ďťż
 
[Katowice] Dworzec PKP (cz.2) - projekt firmy Neinver



Bartek - Pon Lis 29, 2010 5:39 pm

Witam.

Wrócę może do tematu kamerki. Czytałem na http://www.skyscrapercity.com komentarze na temat jakości, a ponieważ tu i to widzę w większości te same osoby, nie będę zaśmiecał 2 forów.

Umieszczenie kamerki na dachu to pomysł mój i kumpla. Skoro mamy dostęp na dach budynku przy samym dworcu, to czemu nie podzielić się widokiem. Wczoraj przestawiłem kamerę na sam Plac Szewczyka i kielichy, bo teoretycznie lada dzień ma się tam coś dziać. Muszę jeszcze troche dostroić wysokość i nachylenie.Z tym, że jak przestanie sypać, bo wiszenie na maszcie w tych warunkach nie jest przyjemne.
Obraz z kamerki jest codziennie o 11 rano archiwizowany (niedługo udostępnimy galerię zarchiwizowanych zdjęć) Jeśli roboty będą szły szybko, można archiwizować więcej zdjęć dziennie. Co do jakości obrazu - niestety kamera jest umieszczona na dachu, do którego dostęp może nie jest łatwy, ale dla złodzieja wszystko jest możliwe. Doświadczeni różnymi kradzieżami woleliśmy nie ryzykować montowania kamery za kilkaset złotych. No chyba, że jakaś inicjatywa obywatelska zrobi ściepa

Pozdrawiam
grn


Fajnie że się odezwałeś na forum. Co do kamerki, to cóż apetyt rośnie w miarę jedzenia. Szkoda że taka niska rozdzielczość, ale przeżyjemy




michael_siberia - Pon Lis 29, 2010 6:32 pm
Może Neinver się szarpnie na swoją?



Wit - Pon Lis 29, 2010 6:56 pm
hehe
"Firemka" ponownie zainteresuje się opinią publiczną na parę miesięcy przed otwarciem swojego blaszoka



silesia-reporter - Pon Lis 29, 2010 7:35 pm
Wrzuciłem na skyscprera, wrzucę i tu. Wydaje mi się, że jeszcze nie było wizualizacji z tej perspektywy. Widać dokładnie jak wąskie będzie dojście z 3 maja na dworzec. Inwestor chyba chce zachęcić do chodzenia przez galerię na dworzec czy przystanek.

Obrazek troszkę przycięty na forum, cały w linku.


Uploaded with ImageShack.us




Bartek - Pon Lis 29, 2010 7:44 pm
Szerokość tego przejścia, jest równe szerokości Stawowej. Według mnie nie jest ani za wąsko, ani za szeroko.



Danziger - Pon Lis 29, 2010 7:48 pm
Co ciekawe, na tej wizce jest napis "Galeria Katowice" zamiast "Galeria Katowicka", ale pal licho - jedno i drugie uważam za badziewiarskie... O ile jeszcze nazwy w stylu "Galeria Dominikańska", "Bałtycka" czy "Pomorska" jakoś brzmią, to te w stylu "Krakowska", "Łódzka", czy "Katowicka" są po prostu obrzydliwe w swej wymowie. Niech już lepiej będzie samo "Galeria" - i tak każdy będzie wiedział, o co chodzi.



adas3 - Pon Lis 29, 2010 10:54 pm
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4768 - jest rozkład linii t16. ma jeździć 6 razy na godzinę.
T6 02 17 32 47
T16 09 21 29 39 51 59

Czyli tramwaje z Brynowa co ok. 6 minut.



kiwele - Pon Lis 29, 2010 10:56 pm

......I jeśli ktokolwiek będzie nas chronił przed takimi 'firemkami' inwestującymi miliard złotych, to w jakże ubogich w inwestycje Katowicach największym przedsięwzięciem będzie nowy lokal Żabki, niestety.
Ta niby zdroworozsądkowa opinia, nawet nie zaopatrzona w cudzysłów, wraz z rzeczywistym rozpoczęciem robót przez Neinvera, będzie długo miała powodzenie.
Mało kogo będzie stać na trzezwiejsze spojrzenie na całą tę inwestycję w ujęciu perspektywicznym, jak ona wpłynie na całość Śródmieścia, stąd też dzisiejszy artykuł p. Malinowskiej w Gazeta.pl przejdzie bez większego echa.
Odwołam się do pozornie niezwiązanego przykładu, by w inny sposób przybliżyć sprawę.
W Wersalu, na rozległych terenach wokół Gare des Chantiers, uwolnionych przez SNCF, ichniejszej PKP, zaprojektowano nowoczesne centrum miasta, którego bardzo tam brakuje. Od chyba 15 lat kolejne wersje projektów pozostają jednak w ciągłym impasie, bo ciągle są zastrzeżenia, że, mówiąc najbardziej skrótowo, nowe przeszkodzi staremu. Nie tylko handlowcy, właściciele kin i innych zakładów, ale również władze miasta pilnie się przyglądają i wahają, by jakimś gigantyzmem nie sprowokować uwiądu handlowych ulic i dzielnic istniejących i nie pozwalają się rządzić inwestorom.
Dodajmy, co nie jest bez znaczenia, że Wersal podobnie jak Katowice, traci mieszkańców, z grubsza było ich około 100 tysięcy, a teraz jest około 90 tysięcy.



kiwele - Pon Lis 29, 2010 11:05 pm

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=T16&nr_przyst=1&id_trasy=4768 - jest rozkład linii t16. ma jeździć 6 razy na godzinę.
T6 02 17 32 47
T16 09 21 29 39 51 59

Czyli tramwaje z Brynowa co ok. 6 minut.

adas3, wróć się do pierwszych klas podstawówki i popraw to swoje czyli.

Pomijając ten wesoły przerywnik przypominam, że z 16-tki na obecny Dworzec trzeba zapychać albo z Rynku, albo z Kościuszki powyżej Miarki, podczas gdy tramwaj przejeżdża koło nosa Dworca.
Ciekawe czy władze coś z tym zrobią.



silesia-reporter - Pon Lis 29, 2010 11:07 pm
święte słowa kiwele. To na co staram się zwrócić uwagę, czasem lepiej czasem gorzej, w sprawie dworca, to czego brakuje - myślenia perspektywicznego. Plany na dłuższy czas które się realizuje stopniowo, bez zaskoczeń i przypadku. Jestem za młody by ganić lub pochwalać PRL, ale widzę osiedla mieszkaniowe które ktoś przemyślał, nad projektem których pracowali urbaniści. Urbaniści i architekci, którzy oprócz budynków mieszkalnych znaleźli miejsce na szkołę, przedszkole, park, pomnik, teren rekreacyjny. Takim dobrym osiedlem jest m.in osiedle Paderewskiego w Katowicach.

Co do dworca Katowickiego, przebudowa powinna być poprzedzona badaniami ruchu pieszych, potoków i uwzględniać perspektywę kilkudziesięciu lat, brać pod uwagę komunikację w całym mieście. To zbyt ważna inwestycja dla miasta by ot tak budować galerię nie zważając na skutki, bo ładne będzie i "nowe". Plany powinny być konsultowane z architektem miejskim, a nawet radą. Ale do cholery, z kim tu konsultować, skoro architekta miejskiego Katowice nie mają.



adas3 - Pon Lis 29, 2010 11:13 pm

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=T16&nr_przyst=1&id_trasy=4768 - jest rozkład linii t16. ma jeździć 6 razy na godzinę.
T6 02 17 32 47
T16 09 21 29 39 51 59

Czyli tramwaje z Brynowa co ok. 6 minut.

adas3, wróć się do pierwszych klas podstawówki i popraw to swoje czyli.



strażak - Pon Lis 29, 2010 11:29 pm

Witam moge potwierdzic oficjalnie ze Generalnym Wykonawca zostala firma Strabag. Byłem dzis w ich siedzibie firmy na Francuskiej 70 i Pani sekretarka potwierdzila ta wiadomosc a wiec ZACZYNAMY

Oooo! Czyli jednak się sprawdziło



kiwele - Wto Lis 30, 2010 12:01 am

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=T16&nr_przyst=1&id_trasy=4768 - jest rozkład linii t16. ma jeździć 6 razy na godzinę.
T6 02 17 32 47
T16 09 21 29 39 51 59

Czyli tramwaje z Brynowa co ok. 6 minut.

adas3, wróć się do pierwszych klas podstawówki i popraw to swoje czyli.



Bartek - Wto Lis 30, 2010 9:07 am
Pani Monika odpisała mi, że faktycznie Strabag został generalnym wykonawcom, a także to że do połowy grudnia ma zostać zburzona estakada. Zobaczymy.



Bartek - Wto Lis 30, 2010 8:22 pm
No to kolejne info, z Polskiej Agencji Prasowej

01.12.2010. Godz. 11:00 Konferencja prasowa nt. harmonogramu prac na katowickim dworcu i zmian w komunikacji miejskiej (Urząd Miasta Katowice, ul. Młyńska 4, sala 209)



michael_siberia - Wto Lis 30, 2010 9:08 pm

Szerokość tego przejścia, jest równe szerokości Stawowej. Według mnie nie jest ani za wąsko, ani za szeroko.

Dużo za wąsko - już obśmiałem na SSC te 16 żałosnych metrów.



Bartek - Wto Lis 30, 2010 9:11 pm

Szerokość tego przejścia, jest równe szerokości Stawowej. Według mnie nie jest ani za wąsko, ani za szeroko.

Dużo za wąsko - już obśmiałem na SSC te 16 żałosnych metrów.



michael_siberia - Wto Lis 30, 2010 9:16 pm
Tyle, ile przewidywano wcześniej, a więc dużo więcej. Przecież tamto miejsce będzie "trochę" bardziej zatłoczone, niż Stawowa, o której mówisz.



Bartek - Wto Lis 30, 2010 9:19 pm

Tyle, ile przewidywano wcześniej, a więc dużo więcej. Przecież tamto miejsce będzie "trochę" bardziej zatłoczone, niż Stawowa, o której mówisz.

Ile przewidywano wcześniej?

Czy będzie zatłoczone, czy też nie to naprawdę ciężko teraz powiedzieć. Część osób będzie szła na dworzec przez pasaż handlowy GK, a część będzie wchodziła z przedłużonej Stawowej. Oczywiście nie można też zapomnieć o podziemnym dworcu autobusowym i jednym zejściu na tenże dworzec...

BTW. Ciekawe czy jak zamkną od 4 (ponoć już w tą sobotę Strabag ma wejść na plac) lub 6 grudnia plac Szewczyka to co z ulicą Dworcową. Oby jutro się wiele rzeczy wyjaśniło.



michael_siberia - Wto Lis 30, 2010 9:40 pm

BTW. Ciekawe czy jak zamkną od 4 (ponoć już w tą sobotę Strabag ma wejść na plac) lub 6 grudnia plac Szewczyka to co z ulicą Dworcową. Oby jutro się wiele rzeczy wyjaśniło.

Jak zamkną, to będzie na początku mały armageddonik na Mickiewicza. Co będzie potem - zapytajmy się wróżki.



kiwele - Wto Lis 30, 2010 9:46 pm

Szerokość tego przejścia, jest równe szerokości Stawowej. Według mnie nie jest ani za wąsko, ani za szeroko.

Dużo za wąsko - już obśmiałem na SSC te 16 żałosnych metrów.



kiwele - Wto Lis 30, 2010 10:01 pm

BTW. Ciekawe czy jak zamkną od 4 (ponoć już w tą sobotę Strabag ma wejść na plac) lub 6 grudnia plac Szewczyka to co z ulicą Dworcową. Oby jutro się wiele rzeczy wyjaśniło.

Jak zamkną, to będzie na początku mały armageddonik na Mickiewicza. Co będzie potem - zapytajmy się wróżki.



karol90 - Śro Gru 01, 2010 11:13 am
NEINVER rozpoczyna prace na pl. Szewczyka
01-12-2010

W poniedziałek, 6 grudnia 2010 rozpocznie się główny etap przebudowy dworca kolejowego w Katowicach. W pierwszej fazie robót zostanie rozebrana estakada nad pl. Szewczyka, a następnie hala dworca. Otoczenie terenu budowy następować będzie stopniowo.

Harmonogram prac w najbliższych tygodniach zakłada:

4 grudnia: wyłączenie komunikacji miejskiej z pl. Szewczyka, przeniesienie przystanków autobusowych (KZK GOP).

6 grudnia: przygotowanie pl. Szewczyka do rozbiórki estakady. W tym samym tygodniu hala dworca zostanie całkowicie wyłączona z użytkowania (dostęp do peronów będzie możliwy wyłącznie od strony dworca tymczasowego), a także rozpoczną się prace rozbiórkowe pierwszej części estakady wraz z przyległymi schodami od strony ul. 3 Maja. Nastąpi pierwsza reorganizacja ruchu na pl. Szewczyka: ruch samochodów będzie się odbywać ul. Dworcową, wzdłuż hali dworca, w obu kierunkach. Nadal możliwe będzie poruszanie się pieszych w bezpośrednim sąsiedztwie budynku dworca. Teren przyległy do demontowanej kładki będzie wygrodzony.

W kolejnym etapie rozebrana zostanie druga część estakady i budynek dworca. Od tego momentu ruch samochodowy odbywać się będzie jednokierunkowo, ul. Słowackiego na wschód i wzdłuż ul. 3 Maja. Od tej chwili nie będzie już możliwe przejście pieszych przez pl. Szewczyka. Ten etap prac potrwa kilka tygodni.

Następnie, na czas robót budowlanych, zamknięte zostaną ul. Słowackiego, Dworcowa i Młyńska. Teren pl. Szewczyka zostanie ostatecznie ogrodzony i zamknięty do momentu oddania do użytku nowego dworca kolejowego.

Wszystkie zmiany organizacji ruchu wokół przebudowywanego dworca w Katowicach są efektem licznych narad konsultantów NEINVER z przedstawicielami Wydziału Rozwoju Miasta Katowice, policji, straży miejskiej, MZUiM oraz KZK GOP. Ulice i teren pl. Szewczyka wyłączane są z użytkowania stopniowo tak, by zminimalizować niedogodności związane z prowadzonymi pracami.



nrm3 - Śro Gru 01, 2010 11:38 am
Tymczasem na peronie drugim podstawili nowy szynobus...





Bartek - Śro Gru 01, 2010 11:41 am
Mistrzostwo!



karol90 - Śro Gru 01, 2010 11:44 am
wow :D ten szynobus taki trochę nieudany



macu - Śro Gru 01, 2010 11:46 am
Zdarzenie co najmniej dziwne.



Wit - Śro Gru 01, 2010 11:48 am
lol...poplułem monitor



_PM_ - Śro Gru 01, 2010 12:26 pm
hej - tak wszyscy czekali na harmonogram a jak się wreszcie coś pojawiło to gadacie o jakiejś sierocie co się Polonezem wpakowała na szyny...



adas3 - Śro Gru 01, 2010 12:47 pm

hej - tak wszyscy czekali na harmonogram a jak się wreszcie coś pojawiło to gadacie o jakiejś sierocie co się Polonezem wpakowała na szyny...
Heh

No mnie ciekawi, że jeżeli zezwolono na przejazd samochodów ulicą 3 maja to czemu nie zezwolono autobusom? Tylko każe się chodzić pasażerom z Placu Wolności kilkaset metrów na przystanki w okolicy placu Andrzeja...

Druga sprawa. Rozkłady jazdy: do czego ma służyć linia 900 jeżeli będzie jeździć tylko co 30 minut a ma łączyć północ z Południem Katowic? Nie wiadomo też co z przystankami autobusowymi na Rynku - będą czy nie będą?

No i ile tygodni będzie trwała likwidacja estakady (przynajmniej ta pierwsza część)? Bo aby to pociąć i zabrać to pewnie jakieś 2-3 tygodnie wystarczą. Dobrze myślę?



caudillo84 - Śro Gru 01, 2010 12:49 pm
W dzienniku zachodnim tez jest artykul o zamknieciu placu szewczyka. Jednak jest tam takie sformułowanie na poczatku artykuly "czesciowe zamkniecie placu szewczyka" co mozna rozumiec pod czesciowym zamknieciem ?



kropek - Śro Gru 01, 2010 12:50 pm

Druga sprawa. Rozkłady jazdy: do czego ma służyć linia 900 jeżeli będzie jeździć tylko co 30 minut a ma łączyć północ z Południem Katowic? Nie wiadomo też co z przystankami autobusowymi na Rynku - będą czy nie będą?

No i ile tygodni będzie trwała likwidacja estakady (przynajmniej ta pierwsza część)? Bo aby to pociąć i zabrać to pewnie jakieś 2-3 tygodnie wystarczą. Dobrze myślę?


http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4750

910 będzie jeździć co 10 minut



adas3 - Śro Gru 01, 2010 12:52 pm

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=910&nr_przyst=1&id_trasy=4750

910 będzie jeździć co 10 minut

O 900 mi jednak chodziło - pomyłka Do tej 900 będzie się ciężko przesiąść... A osoby wysiadające na placu Wolności nie będą miały żadnego wyboru... Chyba sensowniej będzie jak zaczną wysiadać na Sokolskiej, potem w tramwaj... I dopiero dalej...



Bartek - Śro Gru 01, 2010 1:06 pm

W dzienniku zachodnim tez jest artykul o zamknieciu placu szewczyka. Jednak jest tam takie sformułowanie na poczatku artykuly "czesciowe zamkniecie placu szewczyka" co mozna rozumiec pod czesciowym zamknieciem ?

To że czynna będzie jeszcze przez krótki okres czasu ul. Dworcowa, a także będzie się dało na piechotę przejść przez częściowo czynny plac Szewczyka. Autobusy już się tam nie będą zatrzymywały.



Bartek - Śro Gru 01, 2010 1:08 pm
Taka wizka z gazeta.pl





Wit - Śro Gru 01, 2010 1:19 pm
^ Vagina kusi - wchodzić śmiało


http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... udnia.html



_PM_ - Śro Gru 01, 2010 1:29 pm

^ Vagina kusi - wchodzić śmiało


...w sumie kawałek dalej są bodajże dwa night cluby to mają rekalmę;-)



ahorcado - Śro Gru 01, 2010 1:45 pm
Jestem laikiem, ale dla mnie wszystko zależy od wykonania. W tej chwili wygląda to nieźle - okrągłe szklane wejście na rogu 3maja i Stawowej plus ściana boczna jeśli dobrze rozumiem perforowana, żeby przepuścić światło ze środka. Z tej perspektywy fajnie łata dziurę w zabudowie 3 maja i stwarza poczucie, że jednak jesteśmy w mieście.

Bardziej martwi mnie to, że nie powstanie biurowiec na Dworcowej oraz to, że nie podali żadnego konkretnego harmonogramu.

W sumie poza tą wizualizacją, informacją o STRABAGu i datą 4 grudnia, nic nowego nie wiadomo.



adas3 - Śro Gru 01, 2010 1:47 pm
http://db.tt/cDL4waQ - tutaj macie jeszcze dwa schematy poziomów 0 i -1. W sumie są troche stare (gdzieś z sierpnia, więc moze się coś zmieniło do tego czasu). Mnie ciekawi gdzie tam jest wyjście z dworca autobusowego bezpośrednio na plac Szewczyka... bo nie widać chyba...



kiwele - Śro Gru 01, 2010 1:54 pm

^ Vagina kusi - wchodzić śmiało

To co widzimy na wizualizacji prezentuje się bardzo pokracznie.
Rację ma dr Mercik, by już konsekwentnie nie odbudowywać kielichów.
Wypada zakrzyknąć: Kończ, Waść, wstydu oszczędz!



gilbertus86 - Śro Gru 01, 2010 2:35 pm
Ta hala samego dworca widoczna na wizualizacji jest nieco... klaustrofobiczna. Mozna było od razu kasy w przejścia podziemne i pod 4 peron wsadzić...



absinth - Śro Gru 01, 2010 3:58 pm

Taka wizka z gazeta.pl



nie no, "piekne" to jest



taxi - Śro Gru 01, 2010 5:51 pm
latarnie sięgające 5-ej kondygnacji, Vive la Metropolie!



kiwele - Śro Gru 01, 2010 6:10 pm

Taka wizka z gazeta.pl


Marny grafik zajmował się tą wizką. Nie umiał nawet usytuować obiektu w obrazie ulicy.



strażak - Śro Gru 01, 2010 6:29 pm
HMM, nie robią - źle, robią - też niedobrze. Czysto po naszemu.
Mnie do końca ten projekt teżÂ nie leży, ale niech się coś w tym mieście dzieje. A inwestycja za 1 mld obojętna dla rozwoju miasta być nie może. Cieszę się bo:
1. projekt mógł być dużo bardziej ohydny i zrobiony przez prawdziwych badziewiarzy.
2. Tak naprawdę to jest to drugi tego typu projekt w Polsce po Złotych Tarasach.
3. Zawsze mogłoby go nie być i byśmy mieli pożywkę do narzekania do czasów następnego boomu jak Bozia da.

Jak się miasto zacznie rozwijać to i przyjdzie czas na perełki architektury.
Pozdrawiam wszystkich malkontentów.



Bartek - Śro Gru 01, 2010 6:42 pm
Przytoczę z artykułu z GW
Wyburzanie hali głównej zacząć się ma w połowie grudnia. Potem Strabag zacznie kopać kilkunastometrowy wykop, w którym mają się pomieścić: podziemny dworzec autobusowy, kilka pięter parkingów i tunel. - To będzie duże wyzwanie. Ze ścianami szczelinowymi musimy zejść nawet 30 metrów pod ziemię, żeby sięgnąć terenów niewodonośnych i uniemożliwić przedostawanie się wody do podziemnej części kompleksu. Wzmocnione zostaną też fundamenty kamienic otaczających plac - mówi Paweł Prochwicz, dyrektor oddziału południowego firmy Strabag.

Zapewnia, że Strabag wie już też, jak odbudować dworcowe kielichy. - Stworzyliśmy specjalną grupę, która będzie odpowiedzialna tylko za to. Kielichy zostaną odtworzone tymi samymi metodami, które stosowano oryginalnie, z wykorzystaniem drewnianych szalunków, ale dzięki nowych technologiom zrobimy to szybciej - dodaje Prochwicz.



absinth - Śro Gru 01, 2010 6:53 pm
dla mnie ten projekt jest wielkim g...

abstrahując już od kwestii starej hali, brytalizmu itp, itd,

to co jest prezentowane na wizualizacjach (ktore zazwyczaj rzeczywistosc upiekszaja) jest po prostu pokraczne. To czy inwestycja jest duza to jedno, ale architektoniczne to jest jakis koszmarek. Pytanie czy duza inwestycja nie moglaby wygldac po prostu lepiej? W warstwie zewnetrznej propozycja dotyczaca rozbudowy Supersamu jest o kilka klas wyzej

swoja droga wiadomo juz co ze sciana Vaginy od strony Slowackiego? Bedą witryny czy bedzie slepa?



Bartek - Śro Gru 01, 2010 7:06 pm
Łukasz, nie będę oceniał architektury po tym co nam serwuje Neinver pod postacią wizualizacji. Po prostu nauczony życiem, wolę poczekać do momentu jak wejdę tam i ocenie materiały wykończeniowe, jakość szkła czy też jakość wykonania szklanej kopuły od strony Stawowej (oby im nie wyszła kanciasta). Ja patrzę od strony inżynieryjnej i logistycznej.

Co do ściany od Słowackiego to jak oglądałem projekt to były witryny, wjazd/wyjazd z garażu podziemnego może jutro uda mi się cyknąć fotkę.



absinth - Śro Gru 01, 2010 7:14 pm

Łukasz, nie będę oceniał architektury po tym co nam serwuje Neinver pod postacią wizualizacji. Po prostu nauczony życiem, wolę poczekać do momentu jak wejdę tam i ocenie materiały wykończeniowe, jakość szkła czy też jakość wykonania szklanej kopuły od strony Stawowej (oby im nie wyszła kanciasta). Ja patrzę od strony inżynieryjnej i logistycznej.

Rozroznilbym jednak kwestie samej architektury od kwestii jakosci wykonczenia. Koń jaki jest kazdy widzi. Z przyjmnoscia odwolam moje slowa o pokracznej architekturze Vagina Center po wybudowaniu tego obiektu - w koncu powstaje na gownej ulicy mojego miasta, wiec po prostu zalezy mi na tym, zeby to wygladalo dobrze. Poki co to co jest prezentowane na wizualizajach wyglada, ujmujac dyplomatycznie, bardzo srednio.

btw
informacja o witrynach od strony Slowackiego bylaby naprawde dobra informacja



adas3 - Śro Gru 01, 2010 7:25 pm
A może by tak przekonać Neivera do do obudowanie dworca autobusowego szkłem? Takie coś widziałem w Doncaster (miasto w Anglii). Dookoła wyspy centralnej (tak jak planują w Katowicach) są umieszczone szyby i co jakiś czas przesuwane drzwi (automatycznie). Działa sensownie - bo w miejscu gdzie sa autobusy są spaliny i trochę wieje z zewnątrz. A na osłoniętej wyspie centralnej jest przyjemniej.

http://www.flickr.com/photos/db3435/4987277117/ - tak to wygląda o strony autobusów

Tu z innego ujęcia:

Doncaster by andrew stopford, on Flickr

A tak wewnątrz:


Wady/zalety? W większości mają w Doncaster autobusy jednowejściowe - więc nie ma problemu, jeżeli szklane drzwi są otwarte to od razu się wchodzi do wewnątrz. Kolejka na zdjęciu ostatnim jest dlatego bo ludzie kupują bilety u kierowcy (a część odbija kartę). Nie pamietam czy były przeguby...
U nas mamy przegubowce i jeżeli wejścia zrobimy szklane to ostatnie drzwi się nie załapią na wejście. W takim wypadku by musiały być na jedno stanowisko co najmniej po dwa przesuwne drzwi. I do tego w miarę szeroki chodnik (widoczny na zdjęciu nr 1) aby się ludzie byli w stanie przemieścić do drzwi.
Nie ma przeciagów, nie ma spalin wewnątrz. Ogólnie miłe wrażenie robi taki dworzec (no ale tam wyspa centralna jest szersza niż ta planowana u nas :/

http://en.wikipedia.org/wiki/Doncaster_ ... nterchange



karol90 - Śro Gru 01, 2010 8:59 pm
http://www.katowicethecity.com/neinver- ... ontractor/




BART - Śro Gru 01, 2010 9:05 pm
http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne ... ia/3497138
troche o przebudowie troche o inwestycjach w Katowicach opowiada nam Pan bajko pisarz U.



strażak - Pią Gru 03, 2010 10:55 am


Poza tym, nie jestem sobie w stanie wyobrazić tak dużej dziury na placu Szewczyka, pewnie ok 15m? To będzie naprawdę mega inwestycja od strony budowlanej


Wg harmonogramu wywóz ziemi ma trwać 6 miesięcy, a rozumiem, że nie będą tego wywozić 2 ciężarówkami.



Bartek - Pią Gru 03, 2010 11:15 am


Poza tym, nie jestem sobie w stanie wyobrazić tak dużej dziury na placu Szewczyka, pewnie ok 15m? To będzie naprawdę mega inwestycja od strony budowlanej


Wg harmonogramu wywóz ziemi ma trwać 6 miesięcy, a rozumiem, że nie będą tego wywozić 2 ciężarówkami.



koniaq - Pią Gru 03, 2010 11:45 am
Dziura ma miec 30 metrow... mnie zastanawia tylko kto przebuduje te wszystkie drogi w okolicy? tak dlugo byly targi o to jak przebudowac system drogowy w okolicy galerii, a teraz mic o tym nie pisza...



salutuj - Pią Gru 03, 2010 11:52 am
Never przebuduje - tak jak w Poznaniu



Bartek - Pią Gru 03, 2010 11:58 am

Dziura ma miec 30 metrow... mnie zastanawia tylko kto przebuduje te wszystkie drogi w okolicy? tak dlugo byly targi o to jak przebudowac system drogowy w okolicy galerii, a teraz mic o tym nie pisza...

Na 30m to mają zejść ściany szczelinowe, a nie wykop.



_PM_ - Pią Gru 03, 2010 12:04 pm

Never przebuduje - tak jak w Poznaniu

nie kracz:P



strażak - Pią Gru 03, 2010 12:32 pm

Pół roku? Strasznie długo!
to tylko pokazuje jak skomplikowany to jest proces.
Zresztą:
Jakieś 20.000 m2 (orientacyjna pow. Zabudowy) x 15 m (głębokość wykupu) = 300.000 m3 ziemi, a na ciężarówkę wchodzi 12-16 m3 czyli jakieś ok. 2500 kursów.
Dane mocno orientacyjna, ale skala zbliżona.



kiwele - Pią Gru 03, 2010 2:21 pm

Pół roku? Strasznie długo!
to tylko pokazuje jak skomplikowany to jest proces.
Zresztą:
Jakieś 20.000 m2 (orientacyjna pow. Zabudowy) x 15 m (głębokość wykupu) = 300.000 m3 ziemi, a na ciężarówkę wchodzi 12-16 m3 czyli jakieś ok. 2500 kursów.
Dane mocno orientacyjna, ale skala zbliżona.



Bartek - Pią Gru 03, 2010 4:14 pm
Zanim oni wykopią dziurę w ziemi to peron 1 z infrastrukturą będzie gotowy



caudillo84 - Pią Gru 03, 2010 4:53 pm
"Zmiany z pewnością dotkną również kierowców. Miasto stworzyło odpowiednie mapki z zalecanymi objazdami i dojazdami do centrum. Spodziewajmy się w śródmieściu również natężenia ruchu wywrotek. Będą się poruszac ulicami Słowackiego i Sądową i dalej w kierunku zachodnim. - Decyzja jeszcze nie zapadła, ale raczej stanie na wywrotkach, choć inny scenariusz mówi o wspomaganiu wywozu ziemi koleją - mówi Pomorski. Przy Sądowej, w miejscu dawnego dworca komunikacji międzynarodowej znajdzie się również miejsce na obsługę placu budowy."

http://www.mmsilesia.pl/10745/2010/6/17 ... anged=true

Stary artykuł ale pamietam , ze to nie jedyny w ktorym byla poruszana kwestia wywozu ziemi wagonami kolejowymi.
Po tym artykule mozna wnioskowac .. no wlasnie co? Ze dowiemy sie jak juz zaczna uzywac tych wagonow , czy kolej wchodzi w gre. Mimo wszystko nie wydaje mi sie aby tak szczegolowy harmonogram mieszkancy musieli znac. Wagonami , wywrotkami , helikopterem , czymkolwiek innym nie obchodzi mnie to jak , dworzec ma stac przynajmniej do konca 2012..



silesia-reporter - Pią Gru 03, 2010 7:57 pm
Z tego co pamiętam, jakiś czas temu UM uzgadniał wywóz ziemi i gruzu koleją, ale jednak nic z tego nie wyszło. Jak zwykle coś nie zagrało, wszytko pójdzie samochodami.

Tymczasem pod wyremontowanym 4 peronem, od strony konopnickiej powstała cudowna "buda" z drobną galanterią. Wygląda idiotycznie, jakby ktoś jakiś stary kontener postawił. A takie fajne miejsce na kilka witryn było. Pozatym nieumyte wszystko, tylko zamiatane. A dziś śmierdziało odchodami:/



Podlesianin - Pią Gru 03, 2010 8:18 pm
Podobno wywóz miał następować ulicami 3maja , Plac Wolności i na byłe targowisko na Sądowej . A przez to jest wstrzymana modernizacja Placu Wolności i ulicy 3maja wraz z torowiskami.



Bartek - Pią Gru 03, 2010 8:34 pm

Tymczasem pod wyremontowanym 4 peronem, od strony konopnickiej powstała cudowna "buda" z drobną galanterią. Wygląda idiotycznie, jakby ktoś jakiś stary kontener postawił. A takie fajne miejsce na kilka witryn było. Pozatym nieumyte wszystko, tylko zamiatane. A dziś śmierdziało odchodami:/

No niestety, wygląda to żałośnie Co do smrodka, to tak jest od dobrych paru dni, ale dzisiaj wyjątkowo się nasilił.

Jednak bardziej mnie razi co innego. Stan wejścia na dworzec od strony ul. Konopnickiej. Przy tej pogodzie powinno tam być sprzątane co 30min, a teraz jest tak taki syf, że sam dzisiaj mało co się nie przewróciłem, nie mówiąc o kobietkach na np. wysokich obcasie... Jak tak będzie zarządzana nowa hala dworca przez PKP to już się boję o to wszystko



Bartek - Pią Gru 03, 2010 10:06 pm
No to zaczęła się ostatnia godzina funkcjonowania placu Szewczyka jako dworca autobusowego



Jastrząb - Pią Gru 03, 2010 11:30 pm
Godzina 00:29, a zgodnie z "naszą" kamerką na dworcu wszystko po staremu



strażak - Sob Gru 04, 2010 5:05 am

Z tego co pamiętam, jakiś czas temu UM uzgadniał wywóz ziemi i gruzu koleją, ale jednak nic z tego nie wyszło. Jak zwykle coś nie zagrało, ...ami:/

Taśmociąg+kolej okazały się za mało efektywne.



strażak - Sob Gru 04, 2010 5:11 am

Jeśli już to nie 2500 kursów, a 25 tysięcy.
grę.


Oczywiście 25.000 kursów.
Wywóz ma się odbywać 24h wg harmonogramu.



Michał Gomoła - Sob Gru 04, 2010 11:39 am

Z tego co pamiętam, jakiś czas temu UM uzgadniał wywóz ziemi i gruzu koleją, ale jednak nic z tego nie wyszło. Jak zwykle coś nie zagrało, ...ami:/

Taśmociąg+kolej okazały się za mało efektywne.



Bartek - Sob Gru 04, 2010 5:46 pm
Już jutro (niedziela) zamykają estakadę i halę główną dworca.

Plac Szewczyka bez autobusów. Od jutra bez estakady

Autobusy, które do tej pory zatrzymywały się przed katowickim dworcem kolejowym od rana odjeżdżają z nowych przystanków. W niedzielę kolejna rewolucja - zamknięta zostanie estakada i główna hala dworca.

Rewolucja zaczęła się w sobotę nad ranem. Pierwsze poranne autobusy zamiast na pl. Szewczyka przyjeżdżały na nowe tymczasowe przystanki w rejonie pl. Andrzeja, pl. Wolności i ul. Kopernika (szczegółowe informacje http://www.kzkgop.pl).

Na puste przystanki, na których zamiast rozkładów jazdy wisiały informacje o zmianach, co chwilę zaglądali zdezorientowani pasażerowie. - Od razu coś mi się wydało podejrzane. Żadnych ludzi i zero autobusów - dziwił się Piotr Sorbień z Dąbrowy Górniczej. Razem z żoną chcieli dojechać do szpitala na Ligocie. - Dawno nie byliśmy w Katowicach i to dla nas duże zaskoczenie. Na szczęście są osoby z mapkami, dlatego wiemy, że teraz musimy iść na plac Wolności i tam poszukać naszego autobusu - mówiła Grażyna Sorbień.

Na pasażerów czekało kilkudziesięciu specjalnych informatorów ubranych w odblaskowe kamizelki. Rozdawali ulotki i kierowali na odpowiednie przystanki. - Niektórzy stoją z przyzwyczajenia na pustych przystankach i robią wielkie oczy, kiedy wyjaśniamy, że stąd żaden autobus nie odjedzie - mówił jeden z informatorów.

Żadnych prac na pl. Szewczyka związanych z budową centrum handlowego w sobotę nie było widać. Zaczną się dopiero od niedzieli. Wtedy zamknięta zostanie estakada i hala główna dworca. - Cała operacja zostanie przeprowadzona w niedzielę pomiędzy 7 i 9 rano. Od tego momentu przejście przez dworzec nie będzie możliwe i trzeba będzie chodzić przez most pod ul. św Jana albo Mikołowską - ostrzegał przechodniów i rozdawał ulotki kolejny informator, tym razem w kamizelce PKP.

źródło: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z17AMU5DR9



Michał Gomoła - Sob Gru 04, 2010 8:54 pm
Strabag, blaski i cienie mojego autorstwa: http://www.silesia24.com.pl/blog/silesi ... e/502.html (wybaczcie link, nie mam czasu przeklejać).



Jastrząb - Pon Gru 06, 2010 10:07 am
Przypomnijcie mi na szybko kto remontował tunel pod peronem czwartym oraz wyjście od strony Konopnickiej i Placu Andrzeja. PKP jeśli dobrze pamiętam?



caudillo84 - Pon Gru 06, 2010 10:47 am
PKP PLK



adas3 - Pon Gru 06, 2010 10:54 am

Przypomnijcie mi na szybko kto remontował tunel pod peronem czwartym oraz wyjście od strony Konopnickiej i Placu Andrzeja. PKP jeśli dobrze pamiętam?
Wykonawcą była chyba firma Unitor B z Tychów
http://www.plk-inwestycje.pl/fileadmin/ ... towice.pdf



Jastrząb - Pon Gru 06, 2010 11:16 am
Dzięki



NDSCh - Pon Gru 06, 2010 7:54 pm
Dawno na tym forum nie pisałem, ostatnio nadrobiłem zaległości i przeczytałem nowe posty i widzę, że parę osób przedstawiło swoją wizje pl. Szewczyka i dworca, wiec wkrótce dodam i swoją wersje.

Co do aktualnego projektu uważam, że burzenie kielichów (bo albo burzyć kielichy bo są złe, brzydkie itd., albo zostawić bo są dobre, zabytkowe, piękne itd. –a nie burzyć i odbudowywać – bo to bez sensu) jak i stawianie ‼blaszanej” elewacji od strony ‼zabytkowej” ul. 3 Maja jest poważnym błędem. Pierwotna wersja projektu chyba była lepsza (zachowanie kielichów) od obecnej wersji. Lecz obie nie rozwiązują ‼problemu” bocznych ścian urzędu miasta i poczty – wiem teren nie należy do PKP (należy do gminy) – ale problem pozostaje i po wybudowaniu galerii i biurowca będzie go trudniej rozwiązać.

Co do harmonogramu prac (który chyba wygląda tak):
1) do 31 marca 2012 roku (pozostało 482 dni, czyli 1,32 roku):
- Dworzec PKP
- Część Handlowa Dworca Kolejowego
- tymczasowy dostęp do Dworca Kolejowego dla pieszych
2) do 30 kwietnia 2012 roku (pozostało 512 dni, czyli 1,40 roku):
- Dworzec Autobusowy
- Przejazd drogowy pod dworcem PKP wraz ze zjazdami i włączeniami do zewnętrznego układu drogowego
3) do 1 października 2012 roku (pozostało 666 dni, czyli 1,82 roku):
- Galeria Handlowa
- Wielopoziomowy Parking Podziemny
- ul. Dworcowa wraz z połączeniem z ulicą Młyńską, włączeniami obiektów do istniejącego układu drogowego oraz zagospodarowanie terenu wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (budowle, drogi, sieci, przyłącza) – wykonanie zagospodarowania terenu wokół galerii handlowej
- Pl. Szewczyka
- Kino wielosalowe
4) do 30 kwietnia 2013 roku (pozostało 877 dni, czyli 2,40 roku):
- Nadziemna część Budynku Biurowego (obecnie poza Kontraktem)

(Opóźnienie na starcie wyniosło 111 dni, czyli 0,30 roku; dodam jeszcze że do EURO 2012 zostało 550 dni, czyli 1,51 roku)

Czy są znane dokładniejsze przedziały czasowe (od/do dnia (lub przynajmniej miesiąca)):
- rozbierania estakady
- burzenia hali dworca
- wykonywania murów szczelinowych
- wywozu ziemi
- podziemna część kompleksu
- nadziemna część kompleksu

Co do ilości ziemi i ilości kursów z nią związanych z moich obliczeń wynika, że:
29.577,6m2 (powierzchnia wykopu) x 14,0m (głębokość wykopu) = 414.086,4m3 ziemi do wywiezienia
414.086,4m3 ziemi / 15,8m3 (objętość ciężarówki typu ‼wanna”) = 26.208 kursów
pół roku x 24 godziny x 60 minut / 26.208 kursów = 6 kursów na 1 godzinę (24 godziny na dobę przez 182 dni)
Czy 1 kurs co 10 minut to tak dużo Jak myślicie
Którędy będą wywozić ziemie – myślę, że ul. Słowackiego i dalej prosto (‼pod prąd”) ul. Sądową dalej ul. Goepper-Mayer i Grunmanna do DTŚ-ki. (Właściwie, dokąd będą wywozić tą ‼górę” ziemi )

Na koniec treść artykułu z dzisiejszego ‼Echa Miasta”
WYDARZENIA
Echo Miasta poniedziałek 6 grudnia 2010 Katowice

Przebudowa dworca zaczyna się
Jeszcze w tym tygodniu znienawidzona estakada zniknie z placu Szewczyka

Dzisiaj rozpocznie się główny etap przebudowy dworca kolejowego w Katowicach. Teraz będzie się działo!

Wioleta Niziołek
wioleta.niziolek@echomiasta.pl

Od soboty autobusy nie zatrzymują się już na Placu Szewczyka. Od dzisiaj ma być zwożony ciężki sprzęt, który posłuży do rozbiórki estakady, a następnie samej hali dworca. Ogrodzenie terenu budowy będzie postępować stopniowo. Co nas czeka?
W tym tygodniu hala dworca zostanie całkowicie wyłączona z użytku (prawdopodobnie w środę). Dostęp do peronów będzie możliwy już tylko od strony dworca tymczasowego. Rozpoczną się też prace rozbiórkowe pierwszej części estakady wraz z przyległymi schodami od strony iii. 3 Maja. Czeka nas pierwsza reorganizacja ruchu na p1. Szewczyka: ruch samochodów będzie się odbywać ul. Dworcową, wzdłuż hali dworca, w obu kierunkach. W tym czasie nadal możliwe będzie przechodzenie w bezpośrednim sąsiedztwie budynku dworca. Wygrodzony będzie tylko teren przyległy do demontowanej kładki.
W kolejnym etapie rozebrana zostanie druga część estakady i budynek dworca. Od tego momentu ruch samochodowy odbywać się będzie Jednokierunkowo, ul. Słowackiego na wschód i wzdłuż ul. 3 Maja. Od tej chwili nie będzie już możliwe przejście przez p1. Szewczyka. Ten etap prac potrwa kilka tygodni.
Dalej, na czas robót budowlanych, zamknięte zostaną ul. Słowackiego, Dworcowa i Młyńska. Teren pl. Szewczyka zostanie ostatecznie ogrodzony i zamknięty do momentu oddania do użytku nowego dworca kolejowego, czyli planowo do maja 2012. roku. Generalnym wykonawcą prac będzie firma Strabag.
Wszystkie zmiany organizacji ruchu wokół przebudowywanego dworca inwestor konsultował z przedstawicielami magistratu, policji, straży miejskiej, MZUiM oraz KZK GOP. - Zależało nam na stopniowym wyłączaniu ulic i terenu pl. Szewczyka tak, by zminimalizować niedogodności związane z prowadzonymi pracami. Wokół terenu budowy, w centrum Katowic na bieżąco instalowane będą tablice informacyjne i drogowskazy prowadzące do dworca tymczasowego -mówi Rafał Elżanowski, Dyrektor ds. Inwestycji Neinyer Polska. Trwa akcja informacyjna.




Tauzen - Pon Gru 06, 2010 8:16 pm
A ja jestem ciekaw czy płyty granitowe z głównej hali zostaną zabezpieczone czy też pójdą na podbudówkę "jakiegoś przystanku"...



Bartek - Pon Gru 06, 2010 8:25 pm

i pytanie związane z artykułem która część dworca i estakady będzie otwarta do wtorku

Część dworca tymczasowego. Bo hala główna jak i cała estakada jest już zamknięta od wczoraj.

Co do prac to na forum ostatnio ktoś napisał, że do 25.02.2011 mają wykonać ściany szczelinowe. Poza tym wszystko jest jednym wielkim znakiem zapytania.



comodore64 - Wto Gru 07, 2010 8:18 am
Dziaj ekipy zaprały się za rozbieranie estakady




NDSCh - Wto Gru 07, 2010 8:21 am
Część dworca tymczasowego. Bo hala główna jak i cała estakada jest już zamknięta od wczoraj.



Bartek - Wto Gru 07, 2010 8:55 am

Część dworca tymczasowego. Bo hala główna jak i cała estakada jest już zamknięta od wczoraj.
to wiem (byłem w niedziele rano na pl. Szewczyka i estakada była już zamknięta) chodziło mi raczej o te zdanie z artykułu
W tym tygodniu hala dworca zostanie całkowicie wyłączona z użytku (prawdopodobnie w środę).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tohuwabohu.xlx.pl



  • Strona 30 z 30 • Wyszukiwarka znalazła 6742 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • resekcja.pev.pl
  •