[Katowice] Planowanie i budowa nowych dróg
kiwele - Sob Kwi 03, 2010 1:14 am
Faktycznie węzeł 2,5 dróg (5 kierunków) może być problematyczny. Ale gdyby Mikołowską na wysokości Pola przesunąć na zachód i płynnie puścić nad A4 i torami budując nowy węzeł, a dalszą część mikołowskiej podpiąć do tego łącznika poprzez np. Raciborską, mogłoby się udać.
Zdublowanie Mikołowskiej może pomóc ale to takie doraźne rozwiązanie. Układ musi być czytelny, teraz wszyscy czują chyba że przedzieranie się przez miasto tranzytem (Mikołowska) jest sztuczne - jakby objazd czy co... Poza tym rozwala to trochę życie dzielnicy i szatkuje arteriami zwarte zespoły zabudowy.
Cały czas postuluje odejście od systemu siatki łączącej pkty A B C D... na rzecz arterii (najlepiej na zewnątrz) od której odchodzą łączniki do punktów A,B,C,D..
Nie da rady bardziej na zachod. Estakade i tak rysowalem precyzyjnie juz przy Bugli. Poludniowej i polnocnej Mikolowskiej nie da sie rozdzielic bezkarnie, a laczenie estakady z Raciborska to caly bal, bo tam sa czynne linie kolejowe. Ani gora, ani dolem. Wyburzac ASP i Stacje Epidemiologiczna na Raciborskiej? Ogladalem to i tam i od strony terenow policyjnych.
Sudoku mozna rozwiazywac niezle na oslep, tyle ze przy koncu jakos nie lubi sie zamykac.
Rozwiazanie z przejazdem pod torami Sadowa-Kozielska pod torami kolejowymi jest relatywnie proste i malo kolizyjne przy kilkuetapowym wykonywaniu. Kilka procent kosztow Trasy Grundmanna, ktore teoretycznie mogloby zdublowac mozliwosci Mikolowskiej, a faktycznie to je przynajmniej potroic.
Rozwalanie zycia dzielnicy? Zycie ciagle wedruje po roznych okolicach.
Ciekawe czy ktos odpowiedzialny z Miasta doczytuje sie przytomnym umyslem co pomieszczamy na tym Forum?
rasgar - Sob Kwi 03, 2010 7:26 am
Ciekawe czy ktos odpowiedzialny z Miasta doczytuje sie przytomnym umyslem co pomieszczamy na tym Forum?
Mam nadzieję, że tak - bo właśnie tak tę koncepcję należałoby przedstawić - pokazując jeszcze najpierw kosmicznie nierealny pomysł z 2.5km estakadą
Przy nim, ten tunel wydaje się faktycznie do zrobienia "od ręki".
Barchinson - Sob Kwi 03, 2010 11:09 am
Co takiego kosmicznego jest w tej estakadzie?
Ja się nie zgadzam na półrozwiązania.. i tak trzeba będzie ją zbudować kiedyś.
I dla mnie świętą krową jest nie samochód a człowiek - więc należy dążyć do polepszenia jakości życia w mieście a nie machać na to ręką. No chyba że nastawiamy się już na scenariusz wyludniania.
Maciek B - Sob Kwi 03, 2010 11:15 am
Co takiego kosmicznego jest w tej estakadzie?
Koszt jej budowy.
Barchinson - Sob Kwi 03, 2010 11:17 am
a co mię to obchodzi?
kiwele - Sob Kwi 03, 2010 12:13 pm
a co mię to obchodzi?
Swietnie, ze w tej sprzeczce Barchinson zajmuje postawe nonszalancka. To upraszcza i czysci obraz sprawy.
Oczywiscie, ze dzieckiem moich marzen jest ta estakada, ktora opisywalem dosc szczegolowo i ktora koniecznie chce miec tez Barchinson.
Sek w tym, ze jest to przeprawa drogowa o najwyzszym poziomie finansowania, a rownoczesnie jest to tylko ulica wewnatrzmiejska.
Jest absolutnie wykluczone, by koszt takiej inwestycji moglo udzwignac Miasto nawet z pomoca regionalna.
By ja mozna bylo zrealizowac w rozsadnych terminach musialaby stanowic czesc wiekszej inwestycji podlegajacej finansowaniu z UE i w takim wypadku musialaby byc np. fragmentem drogi ekspresowej do Pyrzowic.
Jesli sie myle, to niech ktos skoryguje moje rozumowanie.
Dlatego dalem sobie troche na wstrzymanie i zaczalem drazyc ten temat z nowym wiaduktem niedaleko wiaduktu Mikolowska.
Tak juz jest, ze lepiej tluc przyslowiowe kamienie na drodze niz wystepowac z jakims nowym pomyslem.
Jak widze, to na razie tylko rasgar a moze i Maciek B litosciwie zalapali o co mi naprawde chodzi.
Barchinson - Sob Kwi 03, 2010 12:37 pm
Ja jestem od wymyślania pomysłów bardziej sensownych lub mniej.. Od zbierania funduszy jest prezydent.. Póki luźno dyskutujemy i ustalamy priorytety nie zamierzam się przejmować kosztami -> koszty są ostatnią a nie pierwszą rzeczą która przekreśla inwestycję.
Ale ja to widzę tak:
nie wierze że miasta nie stać na wybudowanie max 1,5km (sprawdzałem!) estakady, lub 2ch 500m przepraw nad torami.
Estakada Gądów, Wrocek - 610m, 100mln, 2003r.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=154
W 5-10lat nie da się?
Barchinson - Sob Kwi 03, 2010 2:48 pm
Kiwele nie rozpaczaj, zrozumiałem twój pomysł ale się z nim nie zgadzam. Tak jak nie zgadzam się z tranzytem wzdłuż torów.
Nie śmiem twierdzić że te drogi nie pomogą w rozładowaniu korków bo pewnie pomogą, natomiast są to rozwiązania doraźne które nie rozwiązują problemu na dłuższą metę.
Rozwiązaniem problemu korków jest wyrzucenie na zewnątrz ruchu tranzytowego przez śródmieście, minimalizacja ruchów między zespołami zabudowy, parkingi, transport miejski (tramwaje).
Pozatym ciągłe dokładanie pasów ruchu i szatkowanie pięknego(!), zwartego śródmieścia przelotowymi drogami obniża jego atrakcyjność dokładnie tak samo jak brak fajnego rynku, estetycznych placów, ładnych parków itd.
CHCĘ żeby śródmieście było ekskluzywną dzielnicą tętniąca życiem i pożądaną przez wszystkich, a nie były nią obrzeżne osiedla domków-twierdz. To jedyna droga do przeskoczenia 300tys i dalej..
koniaq - Sob Kwi 03, 2010 3:30 pm
Kiwele nie rozpaczaj, zrozumiałem twój pomysł ale się z nim nie zgadzam. Tak jak nie zgadzam się z tranzytem wzdłuż torów.
Nie śmiem twierdzić że te drogi nie pomogą w rozładowaniu korków bo pewnie pomogą, natomiast są to rozwiązania doraźne które nie rozwiązują problemu na dłuższą metę.
Rozwiązaniem problemu korków jest wyrzucenie na zewnątrz ruchu tranzytowego przez śródmieście, minimalizacja ruchów między zespołami zabudowy, parkingi, transport miejski (tramwaje).
Pozatym ciągłe dokładanie pasów ruchu i szatkowanie pięknego(!), zwartego śródmieścia przelotowymi drogami obniża jego atrakcyjność dokładnie tak samo jak brak fajnego rynku, estetycznych placów, ładnych parków itd.
CHCĘ żeby śródmieście było ekskluzywną dzielnicą tętniąca życiem i pożądaną przez wszystkich, a nie były nią obrzeżne osiedla domków-twierdz. To jedyna droga do przeskoczenia 300tys i dalej..
Zgadzam się z Toba w 110 %
Maciek B - Sob Kwi 03, 2010 4:03 pm
Nie wiem czy Panowie to widzieli, ale myślę, że ułatwi to dyskusję: etapowanie rozwoju układu drogowego pochodzące z projektu studium (nowelizacji studium?) uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Katowice, czyli jak sprawę widzą urzędnicy.
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/201 ... 701019.png
plus kierunki rozwoju transportu:
http://bip.um.katowice.pl/dokumenty/201 ... 609357.jpg
P.S. Widziałem, że niektórzy wklejają ilustracje (np dot. demografii), ale może nie wszyscy widzieli całości: http://bip.um.katowice.pl/index.php?s=1 ... 1262090514 .
kiwele - Sob Kwi 03, 2010 4:28 pm
@Barchinson:
O mnie sie nie martw, ja sobie rade dam.
Lektura postu wyraznie wskazuje, ze to Ty przezywasz duze napiecia emocjonalne. Fakt, ze powodow nie brakuje, a z ta "trasa Grundmanna" to wybrales najgorzej, bo jest to jeden ze zlogow tkwiacych beznadziejnie w zbiorowej podswiadomosci katowickiej od moze wiecej niz pol wieku.
Mamy ciasne miasto, ktore przeroslo samo siebie. Kosciec nie dorownuje cialu.
Nie ma sie co dziwic, ze poszukuje sie protez dla ulgi i przezycia.
Nie uszczesliwimy brzydkiej niezgrabnej dziewczynki wysylajac ja na ciagly bal (...Chce zeby srodmiescie bylo ekskluzywna dzielnica tetniaca zyciem i pozadana przez wszystkich... ) choc intencje sa zbozne.
A co do przekroczenia 300 tysiecy, to odwrociles sprawe jak.... Nie bierze sie skutku za przyczyne.
Tak naprawde to potrzeba tylko jednej rzeczy:
by spadl ktos z nieba zdolny tworzyc dowolna ilosc prawdziwych trwalych miejsc pracy.
Nic wiecej. Reszta przyjdzie sama, z tetniacym zyciem w srodmiesciu wlacznie.
Acha, i jeszcze do nieodzownego kompletu: tak samo musi sie dziac w miastach osciennych.
Udam sie na dluzszy spacer. Samochodem, nie pieszo.
Barchinson - Nie Kwi 04, 2010 9:26 am
Maciek dzięki, nie widziałem tego. Przeoczyłem gdzieś pojawienie się na stronie projektu studium. Przywiązany jestem do tego: http://www.um.katowice.pl/pl/images/stories/Rys_nr5.jpg ale po gapieniu się przez chwilę dłuższą na rysunek ze studium przyznaje że przekonuję mnie ta żółta droga na zachodzie ciekawe jak to wpłynie na mikołowską. Jeśli nie udźwignie ciężaru to nadal będę twierdził że lepsza estakada niż dodatkowe pasy do Mikołowskiej na Kozielskiej
Kiwele nigdy nie pomyślałem o Katosach jak o brzydkiej dziewczynce.. :/ raczej jak o kopciszku któremu zamiast trzeciej niepotrzebnej, sztucznej nogi trza dać ładną kiecke, pantofelki i nech se radzi na balu (a se poradzi..) Pozatym nierozumiem stwierdzenia że miasto przerosło same siebie? Miasto to miasto i ma być gęste, jak brakuje obwodnicy to się ją buduje.
Z księżyca nie spadnie żaden kolo z pracą w walizkach tylko trzeba go zachęcić. Biznesmeni i inwestorzy to nie bezmózgie automaty które losują se miasto tylko ludzie z krwi i kości którzy jak wszyscy głosują nogami. Wybiorą miejsce które ma im coś do zaoferowania, wybiorą TO, a nie TO. Z tym przekraczaniem 300 to uważam że jest odwrotnie niż napisałeś.
Mam swoje stresy duże i małe, nie obrażam się jak ktoś się ze mną nie zgadza. A z tym "co mię to obchodzi" to podpucha i protest.
michael_siberia - Czw Maj 13, 2010 3:29 pm
Ogłoszenie o zamówieniu: Wykonanie wstępnego studium wykonalności dla zaprojektowania, budowy i eksploatacji przedłużenia ul. Grundmanna na południe w kierunku ul. Bocheńskiego oraz Autostrady A4 w Katowicach
Ogłoszenie o zamówieniu: Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy połączenia drogowego ul. Radockiego z ul. Braci Wiechułów w Katowicach dla zadania inwestycyjnego pt.: Połączenie drogowe ul. Radockiego z ul. Braci Wiechułów w Katowicach
Jastrząb - Sob Maj 15, 2010 9:37 am
Żeby budować przedłużenie Grundmanna to najpierw trzeba zrobić porządek z terenami kolejowymi. Zwinąć nieużywane tory, rozplanować i zagęścić potrzebną infrastrukturę, pozbyć się ogródków działkowych, stawów i niepotrzebnych zakoli. Dopiero wtedy można budować tę drogę. W przeciwnym razie zbudujemy ogromną estakadę, pod którą za kilka lat będą puste pola. Na pewno nie pomoże to w przyszłości rozwinąć centrum miasta na zachód przez tory kolejowe. Nie wspomnę już o kosztach, które dla estakady przez istniejącą dżungle nieużywanych torów będą znacznie wyższe niż dla "małego mostku" nad uporządkowanymi terenami PKP.
Na takie kolejowe porządki pewnie na razie nie ma co liczyć. Oprócz tego dopóki nie istnieje przedłużenie Bocheńskiego, wpinanie w nią ruchu z Grundmanna nie ma sensu. Dlatego jestem zdania, że faktycznie na chwilę obecną lepiej jest wykonać połączenie drogowe ulicy Sądowej i Kozielskiej. Wtedy większą część ruchu z Mikołowskiej można przełożyć na znacznie szerszą Adamskiego (tak wiem kiwele, pisałeś o tym wielokrotnie).
Barchinson - Sob Maj 15, 2010 3:46 pm
Nie boicie się że prowizoryczne, tymczasowe rozwiązanie stanie się obowiązującym i wystarczającym jak to bywa u nas?
A o co godzi z tym dworcem autobusowym przy grundmanna?
BART - Pon Maj 17, 2010 12:23 pm
W ramach przebudowy strefy śródmiejskiej miasta Katowice przystępujemy do przebudowy ulicy Tylnej Mariackiej.
W związku z powyższym od poniedziałku 24.05.2010 r. będzie zlikwidowany parking dla samochodów osobowych. Ulica zostanie zamknięta dla ruchu kołowego, możliwy będzie tylko dojazd do posesji. Wykonawca robót będzie informował na bieżąco mieszkańców o ewentualnych czasowych utrudnieniach w dojazdach do posesji. Zakończenie robót przewiduje się w listopadzie 2010r. Ulicą Tylną Mariacką będzie można dojechać do ulicy Francuskiej.
Wykonawcą robót drogowych będzie firma Skanska są, Oddział Budownictwa Drogowo-Mostowego w Katowicach ul. Uniwersytecka 13, tel. 32 606-70-36
Podwykonawcą robót kanalizacyjnych będzie Przedsiębiorstwo Budowlano-Inżynieryjne TELBUD Sp. z o. o. 40-781 Katowice ul. Łąkowa 33 tel. 32 206-41-36
Uploaded with ImageShack.us
rasgar - Pon Maj 17, 2010 1:08 pm
ehm.... tam nie ma przypadkiem jeszcze zabudowań?
GoldBoy - Pon Maj 17, 2010 8:56 pm
ehm.... tam nie ma przypadkiem jeszcze zabudowań?
Są dwa budynki i mają być wyburzone.
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 2:36 pm
A ja uważam, że warto raczej przyspieszyć budowę zachodniej obwodnicy Katowic, a nie snuć nierealne wizje o tunelu pod pl. Wolności. Po za tym modernizacja ul. 73 płk. Piechoty i dalej ul. Kościuszki jest bez sensu - skrzyżowanie Kolejowej z Kościuszki istnieje w postaci ronda, a pod nim tunelu bez zachowania bezkolizyjności na Kościuszki - powinien być tunel, rondo i wiadukt. Po drugie przebudowa DK81 zwiększy natężenie ruchu na tej trasie co odbije się niekorzystnie na mieszkańcach.
Za to przebieg zachodniej obwodnicy Katowic będzie przebiegać przez tereny leśnie, więc mieszkańcy nie będą protestować. Podsumowując , uważam że nie warto myśleć o przebudowie centrum lecz należy wybudować obwodnicę z prawdziwego zdarzenia!
salutuj - Wto Maj 18, 2010 2:53 pm
naprawa centrum jest bardziej potrzebna niz obwodnice teraz.
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 4:00 pm
naprawa centrum jest bardziej potrzebna niz obwodnice teraz.
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić, że nie mieszkasz w południowej części Katowic i nie dojeżdzasz codziennie o 8 do centrum...
Maciek B - Wto Maj 18, 2010 4:08 pm
(...)a nie snuć nierealne wizje o tunelu pod pl. Wolności. (...)
???
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 6:08 pm
???
Parę stron wcześniej było o przedłużeniu Jagiellońskiej i powstaniu nowej drogi w osi W-E.
heniek - Wto Maj 18, 2010 6:29 pm
Za to przebieg zachodniej obwodnicy Katowic będzie przebiegać przez tereny leśnie, więc mieszkańcy nie będą protestować.
Ja bym Tysiąclecia nie nazywał terenami leśnymi, chociaż nie jestem przeciwnikiem tej inwestycji.
Maciek B - Wto Maj 18, 2010 8:13 pm
@Maciek2207
A więc chodziło o pl. Miarki. Tak czy siak to tylko totalnie abstrakcyjne dywagacje użytkowników forum. Jest kilka innych, bardziej realnych i bliższych realizacji, pomysłów na centrum.
@Heniek
Pewnie Maćkowi2207 chodziło o odcinek, który ma biec od ul. Kościuszki do ul.Bocheńskiego.
salutuj - Wto Maj 18, 2010 8:35 pm
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić, że nie mieszkasz w południowej części Katowic i nie dojeżdzasz codziennie o 8 do centrum...
mieszkam i dojeżdżam
ale od budowy dróg i obwodnic korki się nie zmniejszą, bo ogromna większość jesli nie całość tego porannego ruchu i tak jedzie do centrum - większość kierowców, którzy myślą wąsko z poziomu swojego auta zupełnie tego nie ogarnia.
a centrum jest w takim stanie, że potrzebuje natychmiastowej reanimacji,
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 9:00 pm
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić, że nie mieszkasz w południowej części Katowic i nie dojeżdzasz codziennie o 8 do centrum...
mieszkam i dojeżdżam
ale od budowy dróg i obwodnic korki się nie zmniejszą, bo ogromna większość jesli nie całość tego porannego ruchu i tak jedzie do centrum - większość kierowców, którzy myślą wąsko z poziomu swojego auta zupełnie tego nie ogarnia.
a centrum jest w takim stanie, że potrzebuje natychmiastowej reanimacji,
salutuj - Wto Maj 18, 2010 9:16 pm
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić, że nie mieszkasz w południowej części Katowic i nie dojeżdzasz codziennie o 8 do centrum...
mieszkam i dojeżdżam
ale od budowy dróg i obwodnic korki się nie zmniejszą, bo ogromna większość jesli nie całość tego porannego ruchu i tak jedzie do centrum - większość kierowców, którzy myślą wąsko z poziomu swojego auta zupełnie tego nie ogarnia.
a centrum jest w takim stanie, że potrzebuje natychmiastowej reanimacji,
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 9:32 pm
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić, że nie mieszkasz w południowej części Katowic i nie dojeżdzasz codziennie o 8 do centrum...
mieszkam i dojeżdżam
ale od budowy dróg i obwodnic korki się nie zmniejszą, bo ogromna większość jesli nie całość tego porannego ruchu i tak jedzie do centrum - większość kierowców, którzy myślą wąsko z poziomu swojego auta zupełnie tego nie ogarnia.
a centrum jest w takim stanie, że potrzebuje natychmiastowej reanimacji,
salutuj - Wto Maj 18, 2010 9:37 pm
Wnioskując z Twojej wypowiedzi mogę stwierdzić, że nie mieszkasz w południowej części Katowic i nie dojeżdzasz codziennie o 8 do centrum...
mieszkam i dojeżdżam
ale od budowy dróg i obwodnic korki się nie zmniejszą, bo ogromna większość jesli nie całość tego porannego ruchu i tak jedzie do centrum - większość kierowców, którzy myślą wąsko z poziomu swojego auta zupełnie tego nie ogarnia.
a centrum jest w takim stanie, że potrzebuje natychmiastowej reanimacji,
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 10:06 pm
Wspaniałym przykładem genialnego podziału środków na budowę dróg i odrestaurowanie centrum jest Mikołów - piękne miasto z ładnym rynkiem, obwodnicą miasta(a właściwie w 80% "ringiem") i tylko z 6 skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną!
Cuma - Wto Maj 18, 2010 10:52 pm
w 100% popieram salutuja. Maćku, sam udowodniłeś że nowe drogi są niepotrzebne bo stwierdziłeś że szybciej dojedziesz pociągiem. To dlaczego z tego nie korzystasz?
Maciek2207 - Wto Maj 18, 2010 10:58 pm
w 100% popieram salutuja. Maćku, sam udowodniłeś że nowe drogi są niepotrzebne bo stwierdziłeś że szybciej dojedziesz pociągiem. To dlaczego z tego nie korzystasz?
Czasami korzystam. ;-P
Może nie jestem pro-ekologiczny, ale wolę wozić swój tyłek autem, a nie starym i brudnym pociągiem...
Poza tym pociągiem wszędzie nie dojedziesz. ;-)
adas3 - Śro Maj 19, 2010 6:24 am
Czasami korzystam. ;-P
Może nie jestem pro-ekologiczny, ale wolę wozić swój tyłek autem, a nie starym i brudnym pociągiem...
Poza tym pociągiem wszędzie nie dojedziesz. ;-)
Zawsze można się przesiąść (tutaj by można było wydać kasę aby takie przesiadki ułatwić - wspólny bilet/miejsca przesiadkowe/sensowna oferta komunikacyjna).
Brudny pociąg/autobus? Tu też można kasę wydać na poprawę tego stanu rzeczy.
Ps. Moja babcia mówiła jak chciałem za dużo słodyczy "...a dupa rośnie" To tak apropo wożenia się samochodem mi się przypomniało (tylko mi się tu nie obrażać)
Jastrząb - Śro Maj 19, 2010 9:15 am
[...]od budowy dróg i obwodnic korki się nie zmniejszą, bo ogromna większość jesli nie całość tego porannego ruchu i tak jedzie do centrum - większość kierowców, którzy myślą wąsko z poziomu swojego auta zupełnie tego nie ogarnia.
a centrum jest w takim stanie, że potrzebuje natychmiastowej reanimacji,
Popieram w całej rozciągłości.
Spożytkowaniem pieniędzy planowanych na obwodnicę na ozywienie centrum wg istniejących planów i koncepcji. Przebudowa do tej pory nie ruszyła, a tania nie będzie. Potrzeba programu remontu kamienic - mozliwe że da się zrealizowac jeszcze coś ze srodkow unijnych zanim Unia w ramach ratowania Euro nie zamieni, bezzwrotnych środków na zwrotne. Potrzeba nam renowacji zabytków, deptakow. przydałoby się przyspieszenie spraw kampusu uniwersyteckiego oraz budowa linii tramwajowej przy nowym muzeum śląskim. Sa plany budowy siedziby NOSPR i MCK, które kosztują.
Do nierefundowanych obwodnic można wrócić, jak Katowice będą mieć znów dodatni przyrost naturalny i ponad 320tys.
Do tego dodałbym przede wszystkim rozbudowę tramwajów na południe, do Osiedla odrodzenia i dalej na Kostuchnę. Oprócz tego "przybliżanie" linii kolejowej do ludzi, po przez budowę przystanków z węzłami przesiadkowymi z systemem "park & ride"
Natomiast "tunel" pod placem miarki to pomysł w zupełnie innym kontekście i horyzoncie czasowym i z innym celem, więc odnoszenie go do planów inwestycyjnych miasta na najbliższy czas jest bezsensowne i bezcelowe.
kiwele - Śro Maj 19, 2010 9:54 pm
Wspaniałym przykładem genialnego podziału środków na budowę dróg i odrestaurowanie centrum jest Mikołów - piękne miasto z ładnym rynkiem, obwodnicą miasta(a właściwie w 80% "ringiem") i tylko z 6 skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną!
Bardzo sympatyczne uwagi, ale trzeba je zestawic z funkcja i wielkoscia miasta.
Nie porowna sie Mikolowa z Katowicami.
Cuma - Czw Maj 20, 2010 6:32 am
Dokładnie, Mikołów ma nieporównywalnie mniejszy od Katowic ruch lokalny, za to ogromny ruch tranzytowy. Poza tym obwodnice chyba tu państwo budowało a nie Mikołów?
Maciek2207 - Czw Maj 20, 2010 7:56 am
Dokładnie, Mikołów ma nieporównywalnie mniejszy od Katowic ruch lokalny, za to ogromny ruch tranzytowy. Poza tym obwodnice chyba tu państwo budowało a nie Mikołów?
Nie znam się na polskim prawie i nie wiem czy te drogi buduje państwo...
GoldBoy - Sob Maj 22, 2010 11:42 am
Jeszcze jedna sprawa co do zachodniej obwodnicy. Jak dobrze pamiętam to są problemy z wytyczeniem trasy, bo ludzie protestują, a Chorzów też za bardzo nie chce mieć jej u siebie.
Maciek B - Sob Maj 22, 2010 12:32 pm
Jeśli piszesz o odcinku A4 - SŚ, to protestują mieszkańcy Kolonii Nikosa Belojannisa, bo część domów ulegałby wyburzeniu. Dalej, wzdłuż granicy z Chorzowem jest pas, który czeka na zabudowanie tą drogą. Do likwidacji byłyby tylko dwa duże parkingi strzeżone na Tauzenie. Obwodnica ta tylko momentami przebiegałaby po terenie Chorzowa i z tego co pamiętam, to Chorzów nie tyle nie chce jej u siebie, co nie ma kasy na partycypowanie w tej inwestycji. Ale w SUiKZP Katowic inwestycja ta oznaczona perspektywą realizacji po 2020. roku.
GoldBoy - Sob Maj 22, 2010 1:06 pm
Protestowali też mieszkańcy Panewnik
"Przechodziłaby wzdłuż lasu odcinając mieszkańców wzdłuż ulic Panewnik zamieszkujących oraz całe osiedle Kokociniec od dostępu do lasów panewnickich "
i chcieli właśnie by droga szła przez Chorzów
jednak:
"Na takie rozwiązanie nie chce się jednak zgodzić Chorzów. Jest to może korzystne dla mieszkańców południowych dzielnic Katowic, natomiast zupełnie niekorzystne i niemożliwe do przyjęcia przez miasto Chorzów z uwagi na bardzo duże obciążenie ruchem kołowym ulicy Batorego"
W tym wątku jest to dokładniej opisane i toczyła się już dyskusja.
Jak kojarzę droga (w wariancie katowickim) nie podobała się też mieszkańcom Witosa, ale nie wiem czy przybrało to formę jakiegoś zorganizowanego protestu czy były to pojedyncze głosy.
Maciek B - Sob Maj 22, 2010 1:40 pm
Rzeczywiście, totalnie zapomniałem o tym.
Maciek2207 - Śro Cze 16, 2010 8:05 pm
Znalazłem przeszukując "czeluści" mojej skrzynki e-mail:
"Odpowiedź w sprawie łącznika drogowego ul. Stęślickiego - Al. Korfantego"
Ale czy kolizyjne, czy bezkolizyjne
silesia-reporter - Wto Lis 30, 2010 6:55 pm
Czy wiadomo coś o budowie przedłużenia ulicy Kolejowej do ulicy Bocheńskiego? Ulica taka jest w studium uwarunkowań przestrzennych miasta Katowice. Myślę, że by się przydała, wytyczona nie jest najgorzej, niezbyt wiele wyburzeń by było, a korzyści całkiem spore. Jedyne co mnie martwi w projekcie to przejście nad ul. Kłodnicką, między torami a składem opału E-mur.
kiwele - Wto Lis 30, 2010 10:08 pm
del
Luki_SL - Śro Gru 01, 2010 6:30 pm
Czy wiadomo coś o budowie przedłużenia ulicy Kolejowej do ulicy Bocheńskiego? Ulica taka jest w studium uwarunkowań przestrzennych miasta Katowice. Myślę, że by się przydała, wytyczona nie jest najgorzej, niezbyt wiele wyburzeń by było, a korzyści całkiem spore. Jedyne co mnie martwi w projekcie to przejście nad ul. Kłodnicką, między torami a składem opału E-mur.
Plany były, ale póki co chyba są tylko na mapach. Póki co większym priorytetem jest chyba przebudowa ul. 73PP i ul. Kościuszki do granicy miasta.
bidzis004 - Wto Gru 07, 2010 2:55 am
Co robi ten znak na chodniku? (Piłsudskiego)
W ogóle po co ten znak na Piłsudskiego? czy ta ulica jest już krajówką , otóż nie jest i nie wiem po jaką cholerę dali znak na miejskiej ulicy i to jeszcze na chodniku dla pieszych
Krajówką jest Mikołowska i to na niej powinny być takie oznaczenia , taki patos właśnie wkroczył w Śląskie miasta że co druga ulica to kierunek na już nie tylko lokalne miasta czy dzielnice ale i nawet odlegle miasta jak Kraków , Wrocław czy Warszawa , wyrzucić toto i zrobić jak na większości zrobiono w Krakowie , pozostawiono jedynie kierunki (strzałki) i tyle.
I jeszcze jedno "Oszuk" od 4:10 , kolejne drogi... , ciekawe tylko jak to bedzie wyglądać i w zasadzie po co to?
mam na myśli (drogi w okolicach kopalni Katowice) , ktoś wie?
http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne ... ia/3497138
Maciek2207 - Wto Gru 07, 2010 6:25 pm
Przecież to Polska nie dziw się że znaki są na chodnikach.
Fabiano - Wto Gru 07, 2010 6:34 pm
mnie się zadaje ze to ulica Poniatowskiego , Piłsudskiego jest na Panewnikach
bidzis004 - Wto Gru 07, 2010 8:00 pm
Być może masz racje , jest to w każdym bądż razie w śródmieściu
zaraz przy Gościńcu Franz Josef (widać go w tle)
Jeśli to faktycznie Poniatowskiego , a nie Piłsudskiego to faktycznie literówka , ulice podobne
Strona 4 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 1004 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4