg na wykonawcę robót budowlanych. Nowy hangar zostanie wybudowany przy płycie postojowej nr 2 obok już istniejącego obiektu tego typu, który zostanie zmodernizowany. Budowa nowego hangaru musi być i będzie powiązana z budową nowej płyty postojowej, która połączy płytę postojową nr 1 z płytą nr 2. To jest drugi projekt, który jest daleko zaawansowany. Mamy już pozwolenie na budowę. Weryfikujemy jeszcze założenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w pierwszej dekadzie maja br. zamierzamy ogłosić przetarg na wykonawcę robót. Nowa płyta będzie miała powierzchnię 120 tys. m kw. w przyszłości będzie stanowiła bazę do rozbudowy terminali pasażerskich, w kierunku wschodnim. Na obie wymienione powyżej inwestycje mamy zapewnione środki. Obecnie rozmawiamy z instytucjami finansowymi, bankami, w celu dopięcia całego montażu finansowego inwestycji. Całość nakładów na inwestycje do 2015 roku, zamknie się kwotą ponad 500 mln zł. Część środków tj. 160 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych. Pozostałe środki będą pochodzić z zasobów własnych spółki, wypracowanego zysku oraz innych zewnętrznych źródeł.
A jak wygląda kwestia instalacji rękawów? Czy jest szansa żeby w najbliższym czasie przynajmniej 1-2 rękawy zostały zamontowane ?
Dzisiaj mamy taką sytuację, że jak popatrzymy na tych czterech, pięciu przewoźników dominujących na polskim niebie, to przynajmniej trzech z nich nie chce korzystać z rękawów, dlatego że ich model biznesowy, jest modelem niskokosztowym. W naszym przypadku decydują także kwestie techniczne. Płyta postojowa nr 1 przed terminalami pasażerskimi A i B jest za płytka, a to uniemożliwia instalacje rękawów. Na pewno, w przyszłości przy budowie nowego terminalu, zrobimy jedno lub dwa stanowiska, które będą wyposażone w rękawy. Nowe płyty postojowe, które wykonujemy plus przesunięcie drogi startowej pozwolą na to. Pamiętajmy jednak o tym, że jeden rękaw kosztuje około 2 mln euro i ktoś za to musi później zapłacić, a w chwili obecnej ja osobiście nie widzę na naszym lotnisku chętnego do tego przewoźnika.
Skąd wzięła się idea, żeby skrócić czas nieodpłatnego pobytu na parkingu do 5 minut, czy takie działania nie wpływają niekorzystnie na wizerunek MPL Katowice-Pyrzowice?
Naszym zdaniem 5 minut wystarcza na to, żeby wjechać i wyjechać z parkingu w celu zabrania lub wysadzenia pasażera. Kiedyś mieliśmy 15 minut. Często zdarzały się przypadki że ktoś korzystał z parkingu 1 – 2 h nic za to nie płacąc. Po prostu przed końcem trwania 15 minutowego darmowego biletu wyjeżdżał z parkingu i wjeżdżał na niego raz jeszcze. Pragnę podkreślić, iż w przeciągu najbliższych trzech lat planowana jest przebudowa układu komunikacyjnego na południe od lotniska. Obecny układ komunikacyjny funkcjonuje praktycznie od początku istnienia portu, a w tym czasie ruch samochodowy wokół lotniska wzrósł wprost proporcjonalnie do liczby odprawianych pasażerów. W kwestii przebudowy jesteśmy już po rozmowach z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach. W trakcie przebudowy planujemy zmienić układ bramek wjazdowych i dróg na parkingach w taki sposób, aby był możliwy darmowy podjazd pod terminale pasażerskie. Nie ukrywam też, że skrócenie czasu darmowego parkingu ma także podłoże ekonomiczne. Port lotniczy, a zwłaszcza port, który tak jak nasz, aktualnie realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny, musi mieć też odpowiedni zasób przychodów z działalności poza lotniskowej. To też na pewno braliśmy pod uwagę, zmieniając te zasady. Zapewniam, że wydane na lotnisku przez pasażerów pieniądze wrócą do nich w postaci nowoczesnej infrastruktury.
W związku z tendencją do skracania czasu otwarcia portów lotniczych w godzinach nocnych, czy ten problem też dotyczy MPL Katowice?
Zamknięcia portów lotniczych wynika przede wszystkim z ograniczeń związanych z hałasem, lub z powodu ekonomicznych. Nasze lotnisko położone jest w oddali od dużych skupisk ludzkich, co gwarantuje możliwość nieograniczonego wykonywania operacji lotniczych 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Jest to dla nas niezwykle szczęśliwa sytuacja. W najbliższych latach nadal planujemy rozwijać ruch czarterowy i cargo a jak wiadomo dużą część operacji w tych segmentach wykonuje się w nocy. Brak ograniczeń ze względu na hałas to jedna z naszych szans, aby w przyszłości stać się portem lotniczym obsługującym wiele milionów pasażerów rocznie.
Generalnie MPL Katowice-Pyrzowice w powszechnej opinii jest postrzegany, jako port dla zmotoryzowanych. Chciałbym zapytać o sprawy związane z komunikacją z i do lotniska. Zarówno o planowaną budowę połączenia kolejowego jak i komunikację autobusową. Czy port prowadzi rozmowy z MPL Katowice na temat polepszenia komunikacji autobusowej? Czy jest możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania linii „Katowice-Lotnisko”, zwiększenia liczby kursów, zwłaszcza w godzinach wieczornych, nocnych?
Jesteśmy w stałym kontakcie z PKM Katowice i sukcesywnie od kilku lat ilość połączeń na linii „Lotnisko” jest zwiększana. Na dzień dzisiejszy jest ich około 20 dziennie. Jeżeli będą takie potrzeby, to oczywiście na pewno temat jest otwarty i jesteśmy gotowi do rozmów z PKM Katowice. Natomiast, co do opinii o porcie dla „zmotoryzowanych”, o której Pan wspomniał, to tego dzisiaj nie zmienimy, ponieważ tak naprawdę dzisiaj żaden port lotniczy w Polsce nie ma połączenia kolejowego z prawdziwego zdarzenia.
A Kraków-Balice?
Zgadza się, ale tam kolej nie podjeżdża pod sam terminal pasażerski. Myślę, że przyszłość rysuje się dosyć pozytywnie pod względem komunikacyjnym dla naszego lotniska. W ostatnim czasie PKP wybrało już ostateczny wariant połączenia kolejowego. Zakłada on trasę przez Bytom, Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Piekary Śląskie, Dobieszowice do Pyrzowic. Cały projekt wraz z pozwoleniem na budowę ma być ukończony w 2011 rok. Założono, że roboty rozpoczną się w 2012-2013 roku. Istnieje więc szansa żeby to połączenie powstało do 2015 roku, czyli do momentu, w którym GTL planuje zakończyć wszystkie najważniejsze inwestycje w naszym porcie. Całkowity koszt nowej linii kolejowej do naszego lotniska wyniesie 1,5 mld złotych. Pomimo tego, że aktualnie znajduje się on na liście rezerwowej w mojej ocenie to się zmieni i będzie miał on zapewnione priorytetowe dofinansowanie środkami unijnymi. Oczywiście, przy tym projekcie jak w przypadku każdej dużej inwestycji należy przeprowadzić konsultacje społeczne. Każda decyzja wymaga tutaj przyzwolenia społecznego, a że łatwo z tym nie jest, niech świadczą liczne przykłady, gdzie wielomiliardowe inwestycje, ważne z punktu widzenia interesu społecznego, torpedowane były przez małe grupy osób.
Czy w związku z rosnącym ruchem pasażerskim po okresie kryzysu, rozbudową lotniska, zbliżającym się EURO 2012, nie byłoby uzasadnione za jakiś czas wprowadzenie drugiego agenta handlingowego, bądź udzielenie wsparcia dla GTL LOT?
GTL LOT cały czas rozwija swoją gamę usług. W ostatnich dwóch latach spółka zaczęła się specjalizować się w obsłudze technicznej samolotów, co wiązało się ze zwiększeniem zatrudnienia. Na pewno dzisiaj pozycja tej spółki jest mocna. Oczywiście w przyszłości będziemy chcieli mieć w Pyrzowicach drugiego agenta handlingowego. Doceniamy role konkurencji i jeśli taka konkurencja się pojawi przyjmiemy ją z otwartymi rękami. Pragnę przypomnieć, iż spółka zarządzająca lotniskiem nie może przeciwdziałać wejściu drugiego agenta handlingowego, pod warunkiem, że będzie on w swojej działalności gotów zachować warunki zdrowej, uczciwej konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że to rynek tak naprawdę dyktuje warunki, i pewną racjonalność działania spółek handlingowych. Na lotnisku rocznie odprawianych jest ok. 2,5 mln pasażerów i wydaje się że przy tej skali ruchu miejsce dla drugiego agenta handlingowego jest ograniczone. Ponadto na dzień dzisiejszy ograniczeniem jest także sama infrastruktura techniczna, dostęp do płyt, ilość miejsca.
Co z terenami od AMW, które Urząd Marszałkowski miał przekazać MPL Katowice?
Jesteśmy w trakcie uzgadniania warunków przekazania gruntów. Wykonujemy też ekspertyzy, na podstawie, których chcemy określić koszty związane z rekultywacją tego terenu. Mamy czas do końca września br., aby sfinalizować przejęcie tych terenów.
Czy GTL ma jakiś pomysł na ruch GA, czy będzie prowadził działania mające na celu zachęcenie do korzystania z lotniska?
Na dzień dzisiejszy udział ruchu pasażerskiego General Aviation w całości ruchu na naszym lotnisku wynosi około 0,05%. Aktualnie mamy kilku stałych klientów, którzy hangarują u nas swoje samoloty, na których często operują. Patrząc jednak na statystyki jest to ruch marginalny. Uważam, że wraz z bogaceniem się społeczeństwa ruch GA będzie coraz popularniejszy. Oczywiście wymaga on specjalnej infrastruktury. Chcemy, aby lotnisko takową infrastrukturą dysponowało. Optymalnym rozwiązaniem dla nas jest sfinansowanie jej przez zewnętrznego inwestora. Przy rozwoju GA w Pyrzowicach musimy popatrzeć na małe porty wokół lotniska, które też realizują inwestycje, rozbudowują się. W Katowicach jest na dzień dzisiejszy plan budowy City Airport w oparciu o lotnisko Katowice-Muchowiec. To jest naturalny i znakomicie położony port dla małych samolotów. Zwłaszcza dla tych, które latają w obrębie strefy Schengen. Dla tych samolotów, które latają poza strefę Schengen i wymagają już pełnej obsługi technicznej, paszportowej i celnej, zawsze na naszym lotnisku znajdzie się miejsce.
Czy GTL byłby przychylny wprowadzeniu takiego rozwiązania jak instalacja kamerki internetowej z widokiem na podejścia oraz płyty postojowe?
Myślę, że jesteśmy portem otwartym na wszelkiego rodzaju inicjatywy, czy to spotterów, czy osób, które są zainteresowane lotnictwem i naszym portem. Organizujemy szereg spotkań z młodzieżą, jesteśmy na kilku portalach społecznościowych. Poddajemy się wsparciu przez osoby, które mają bardzo dużą wiedzę i nas to też mile zaskakuje, że możemy z tych uwag czerpać jakieś doświadczenia i wdrażać je w życie. Z drugie strony także uważnie wsłuchujemy się w równie cenne głosy krytyki. Ze swojej strony deklaruję, że rozważymy możliwość zamontowania takiej kamerki. Na pewno trzeba będzie tą kwestię wspólnie omówić i uzgodnić. Jak wiadomo nasz port, jest portem użyteczności publicznej i tam gdzie nie ma zagrożenia bezpieczeństwa i przeciwwskazań jesteśmy otwarci na propozycję różnych usprawnień m.in. dla spotterów.
Dziękuję Panie Prezesie w imieniu forumowiczów za rozmowę.
Również serdecznie dziękuję.
[wywiad autoryzowany]
http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegolne_ ... ikiem.html
onto - Sob Maj 15, 2010 7:14 am
Pyrzowice: Trzy razy dziennie loty do Warszawy. Za ile?
Od czerwca Polskie Linie Lotnicze wznawiają regularne połączenie między Pyrzowicami a Warszawą! Zamiast raz w tygodniu samoloty będą latać do stolicy trzy razy dziennie. - Tanie linie uchyliły pasażerom lufcik na świat, my chcemy otworzyć okno - deklarują przedstawiciele LOT-u.
A jeszcze trzy lata temu nasz narodowy przewoźnik twierdził, że loty z Pyrzowic do stolicy są deficytowe i domagał się, by marszałek województwa śląskiego do nich dopłacał, jeśli życzy sobie ich dalszego utrzymania. Gdy urzędnicy na takie warunki nie przystali, LOT ograniczył połączenia na tej linii. Dlaczego teraz zamiast jednego lotu w tygodniu będą codziennie, także w weekendy, trzy? - Zrobiliśmy badania, które pokazały, że mieszkańcy regionu są jednak zainteresowani takim połączeniem. Jesteśmy przekonani, że trasa będzie dochodowa - wyjaśnia Jacek Balcer, rzecznik PLL LOT, i dodaje, że firma liczy nie tylko na biznesmenów, polityków i urzędników, którzy muszą od czasu do czasu odwiedzić Warszawę, ale przede wszystkim na zwykłych pasażerów, dla których Okęcie ma być lotniskiem przesiadkowym przed podróżą w świat.
Z naszych informacji wynika, że większość biletów na pierwsze czerwcowe loty z Pyrzowic do Warszawy została już wyprzedana. Za bilet w obie strony trzeba zapłacić średnio 360 zł (ze wszystkimi opłatami lotniskowymi). To więcej niż za pociąg Intercity, ale przewoźnik liczy, że propozycja będzie atrakcyjna. Podróż samolotem trwa zaledwie godzinę, a połączenia zaplanowano tak, że wylatując o 5.50 rano, można tego samego dnia wrócić o 22.30. LOT chce, aby na tej trasie latały 72 miejscowe ATR-y, a nie tak jak do tej pory za małe lub za duże, więc mało ekonomiczne samoloty.
Z nowego połączenia zadowolone są władze Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które przez kilka ostatnich miesięcy przekonywały do takiego rozwiązania. O tym, że LOT wiąże z Pyrzowicami poważne plany, może świadczyć to, że zdecydował się na otwarcie tu swojej bazy. Będą w niej „stacjonować” dwa boeingi i jeden embraer.
Sukces połączenia z Warszawą bardzo by Pyrzowicom pomógł, bo na razie terminal odprawia średnio o 10 procent mniej pasażerów niż przed rokiem. Zawiniła m.in. chmura pyłu po wybuchu wulkanu w Islandii. W Pyrzowicach mają nadzieję, że jeszcze w tym roku LOT uruchomi połączenie z Gdańskiem.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... ennie.html
Wit - Śro Cze 02, 2010 9:44 pm
LOT zwiększa częstotliwość połączeń ze stolicą
Samolotem z Katowic do Warszawy
LOT zwiększa liczbę połączeń między Katowicami a Warszawą. Od początku czerwca z Pyrzowic na Okęcie będzie można latać już trzy razy dziennie.
LOT to jedyny przewoźnik, który zapewnia połączenie lotnicze między Warszawą a Katowicami. Na tej trasie będą realizowane trzy rejsy dziennie od poniedziałku do piątku. Z Warszawy do Katowic będą też realizowane trzy rejsy w niedzielę oraz dwa wyloty z Katowic do Warszawy w sobotę oraz jeden w niedzielę.
- Województwo śląskie to dynamicznie rozwijający się region, z ogromnym potencjałem biznesowym i turystycznym - mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT.
- Decyzja o zwiększeniu częstotliwości połączeń między Warszawą a Katowicami zapadła m.in. na bazie doniesień naszych pasażerów, którzy sygnalizowali, że takie połączenia ułatwią im kontakty biznesowe. Z drugiej strony, pasażerowie dzięki połączeniu Warszawa - Katowice będą mieli szerszy dostęp do całej siatki połączeń, które oferuje LOT - dodaje prezes Mikosz.
Trasa będzie obsługiwana głównie przez samoloty ATR-42, które mogą zabrać na pokład 46 osób. W zależności od liczby zainteresowanych przelotem PLL LOT będą mogły zmienić samoloty na większe - ATR-72 lub ERJ-145.
Oferta skierowana jest do wielu grup pasażerów, w tym do biznesmenów, turystów i osób podróżujących na trasach transatlantyckich. Nowy układ rejsów został stworzony tak, by odpowiadał zarówno podróżnym na trasie Warszawa - Katowice, jak i osobom, które przesiadają się w stolicy na loty do Ameryki Północnej i do większości europejskich miast.
- Rozmowy, jakie w ostatnich miesiącach prowadziliśmy z PLL LOT, przynoszą wymierne rezultaty. Zwiększenie częstotliwości lotów na trasie Katowice - Warszawa to nasz wspólny sukces" - mówi Artur Tomasik, Prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. - Mamy nadzieję, że wprowadzane w życie plany rozwoju LOT-u w Pyrzowicach spowodują wzrost udziału tego przewoźnika w rynku przewozów pasażerskich naszego lotniska - dodaje Tomasik.
Rozkład lotów PLL LOT na trasie WAW-KTW i KTW-WAW:
* Warszawa-Katowice (od poniedziałku do piątku): 7.20, 16.10, 22.30
* Warszawa-Katowice (niedziela): 12.05, 16.10, 22.30
* Katowice-Warszawa (od poniedziałku do piątku): 5.50, 8.50, 17.35
* Katowice-Warszawa (sobota): 5.50, 08.50
* Katowice-Warszawa (niedziela): 17.35
http://www.mmsilesia.pl/10604/2010/6/2/ ... anged=true
onto - Sob Cze 05, 2010 11:03 am
Gdańsk-Katowice, Szczecin-Rzeszów?
LOT poleci ze Szczecina do Krakowa i Katowic? Z planowanego rozwoju krajowej siatki połączeń powinien cieszyć się Rzeszów?
Jak podaje Gazeta Wyborcza, nasz narodowy przewoźnik jesienią przypomni, że latanie wewnątrz krajów europejskich jest powszechne i jednym z priorytetów działania LOT-u, będzie jego umocnienie na krajowym poletku. Gazeta przypomina, że to nie mrzonki, gdyż w Hiszpanii 40 % osób przewijających się przez lotniska, to pasażerowie lotów krajowych, a w Norwegii ten odsetek sięga aż 65 %. Jednak, czy to już czas na porównania Polski z tamtymi - notabene - tak odległymi od siebie państwami? Na pewno nie, co nie znaczy, że nie należy wszelkimi możliwymi sposobami namawiać Polaków do tego, aby zamienili samochód czy pociąg na przede wszystkim szybszy, a nierzadko i tańszy sposób podróżowania po naszym kraju.
W maju minął termin dostarczenia do Ministerstwa Skarbu planów nowej siatki połączeń krajowych LOT-u. Przewoźnik odbiera także co jakiś czas nowe, większe samoloty, które służyć będą do obsługi regionalnych połączeń. Do pogłosek medialnych o "skoku na regiony" odniósł się także prezes PLL LOT, który już kilka miesięcy temu zapowiadał, że to, co było przezeń (LOT) zaniedbywane, czas odbudować.
- Pomysł rozbudowy regionalnej siatki połączeń to sposób na szybkie wzmocnienie obecności LOT w Polsce - powiedział "Gazecie" Sebastian Mikosz, prezes narodowego przewoźnika. - Chodzi o wzmocnienie obecności LOT w Polsce. Chcemy pokazać, że jest środek komunikacji, który pozwala dotrzeć w godzinę czy półtorej np. z Gdańska do Krakowa czy Katowic. Chcemy, by pasażerowie nie musieli wreszcie latać np. z Rzeszowa do Szczecina przez inne porty - dodał.
To, że krajowe latanie kolokwialnie rzecz ujmując leży, pokazują statystyki Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W 2003 roku z połączeń krajowych w Polsce skorzystało 833 tys. pasażerów. Sześć lat później, w 2009 roku tych pasażerów było... tylko 30 tys. więcej! A ogółem ruch lotniczy na lotniskach w Polsce wzrósł w tym okresie z ponad 7 milionów, do blisko 19 milionów pasażerów, co daje 170 % wzrostu, przy... 4 % wzrostu ruchu krajowego.
Nie tylko Sebastian Mikosz zdradza mediom rąbka tajemnicy. - Wstępnie udało się nam przekonać LOT, by zdecydował się na otwarcie bezpośrednich połączeń między naszymi lotniskami. Na wszelki wypadek toczę jednak wstępne rozmowy z zagranicznymi przewoźnikami - twierdzi z kolei Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego. Pamuła jest jednocześnie prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych, a ostatnio współpraca narodowego przewoźnika jak i lotniska w Balicach jakby nabrała rumieńców. Z drugiej strony prezes Pamuła słynie z zapowiedzi, które nierzadko zapowiedziami pozostawały.
Jan Pamuła przygotował wstępne szacunki, które pokazują, jakie trasy miałyby szanse opłacalności w naszym kraju. Kraków powinien mieć więc bezpośrednie połączenia z Gdańskiem, Poznaniem i ze Szczecinem, później z Bydgoszczą. Rzeszów miałby szansę na loty do Szczecina, a Wrocław do Warszawy i Gdańska - wynika z tego, co zaprezentował na łamach Gazety Wyborczej. Tak się składa, że LOT do Warszawy lata od zawsze, a w czerwcu z Wrocławia polecimy także do Gdańska. - Taką siatkę mogłyby obsługiwać dwa, trzy samoloty - dodaje Pamuła.
- Chcemy, by już w siatce zimowej pojawiły się pierwsze bezpośrednie krajowe loty omijające Warszawę - wtóruje Mikosz. - Niedawno spotkałem się z prezesem portu we Wrocławiu. Rozmawiamy już o konkretnej siatce połączeń. Rozmawiam też z prezesami portów w Poznaniu i Krakowie - dodał.
Dziś tylko regionalne linie lotnicze Jet Air oferują krajowe połączenia z pominięciem Warszawy. Samolotami przewoźnika niedługo będzie można polecieć z Rzeszowa i Wrocławia do Gdańska, a obecnie skorzystać można z rejsów na trasie z Gdańska do Poznania, Krakowa i Warszawy, z Poznania do Krakowa i z Warszawy do Zielonej Góry. Także przedstawiciele linii Jet Air odnieśli się do planów LOT-u.
- LOT powinien wejść z nami we współpracę. Inaczej ich plany mogą się skończyć źle zarówno dla nas, jak i dla nich. Polski wewnętrzny rynek lotniczy wciąż nie jest na tyle duży, by mogła na nim funkcjonować normalna konkurencja - twierdzi Ireneusz Dylczyk z Jet Air. Dodaje, że Polaków bardzo trudno przekonać do latania, w tym także biznesmenów, i trudno się z tym poglądem nie zgodzić.
- Jeśli ludzie się bogacą, to więcej jeżdżą. Polska się bogaci, więc połączenia regionalne mają przed sobą przyszłość - kwituje Mikosz.
Czekamy na konkrety. Słowa i plany - liczne, zwłaszcza ostatnio - już znamy. Na początku 2008 roku polskie linie zapowiedziały uruchomienie bezpośrednich połączeń lotniczych z Gdańska do Krakowa. Połączenie miało być realizowane 7 razy w tygodniu, pojawiło się w systemie rezerwacyjnym i ruszyć miało wiosną 2008 roku. Niestety, inauguracyjnego rejsu nigdy się nie doczekało, gdyż w drodze ówczesnej redukcji siatki połączeń, propozycję wycofano z rozkładu.
Łukasz Szudrowicz
http://pasazer.com/in-5137-gdanskkatowi ... zeszow.php
absinth - Wto Cze 22, 2010 5:23 pm
Wizz Air będzie latał rzadziej Polski
j.a. 22-06-2010, ostatnia aktualizacja 22-06-2010 11:23
Wizz Air redukuje tegoroczne prognozy przewozowe na swoich trasach z Polski o 10 proc. Powód? Kryzys, katastrofa smoleńska, wulkan oraz powódź - informuje portal pasazer.com
[...]
Na pewno nie polecimy z Katowic i Warszawy do Wenecji (Treviso) oraz z Warszawy do Forli i Cork.
- Rynek polski nie spełnia postawionych przez nas wymagań, na tą sytuację mają wpływ przede wszystkim słabsza sytuacja ekonomiczna kraju, ciągły powrót Polaków z zagranicy, spadek ilości podróży związanych z niedawną powodzią, katastrofa samolotu prezydenckiego, a także spadek zaufania do podróży lotniczych spowodowany długotrwałym zamknięciem przestrzeni powietrznej. Są to główne przyczyny spadku ilości pasażerów - wyjaśnia Natasa Kazmer, dyrektor komunikacji w Wizz Air.
Redukcji ulegnie ilość operacji:
* z Katowic do:
o Barcelony (z 4 do 2)
o Charleroi (z 3 do 2)
o Doncaster (z 4 do 3)
o Cork (z 4 do 3)
o Liverpoolu (z 3 do 2)
o Madrytu (z 3 do 2)
o Malme (z 3 do 2)
o Oslo Torp (z 4 do 3)
* z Wrocławia do:
o Dortmundu (z 3 do 2)
o Londynu Luton (z 6 do 4)
o Paryża Beavuais (z 3 do 2)
* z Poznania do:
o Doncaster (z 3 do 2)
o Oslo Torp (z 3 do 2)
o Sztokholmu Skavsta (z 3 do 2)
* z Warszawy do:
o Charleroi (z 7 do 6)
o Doncaster (z 3 do 2)
o Eindhoven (z 3 do 2)
o Liverpoolu (z 4 do 2)
o Malme (z 5 do 3)
o Oslo Torp (z 5 do 3)
o Rzymu Fiumicino (z 7 do 4)
* z Gdańska do:
o Bergen (z 3 do 2)
o Cork (z 3 do 2)
o Doncaster (z 3 do 2)
o Dortmundu (z 7 do 4)
o Lubeki (z 5 do 4)
o Kolonii (z 3 do 2)
o Liverpoolu (z 4 do 3)
o Malme (z 4 do 3)
o Oslo Torp (z 4 do 2)
o Paryża Beauvais (z 3 do 2)
o Turku (z 4 do 2)
http://www.rp.pl/artykul/9211,497612_Wi ... olski.html
mark40 - Wto Cze 22, 2010 6:19 pm
Gdańsk oberwie bardziej
kropek - Wto Cze 22, 2010 6:39 pm
Gdańsk oberwie bardziej
czyli nie tylko ja liczyłem
Iluminator - Śro Cze 23, 2010 4:46 am
Najbardziej chyba szkoda Barcelony, bo przy 4 kursach w tygodniu można było się skoczyć na weekend.
Wit - Wto Sie 10, 2010 9:41 pm
2010-08-09Katowice - Chicago
W związku z zaplanowanym na wrześniowe weekendy remontem drogi startowej w porcie lotniczym im. Fryderyka Chopina w Warszawie, część transatlantyckich rejsów Polskich Linii Lotniczych LOT zostanie w tym czasie przeniesiona m.in. do Katowice Airport.
(...)
http://www.katowice-airport.com/pl/lotn ... osc/563380
Wit - Wto Paź 19, 2010 9:20 am
Pyrzowce: Coraz mniej lotów w jesienno-zimowym rozkładzie
DN
Dzisiaj 07:52:47
Najpierw loty z lotniska w Pyrzowicach do Włoch ograniczył tani przewoźnik Wizz Air (do Treviso), a teraz ogranicza je Ryanair. 30 października odlatuje ostatni samolot do włoskiej Bolonii.
Od listopada lotów do tego miasta próżno szukać w systemie rezerwacyjnym linii - nie ma ich w rozkładzie jesienno-zimowym dla Katowic. Kursy do Bolonii zostają przeniesione do Krakowa.
Z Pyrzowic Ryanair latać będzie więc tylko w trzech kierunkach: do Londynu, Dublina i Birmingham. Dla porównania: z Krakowa Ryanair ma sześć połączeń (m.in. na Maltę, Sycylię, do Malagi oraz Pizy) i uruchamia dwa nowe: do Madrytu i właśnie do Bolonii (trzy razy w tygodniu).
Z Wrocławia zniknie pięć połączeń: m.in. także do Bolonii oraz do Rzymu oraz do Girony i Alicante.
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=678
katowiceR - Wto Paź 19, 2010 9:34 am
Skoro tną loty to ludzie nie latają. Proste. A skoro nie latają to po co utrzymywać kierunki, na których są same straty.
Strona 4 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 1038 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4